پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 732
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ آبان, ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    اختصاصی/ فرماندار رامسر در نشست خود با اصحاب رسانه:

    نیاز به تدوین سند توسعه داریم/ برخی مدیران دل کندن از میز ریاست برایشان سخت است/ قول بهره برداری دو پروژه در آینده نزدیک

    فرماندار رامسر گفت: تصفیه خانه آب شرب رامسر طبق قول مدیر عامل آب و منطقه ای استان مازندران در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و همچنین تا پایان سال جاری باند بتنی فرودگاه رامسر افتتاح می شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، فرماندار رامسر در نشست خود با اصحاب رسانه گفت: مطبوعات و رسانه های مجازی زبان گویای مردم هستند که به بیان نارسایی ها و کمبودها به مدیران دستگاه ها می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

    وی اضافه کرد: قلم مقدس است و باید حرمت قلم و آزادگی قلم از سوی همه به ویژه اصحاب رسانه و مطبوعات پاس داشته شود.

    وی افزود: نقش رسانه ها در توسعه تمدن و فرهنگ کشور اسلامی مان و بویژه شهرستان رامسر که از قدمت تارخی برخوردار است ضمن حفظ ارزش های انسانی باید جدی گرفته شود و با وجود اهرم های رسانه ای که در اختیار داریم باید به استقبال استفاده از رسانه های نوین برویم.

    حسین سروری در ادامه در زمینه رسانه های شهرستان عنوان داشت: رسانه های رامسر از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و با حضور پیشکسوتان و در کنار انها نسل جدید که پا به عرصه گذاشته اند آینده خوبی برای فضای رسانه ای شهرستان رامسر پیش بینی می کنم.

    وی اظهار داشت: ما مدیران باید بتوانیم شنونده خوبی برای نقدهای سازنده شما اصحاب رسانه و راهکارهای همراه با همدلی شما باشیم و بتوانیم دست به دست هم دهیم تا فضای شهرستان را با همدلی و خدمت صادقانه فراهم کنیم.

    در ادمه این نشست خبرنگاران رسانه های مجازی و مکتوب به ارائه سوالات خود در زمینه های مختلف پرداختند که فرماندار رامسر نیز به این سوالات پاسخ دادند.

    حسین سروری فرماندار رامسر در زمینه سوال خبرنگاری که چرا در این روزها دسترسی به شما سخت شده است پاسخ داد: دسترسی به بنده سخت نشده است و هر وقت اصحاب رسانه تشریف بیاورند و یا تماسی داشته باشند پاسخگو خواهم بود.

    وی تصریح کرد: کارگروه ها، نشست ها و جلسات در مجموعه فرمانداری اضافه نیست و اگر درست و بجا استفاده بشود از بهترین ابزارهای مفید برای پیشبرد کارها در فرمانداری ها است.

     عالی ترین مقام دولت در شهرستان رامسر ضمن گلایه از وجود برخی شایعات در زمینه های مختلف بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن شایعات می شود فاصله اطلاع رسانی و ارتباط مدیران با اصحاب رسانه است.

    وی با اشاره به حضور شرکت پدیده در رامسر خاطر نشان کرد: شرکت پدیده شرکت بزرگی است و با دو نشستی که با مجموعه شرکت پدیده داشتیم به یک تفاهم مشترک رسیدیم که این شرکت با استفاده از توان مالی و فنی خود و وجود ظرفیت های گردشگری در رامسر سرمایه گذاری داشته باشد که مجموعه شرکت پدیده در حال حاضر مشغول مطالعات منطقه ای و جغرافیایی و دیگر زمینه ها است.

    وی تاکید کرد: در جذب سرمایه گذاران حساسیت ویژه ای دارم و به دنبال توانمندی مالی، مدیریتی، تجربه و سابقه بخش خصوصی می باشم تا تجربیات تلخ گذشته در طرح های مختلف تکرار نشود و بنا دارم که اگر طرح به بخش خصوصی واگذار شد آن بخش صلاحیت اجرای طرح و سرانجام رساندن آن را داشته باشد.

    سروری ضمن اشاره به تشکیل شورای راهبردی توسعه اقتصادی در رامسر گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای راهبردی این است که بتوانیم توسعه را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و اقشار مختلف مردم توسعه روستا و شهر خود را به عنوان یک دغدغه در خود داشته باشند.

    وی در همین زمینه افزود: ما برای اینکه ظرفیت ها و چالش های شهرستان خود را بدانیم و برای افق آینده توسعه رامسر گام برداریم نیاز به تدوین سند توسعه داریم تا دچار روزمرگی در پروژه ها و طرح های گردشگری و دیگر زمینه ها نشویم.

    وی ابراز داشت: این سند هیچ تقابلی با کار شورا و شهرداری ها ندارد بلکه تدوین سند توسعه شهرستان رامسر در راستای کار و اهداف شورا و شهرداری ها است.

    فرماندار رامسر در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه روند کار اجرایی پروژه کنار گذر ساحلی بیان کرد: این پروژه برای اولین بار است که در کشور اجرا می شود اما با وجود برخی مشکلات می توان گفت که مطالعه خوب و دقیقی برای این طرح ملی نشده است.

    وی افزود: متاسفانه پیمانکار این پروژه که قرار گاه خاتم الاوصیا بوده منحل شده و طبق پیگری ها با پیمانکاران داخلی و حتی با یک شرکت خارجی نیز رایزنی هایی شده است.

    وی در همین رابطه اظهار داشت: پروژه کنار گذر ساحلی بایستی احیا شود و به صورت جدی پیگیر هستیم که ایرادات آن برطرف و با وجد یک پیمانکار واجد صلاحیت به انجام برسد و زمینه تحول جدی در سطح شهرستان و منطقه را به وجود بیاورد.

    در ادامه این نشست فرماندار رامسر در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه تغییر مدیران دستگاه های اجرایی در دولت تدبیر و امید گفت: در چابه جایی مدیران دستگاه ها نگاه سیاسی وجود نداشته و سعی کردیم که با شایسته سالاری و تخصص افراد و استفاده از ظرفیت های بومی شهرستان رامسر این کار انجام شود.

    وی بیان کرد: برخی مدیران دل کندن از میز ریاست برایشان سخت است و موضع می گیرند و در رسانه ها مواردی را اعلام می کنند.

    حسین سروری با اشاره به بازرسی های ادارات توسط مجموعه فرمانداری اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۲۰ اداره مورد بازرسی قرار گرفتند که ما با این کار به دنبال ارزیابی مدیران بر اساس شاخص ها هستیم تا اگر امتیازی به مدیران داده می شود واقعی باشد.

    وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: هدف ما مچ گیری مدیران نیست بلکه تقویت مدیران، ادارات و پیشگیری از خطاها و شفاف سازی عملکردها هدف اصلی و واقعی ما است.

    فرماندار رامسر در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه خبر بهره برداری دو پروژه در رامسر را نیز داد و بیان کرد: تصفیه خانه آب شرب رامسر طبق قول مدیر عامل آب و منطقه ای استان مازندران در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و همچنین فرودگاه رامسر تا پایان امسال باند آن نیز به بهره برداری می رسد.

    IMG_5969