پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 2 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3729
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ بهمن, ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    عزت الله ضرغامی:

    در دنیای مجازی امروز باید هر بسیجی و هر ایرانی یک وبلاگ داشته باشد

    عزت‌الله ضرغامی در مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‎نویسی کنگره شهدای دانشجوی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر، با اشاره به اینکه در دنیای امروز سانسور دیگر در حذف خبر نیست، اظهار داشت: امروز سانسور در تفسیر موضوعی که در ذهن ارباب رسانه شکل می‌گیرد، دیده می‌شود. وی با اشاره به اینکه افزایش آنتروپی یکی از تاثیرات […]

    عزت‌الله ضرغامی در مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‎نویسی کنگره شهدای دانشجوی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر، با اشاره به اینکه در دنیای امروز سانسور دیگر در حذف خبر نیست، اظهار داشت: امروز سانسور در تفسیر موضوعی که در ذهن ارباب رسانه شکل می‌گیرد، دیده می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه افزایش آنتروپی یکی از تاثیرات مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای‌‎ است، تصریح کرد: آنتروپی در هر انسان که میل به پراکندگی و بی‎نظمی دارد، شکل می‌گیرد و شبکه‌های ماهواره‎ای دلیل اصلی ایجاد آن در بین مخاطبان‌شان هستند.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یک تشنج فکری موجب آنتروپی می‎شود و این تاثیر در اینترنت بسیار بیشتر و مخرب‎تر است، گفت: زمانی که یک جوان وارد بحث وبلاگ‌نویسی می‌شود باید آگاهی خود را در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی بالا ببرد تا دچار سرگردانی، انفعال و پراکندگی افکار نشود و یک وبلاگ باید ساختار شکیل و چشم‌انداز داشته باشد.

    رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه قالب و محتوی مانند دو بال هستند که یکی بر دیگری ارجح نیست، خاطرنشان کرد: محتوا، مضمون و ساده‌نویسی موجب ارتباط بهتر با مخاطب می‎شود.

    ضرغامی با اشاره به اینکه در دنیای مجازی امروز باید هر مسلمان، بسیجی و هر ایرانی یک وبلاگ داشته باشد، گفت: کودکان امروزی از زمان خود جلوتر هستند و زمانی که این کودکان به سن جوانی رسیدند از والدین خود انتظار دارند که به روز باشند و این تکلیفی است که ما باید در خود بدانیم.

    وی با اشاره به اینکه امروز با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی متعدد، به نظر می‌رسد از کارایی و سرعت وبلاگ‌ها کاسته شده است، افزود: عنصر آگاهی در نوشتار و مطالب باید در نظر گرفته شود تا مطالب‌ تاثیر بایسته خود را داشته باشند.

    رئیس سابق سازمان صدا و سیما با تاکید بر کار کیفی در وبلاگ‌های اسلامی خاطرنشان کرد: در شان یک دانشجوی شیعه مسلمان نیست که مطالب تهی و بدون آگاهی انتشار دهد، حتی اگر حسی هم می‌نویسد باید عنصر آگاهی در آن توجه شود.

    ضرغامی با اشاره به اینکه امروز با استدلال‌های ساده نمی‌توان مخاطب را راضی نگه‌داشت، اظهار کرد: مطالب ارسالی به این جشنواره بسیار پربار و فکورانه بوده است.

    رئیس سابق سازمان صدا و سیما درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: با وجود این شبکه سرعت و فناوری به کمک می‌آید تا با دسترسی راحت‌تر به حجم وسیعی از اطلاعات به آنچه می‌خواهید دست یابید اما در صورتی که بدانید چه می‌خواهید و به دنبال هدف و مقصود خود بگردید.

    این مسئول بیان کرد: زیبایی فضای مجازی، به تولید تولیدات غیرحرفه‌ای است و در آینده اگر شخصی نتواند از فضای مجازی برای انتشار مطالب و ارسال گفتار و دل نوشته‌های خود استفاده کند به معنای واقعی بی‌سواد به حساب می‌آیند همان‌طوری‌ که ما گذشتگان خود را به خاطر ناتوانی در خواندن و نوشتن، بی‌سواد می‌خواندیم.

    وی در پایان با بیان خاطره‌ای از نوه سه ساله خود در استفاده از رایانه، گفت: استفاده از فضای مجازی یک فرصت است که نباید این فرصت از دست برود زیرا که برای مقابله درست و حرفه‌ای در برابر دنیای استعمار باید حرفه‌ای برخورد کنم.

    فارس/