پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 1 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12659
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ آذر, ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    جانشین اداره کل حفظ آثار مازندران در رامسر:

    کار فرهنگی شرکت در ستادها و میزگردها نیست بلکه باید در سطوح مختلف جامعه اجرا شود

    جانشین اداره کل حفظ آثار مازندران در رامسر گفت: باید بدانیم که کار فرهنگی همیشه این نیست که در ستادها و میزگردها کار فرهنگی کنیم بلکه این است که باید کار فرهنگی وارد عرصه جامعه بشود و در نسل های مختلف جامعه تاثیرگذار باشد.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، سرهنگ علیرضا یدالله پور در مراسم یادواره دو شهید گمنام دانشگاه آزاد رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: زمانی که شهدای گمنام تشییع و تدفین می شوند ساخت المان و یادمان برای انها در اولویت قرار دارد و در همین راستا ترویج گفتمان ایثار و شهادت برای نسل های جدید و جوانان که آن روزهای انقلاب را لمس نکردند مورد نظر است.

    وی افزود: بعد از ساخت یادمان اهدافی تعریف باید بشود و اصل بهره برداری از یادمان شهدای گمنام واکاوی عملات های دفاع مقدس است که باید برای دانشجویان روایت شود که در ۸۰ عملیات دفاع مقدس چه گذشت و فرماندهان این عملیات ها چه کسانی بودند.

    جانشین اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در کنار شهدای گمنام، نقد و بررسی کتاب های دفاع مقدس، انجام برنامه های زیارت عاشوا و ادعیه های مختلف معنوی در کنار یادمان شها و مراسمات عقدی که بسیاری درخواست دارند تا در کنار یادمان شهدا به اجرا برسانند از جمله برنامه های است که می توان در جهت تقویت باورهای دینی و معنوی نسل جدید جامعه به اجرا رساند.

    وی تصریح کرد: دشمن در ۸ سال جنگ سرد با انقلاب اسلامی نتیجه نگرفت و در حال حاض تدبیر جنگش را تغییر داده و در قالب جنگ نرم ورود پیدا کرده است که امروز دنیای غرب با ایجاد شبکه های ماهواره ای می خواهد کانون گرم خانواده مذهبی و دینی را از بین ببرد.

    وی خاطر نشان کرد: امروز دنیای غرب در فضای مجازی به طور ویژه رصد و حمله می کند و اگر توجه نکنیم دشمن استفاده خواهد کرد و فرهنگ های نادرست را وارد زیربنای خانواده های اجتماع اسلامی وارد می کنند.

    سرهنگ یدالله پور یادآور شد: امروز می بینیم که در کشورهای منطقه و فرامنطقه بحران جنگ و ترور است اما خوشبختانه با وجود نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان ایران اسلامی امروز از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

    وی با اشاره به اینکه اگر منتقد هستیم باید اخلاق را رعایت کنیم بیان کرد: انتقادهایی را که داریم با رعایت اخلاق و در جهت سازندگی توسعه و عقلانیت جامعه پیش ببریم.

    وی اضافه کرد: هر کسی با هر اندیشه ای در انقلاب اسلامی باید در زیر چتر ولایت و رهبری با وحدت برای رفع مشکلات موجود همچون بیکاری و اشتغال زایی قدم بردارد.

    جانشین اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان ما علارغم اینکه در قالب دوستی در برخی اوقات با ما برخورد می کنند مطمئن باشیم که برای اهداف خود این چنین کرده اند و باید بدانیم که بیشتر هدفشان برای نفوذ در قالب های فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی است.

    وی در پایان گفت: باید بدانیم که کار فرهنگی همیشه این نیست که در ستادها و میزگردها کار فرهنگی کنیم بلکه این است که باید کار فرهنگی وارد عرصه جامعه بشود و در نسل های مختلف جامعه تاثیرگذار باشد.