پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 30 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15266
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در گفتگو با کارشناس مسئول مراقبت پرواز فرودگاه رامسر:

    از کنترل پرواز در تله کابین تا علاقه توأم با جدیت در کار مراقبت پرواز

    کارشناس مسئول مراقبت پرواز فرودگاه رامسر گفت: علاقه زیادی به کار خود دارم و در این راه با جدیت عمل می کنم و اگر دوباره بخواهم شغلی را انتخاب کنم مجدداً کنترلر مراقبت پرواز می شوم.

    به گزارش رامسرنوین، ابوذر پوررستمی در گفت و گویی با خبرنگار ما با بیان اینکه سابقه خدمتی ۱۶ ساله دارم و در گذشته در فرودگاه مهرآباد، کرمانشاه و رامسر کار کردم و فارغ التحصیل رشته کنترل ترافیک هوایی از دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری هستم گفت: فرودگاه ها دارای واحدهای مختلف هستتد که مهمترین آن واحد برج مراقبت پرواز، واحد مراقبت پرواز سرویسهای برج، تقرب و کنترل فضای کشور را شامل می شود که سرویس برج و تقرب در فرودگاه ها ارائه می شود.

    وی تصریح کرد: وظیفه ما هدایت کلیه وسایل پرنده نظامی، تفریحی و مسافربری از نقطه فرودگاه مبدا به مقصد است و کنترلر برج در درجه اول هماهنگی لازم بین فرودگاه ها را انجام می دهد و در صورت تعدد پرواز جدایی استاندارد را بین پروازها ایجاد می کند.

    این کارشناس مراقبت پرواز افزود: کنترلر فرودگاه و فضای کشور در تعامل کامل با یکدیگر دستورات لازم را به پروازها می دهند و خلبان ها و کنترلر ها ملزم به رعایت قانونها در قالب انکس ها و دستورالعملهای مصوب ایکائو هستند.

    پوررستمی در ادامه بیان کرد: زمان مهم ترین بخش کار ما بوده و اگر چند پرواز ورودی و خروجی روی تایمینگ اشتباه شود باعث فاجعه جبران ناپذیری می شود.

    وی افزود: چند مدت قبل در حالی که سیستم ارتباطی تلفن های غرب مازندران قطع شده بود با هماهنگی مدیریت از بالای تله کابین رامسر پرواز را کنترل کردیم و دلیل این کار جز خدمت دهی با رعایت استاندارد به مسافران و مردم نبود وگرنه باید پرواز کنسل می شد.

    وی یادآور شد: بنده وهمکاران محترم مخابرات هواپیمایی تلاشمان راکردیم تا با کمترین وقفه پروازها انجام شود.

    این کارشناس مراقبت پروازی در پایان اظهار کرد: به امید روزی که فرودگاه رامسر شاهد استفاده بیشتر مردم از هواپیماها و سفر به نقاط مختلف جهان از رامسر باشیم.

    خبر: جلال کمالی