پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15663
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مدیر کل دفتر توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت کشور گفت:

    ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ بدهی های بیمه سلامت به مطب ها پرداخت می شود

    مدیر کل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت کشور گفت: ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

    به گزارش رامسر نوین، دکتر جلال سعیدپور در همایش توانمند سازی بیمه شدگان بیمه سلامت کشور در هتل رامسر گفت: هدف از برگزاری این همایش پر رنگ تر شدن نقش مردم در نظام سلامت و حرکت به سوی نظام سلامت مردم محور است‌.

    وی افزود: بر اساس استانداردها نظام های سلامت باید به سمت مردم محوری حرکت کرده و شاهد مشارکت بیشتر مردم و فعالیتهای مرتبط با سلامت باشیم که نیازمند مشارکت مردم هستیم تا دانش آنها جهت تصمیمات بهتر برای سلامت خود بگیرند.

    مدیر کل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: در توانمند سازی بیمه کوشا بوده و با بررسی راهکارها جهت ارتقای بیمه فعالیت داریم.

    وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که جزء جمعیت هدف ۴۰ میلیونی هستند و بدلیل گستردگی کار بیمه نیازمند تلاش تمامی دست اندرکاران در این حوزه هستیم.

    وی درباره مشکل بیمه سلامت از سوی مطب های خصوصی در عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین منابع مالی نظام سلامت پیش آمده مشکلات حادث شده و با تعامل مسئولین سطح بالای کشور در حال تامین بودجه برای بیمه سلامت هستند و بزودی این مشکل حل می شود.

    سعیدپور بیان کرد: ۹۵ درصد اعتبارات بیمه سلامت دولتی بوده و وابسته به بودجه هایی است که از طرف دولت اتخاد میشود و با تامین منابع باید شاهد تحول در نظام بیمه سلامت کشور باشیم.

    مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران اظهار کرد: یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

    به گزارش رامسر نوین دکتر رسول ظفر مند در همایش توانمند سازی بیمه شدگان بیمه سلامت کشور گفت: از این جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دفترچه های روستایی بیمه سلامت دارند و مابقی در صندوق های کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی عضو هستند.

    وی افزود: با دستور حاکمیتی قصد داریم هیچ فردی در استان بدون بیمه نباشد و بدنبال استعلام و شناسایی افراد فاقد بیمه هستیم تا تحت پوشش قرار دهیم.

    خبر: جلال کمالی