پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 3 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4599
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ اردیبهشت, ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها:

    آیین بزرگداشت روز ملی شورا در رامسر برگزار شد

    به مناسبت ۹ اردیبهشت روز ملی شوراها و به همت بخشداری ،شورای بخش مرکزی و همچنین شرکت تعاونی دهیاران ، شامگاه روزگذشته آیین این روزدر اردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج رامسر برگزار و از شوراها و دهیاران تجلیل شد.

    به گزارش نیمه پر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در این مراسم گفت:تشکیل شوراهای اسلامی از اقدامات شایسته نظام جمهوری اسلامی  بود.

     علی نبیان افزود: مردم  در ادوار مختلف  ودر دشوارترین دوران ها امتحان خود را بدرستی انجام دادند و ما هنوز به این مردم باصفا بدهکاریم.

    وی تاکید نمود: دولت تدبیر و امید تلاش دارد با تدبیر، امید را در بین مردم جاری سازد وباید با خدمت رسانی بیشتر در جهت افزایش رضایتمندی مردم گام برداریم.

    وی تصریح نمود: مجموعه مدیریت استان هم می کوشد تا تامین منابع بر اساس شاخص ها باشد و برای ما شرق ،مرکز و غرب استان یکی است و مازندران یکپارچه برای ما مهم است.

    وی غرب مازندران را دارای جایگاه ویژه گردشگری برشمرد و بر توسعه زیرساخت های متناسب با قابلیت آن تاکید نمود.

    نماینده مردم رامسر ،تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قانون اساسی کشور ما مترقی ترین در دنیا بوده  و شوراهای اسلامی نیز در این قانون برجسته است.

    شمس الله شریعت نژاد افزود: شوراها در واقع مدیریت امور را به مردم واگذار نمودن است و منتخبان مردم با ارای خود مردم برگزیده می شوند.

    وی اظهار داشت: شوراهای اسلامی خدمات بسیار خوبی دارند و کارکرد آنها بویژه در روستاها منشا خدمات و موجب رضایتمندی است.

    فرماندار شهرستان رامسر نیز گفت: تشکیل نهاد فراگیر و مردمی شوراها نمادی از مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

    حسین سروری تاکید نمود:خوشبختانه با تشکیل شوراهای اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی طی این سالها حاصل شده و یکی از مهمترین نتایج آن دخالت دادن نگاه مردمی در تصمیم سازی ها است.

    وی افزود: شوراها باید با شناخت و آگاهی از اختیارات و وظایف قانونی در جهت ارتقای جایگاه این نهاد و جلب اعتماد عمومی گام های جدی و موثرتری را بردارند.

    وی بیان داشت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و اقتدار آن پشتوانه ملی ، وحدت و همدلی ها بود و تشکیل نهاد شوراها از برکات انقلاب اسلامی است.

    فرماندار رامسر اظهار داشت: با تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا زمینه بهره مندی از ظرفیت مردمی در روند توسعه پایدار فراهم شد و این ظرفیت عظیم نقش مهمی را در پیشرفت ها ایفانمود.

    وی بیان داشت: شوراها در واقع پارلمان محلی و منطقه ای است که از تمام ظرفیت ها استفاده می نماید و حضور مردم در آن عینیت یافته است.

    محسن مداح رودسری بخشدار بخش مرکزی رامسر نیز هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت روز ملی شوراها و تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران عنوان نمود.

    مصطفی مکارمی رییس شورای بخش مرکزی رامسر با تجربه ۱۶ ساله در این نهاد مردمی نیز گفت:شورا در صف مقدم و در نوک پیکان مطالبات مردمی اند و تمام آنچه بویژه در روستاها وجود دارد مردم از چشم شوراو دهیاری می بینند.

    وی افزود: غرب مازندران بخصوص  رامسر دارای جایگاه ویژه و ممتازی در عرصه گردشگری است و جمعیت شناور بالایی دارد و در تخصیص اعتبارات نیازمند نگاه ویژه می باشد .

    مکارمی جبران خسارت های ناشی از بحران برف و همچنین سیلاب های شدید پاییز امسال که موجب تخریب ورانش جاده های روستایی و خسارات سنگین شدرا خواستارشد.

    وی همچنین پیشنهاد داد برخی از پروژه های عمرانی که در توان اجرایی دهیاری هاست به آنها واگذار شود همچنین در بحث تغییر کاربری ها  به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم روستا با مشکل مواجه نشوند.

    در پایان از شوراهای اسلامی شهرهای رامسر ،کتالم  و ساداتشهر، شورای شهرستان، شورای بخش مرکزی وشوراهای اسلامی روستاها و دهیاران تجلیل شد.

    همچنین اجرای نمایش طنز و موسیقی محلی از جمله برنامه های این مراسم بود.