پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 913
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ آذر, ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    سخنگوی شورای شهر رامسر عنوان کرد:

    اگر شهرداری رامسر مقصر باشد قطعا برخورد قانونی انجام می شود

    سخنگوی شورای شهر رامسر گفت: اگر شهرداری رامسر بعد از نتیجه کارشناسی ها در فوت شهروند رامسری مقصر باشد قطعا برخورد قانونی با شخصی که خاطی بوده انجام می شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، عصر امروز شورای شهر رامسر با حضور شهردار جلسه ای داشتند و در آن در رابطه با بررسی و مشخص شدن مقصر در ماجرای فوت یکی از شهروندان رامسری بحث و تبادل نظر کردند.

    ۱۶۰۱۲۶۱_۶۳۰۰۵۲۰۱۳۷۲۱۹۰۵_۱۰۷۵۹۱۰۷۶_n

    حسین قاسمی تنها خبرنگاری بوده که در این جلسه حضور داشته و  در مدت برگزاری جلسه در پشت درهای بسته اتاق جلسات شورا بوده و اخبار را انعکاس داده است.

    بعد از اتمام جلسه شورای شهر با شهردار در رابطه با بررسی علل سیل و مشخص شدن مقصر در جریان قوت یکی از شهروندان رامسری، درجانی سخنگوی شورای شهر در گفتکویی صوتی که در فضای مجازی هم منتشر شد صحبتهایی را داشته است که در ذیل آمده است.

    مجیدی درجانی در این گفتگوی صوتی گفت: این جلسه، جلسه بسیار حساسی بوده و می بایست خیلی از موضوعات بررسی می شد.

    وی افزود: پیرو مستنداتی که مهندس کوزه گر ارائه کرد هنوز صددرصد مطمئن نیستیم که شهروند متوفی در کانالی که شهرداری حفر کرده بوده سقوط کرده باشد.

    وی اظهار داشت: باید کارشناسی کنیم و در آینده ای نزدیک شاهدان عینی یعنی مغازه داران اطراف کانال و داماد مرحومه که در آن نزدیکی بود و شاهد حادثه بوده است شرح واقعه را بازگو کنند.

    درجانی با اشاره به اینکه در مجاورت کانال حفر شده توسط شهرداری کانال بزرگتری نیز بوده و در یک باغ وجود دارد بیان داشت: احتمال افتادن شهروند متوفی در کانال مجاور و در عین حال بزرگتر بیشتر است.

    وی تصریح کرد: باید کارشناسی ها صورت بگیرد و دقیق مشخص شود که تقصیر با چه کسی بوده و بعد بیاییم در مورد برخورد قانونی با مقصر صحبت کنیم.

    سخنگوی شورای شهر رامسر تاکید کرد: اگر شهرداری رامسر مقصر باشد قطعا برخورد قانونی با شخصی که خاطی بوده انجام می شود.

    وی با بیان اینکه در محافل عمومی می شنوم که خانواده آن مرحوم در مراجع قضایی شکایت کردند گفت: این را نمی دانم ولی چه خانواده متوفی شکایت بکنند و چه نکنند مطمئن باشند که ما  از طریق کار کارشناسی پیگیر خواهیم بود.

    وی در ادامه بیان کرد: ما منکر بسیاری از ضعفها نیستیم و کانال های بسیاری هستند که در مجاورت کوچه ها هستند که در شهرهای دیگر هم است و باید رو باز باشند زیرا باید لایروبی شوند و با اینکه معتقدیم باید این کانال ها نرده داشته باشند اما این کار هم هزینه های میلیاردی را می طلبد.

    درجانی با انتقاد از برخی صحبت ها در محافل گفت: این که برخی می گویند آن کانال حفر شده  نوار خطر نداشته و بعد از رخ دادن اتفاق نوار خطر توسط شهرداری گذاشته شده است، این درست نیست و می توانید از مغازه داران و همسایه ها بپرسید که برای آن کانال مانع و نوار خطر وجود داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: ما امادگی باران را داشتیم اما آمادگی سیل را نداشتیم و امکانات ما محدود بوده است در حالی که در  بحران برف سال گذشه هم اگر چه ما آمادگی برف را داشتیم اما آمادگی بحران برف با ارتفاع ۱ متر ۶۵ سانتی متر را نداشتیم.

    این عضو شورای شهر در ادامه این گفتگوی صوتی اظهار داشت: صلاح نیست که برخی مردم بیایند و به جای تسلی دادن به خانواده آن مرحوم با حرف های خود احساساتشان را جریحه دارتر بکنند.

    وی اضافه کرد: اکثر قریب به اتفاق اعضای شورای شهر و شهردار در مراسم تشییع جنازه حضور داشتند و با اینکه حضوراً در منزل این شهروند فرهیخته متوفی رفتیم برخورد خانوداه متوفی نشان دهنده بزرگی شخصیت آنهاست و هیچ گونه عصبانیت و برخوردی که بخواهند محکوم کنند شهرداری را انجام ندادند و این برخورد ما را توجیه نمی کند که نقصی نداریم.

    وی همچنین بخش های از اقدامات شهرداری رامسر را مطرح کرد و گفت: اگر رودخانه صفارود ساماندهی نمی شد و اگر پل کاشانی عرض بستر آن افزایش داده نمی شد و اگر لایروبی های رودخانه ها انجام نمی شد قطعاً آسیب ها بدتر بود.

    درجانی ابراز داشت: سعی کردیم که ماشین آلات خود را تقویت کنیم و در واحد شهرسازی توانستیم که ساخت و سازهای غیر مجاز را کاهش دهیم و در حد توان خود کار کنیم.

    وی با بیان اینکه قصد کلی گویی ندارم و باید یک بسیج همگانی صورت بگیرد بیان داشت: در رامسر ۶۰ هزار متر بمربع خیابان آسفالت نشده داریم و این میراث این شورای شهر نیست و در دوره های دیگر نیز بوده است.

    درجانی در پایان با اعلام اینکه تا زمانی که نتیجه کارشناسی نیامده و مقصر اعلام نشده از قضاوت خودداری کنیم گفت: از فردا کارشناسان در محل حادثه حضور پیدا می کنند تا مشخص کنند که متوفی دقیقا در چه نقطه ای سقوط کرده است.