پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 3 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11475
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۹ تیر, ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر مطرح کرد

    ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود شهرستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان

    فرماندار رامسر گفت: باید از ظرفیت ها و امکانات در اختیارمان، کمال استفاده را کرد و با برنامه ریزی منظم در جهت جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان که با توجه به گسترش شبکه های ماهواره ای و مجازی و تاثیر پذیری از این فضاها در معرض انواع خطرات و آسیب های اجتماعی هستند، گام برداریم.

    به گزارش نیمه پر رامسر، حسین شعبان سروری در جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای درک و جذب آموزه های دینی و فرهنگی و اجتماعی است، گفت: در این ماه شاهد کاهش جرایم هستیم و فرصت خوبی است تا خلاءهای موجود را حل کنیم.

    وی افزود: از مهمترین عواملی که جوان و نوجوان به سمت اعتیاد و آسیب های اجتماعی کشیده می شوند خلاهای معنوی و مذهبی است که باید از فرصت ها استفاده کرد و با زبان روز و بهره گیری از افراد باصلاحیت آموزش دیده که درک متقابلی از وضعیت جوانان دارند اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

    فرماندار رامسر کارکردهای اوقات فراغت را به دو حوزه مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد و گفت: تفریح، خلاقیت، تعلق و همبستگی از کارکردهای مستقیم و سرمایه های اجتماعی، تقویت هویت دینی و ملی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی از عوامل غیرمستقیم آن است.

    وی تاکید کرد: باید از ظرفیت ها و امکانات در اختیار، کمال استفاده را کرد و با برنامه ریزی منظم در جهت جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان که با توجه به گسترش شبکه های ماهواره ای و مجازی و تاثیر پذیری از این فضاها در معرض انواع خطرات و آسیب های اجتماعی هستند گام برداریم.

    وی افزود: در این راه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار فعالیت های کاربردی که دارند با ورود به این بخش و ارتباط با جوانان و خانواده ها دیدگاه های ناب و صحیح اسلامی را می توانند ترویج دهند.

    سروری یادآور شد: در ایام تابستان که دانش آموزان از درس و مدرسه فارغ می شوند باید با برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی، هنری جذاب و متناسب با شرایط جوانان زمینه های غنی سازی اوقات فراغت را فراهم کنیم که در این جهت بهره گیری از امکانات و مشارکت و هم فکری جوانان می تواند بسیار موثر باشد.