پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 2 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3010
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ بهمن, ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرمانده سپاه کربلا استان مازندران در بازید از پروژه های اقتصاد مقاومتی رامسر:

    عملکرد خوب بسیج و سپاه رامسر در زمینه اقتصاد مقاومتی/ دولت با کنترل واردات و دوری از نگاه به بیرون باعث دلگرمی جوانان باشد

    فرماندهی سپاه کربلا استان مازندران گفت: دولت با کنترل واردات به داخل کشور و دوری از نگاه به بیرون باعث دلگرمی جوانانی باشد که وارد کار تولید شدند و این نشود که دولت با سیاست های واردات جوانان کشورهای دیگر را فعال کند و جوانان ما در کشور حاصل کار و تولیداتشان روی دستشان بماند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، سردار محمد حسین بابایی در حاشیه بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان رامسر در گفتگویی با خبرنگار ما در زمینه اقتصاد مقاومتی و برنامه های این اهداف گفت: نکته مهمی که باید مورد اشاره قرار بگیرد این است که ورودمان به عرصه اقتصاد مقاومتی در واقع به عرصه تولید نیست چون تولید را می بایست مردم انجام دهند.

    وی افزود: مسئولیت بسیج و سپاه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است و بر همین اساس در حال کار هستیم و همان طور که مشاهده می کنید بسیاری از جوانان با اتکای به خودشان در زمینه های مختلف به کار و تولید مشغول هستند.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر تولیدات ما تولیدات خوراکی و دامی است و کاری که در سپاه رامسر انجام شده است مبنی بر اینکه جوانانی که وارد کار تولیدی می شوند چون ابتدا سرمایه ای ندارند و در زمینه تامین مکان مشکل دارند مکان های بلا استفاده را در اختیارشان قرار داده اند که این اقدام پسندیده را طی ابلاغی به دیگر شهرستان ها هم دادیم که در دیگر نواحی هم این امر انجام شود.

    سردار بابایی در ادامه بیان داشت: میزان کاری که در سپاه رامسر در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده است به نسبت برخی از شهرستان های استان خیلی بهتر است و ما شاهد این هستیم که برخی از افراد تولید کننده در شهرستان رامسر که با حمایت بسیج سازندگی مشغول به کار شدند  با اتکای به فرهنگ اقصتاد مقاومتی در سطح استان و کشور رتبه دارند و از آنها تقدیر شده است که این نشانگر همت بچه های بسیج سازندگی و فرماندهی ناحیه در توسعه این کار است.

    وی همه این کارهایی که انجام می شود را یک رزمایش و مقدمه ای برای کاری بزرگتر دانست و گفت:در حال حاضر با وجود تمام این تلاش ها اقداماتی ارزشمندی که انجام شده یک تمرین است و هنوز وارد عرصه جنگ اقتصادی نشدیم.

    فرمانده سپاه کربلای استان مازندارن در همین راستا افزود: آن موقعی می توانیم بگوییم که ما وارد عرصه جنگ اقتصادی شدیم که اکثریت مردم و خانواده های ما هر کدام به سهم خودشان در زمینه تولید و اشتغال ورود پیدا کرده باشند.

    وی تصریح کرد: اینکه برخی می خواهند حتما کارمند دولت شوند و در ادارت دولتی استخدام شوند این انتظار غلطی است و اساسا سیاست جاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی واگذاری کار و عرصه  اقتصاد به مردم است و اگر جایی هم دولت ها تصدی گری کردند این اشتباه بوده است و الان بایستی نگاه جوانان به این باشد که مستقل از دولت و اما با حمایت دولت، خودشان به کار تولید ورود پیدا کنند.

    وی یکی از اهداف در زمینه اقتصاد مقاومتی را ترویج امید و خودباوری ورود به کار تولید در جوانان عنوان کرد و گفت: ما باید این موضوع را در بین جوانان ترویج دهیم و این شجاعت، خودباوری و امید را دل جوانان نهادینه بکنیم و باید گفته شود که بخشی از جوانان در کشور ما باور کردند و خودشان به جای اینکه دنبال کارهای دولتی در ادارات باشند تا استخدام شوند آمدند همت خودشان را استخدام کردندو با توان خودشان در عرصه تولید شاغل هستند.

    سردار بابایی در پایان گفت: امیدواریم که این جوانان تجربه کسب کنند و دولت هم با کنترل واردات به داخل کشور و دوری از نگاه به بیرون باعث دلگرمی جوانانی باشد که وارد کار تولید شدند و این نشود که دولت با سیاست های واردات جوانان کشورهای دیگر را فعال کند و جوانان ما در کشور حاصل کار و تولیداتشان روی دستشان بماند.

    تصاویر بازدید سردار بابایی از یکی از پروژه های موفق در تولید و پرورش بلدرچین توسط دکتر سید علیرضا سیادتی که با حمایت و همکاری بسیج سازندگی در این زمینه مشغول به کار است:

    IMG_2807 IMG_2810 IMG_2813 IMG_2822 IMG_2828 IMG_2839