پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12159
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ مهر, ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مسئول هیأت رزمندگان اسلام رامسر:

    اقامه پنج شب عزاداری دهه سوم محرم در رامسر/ ترویج فرهنگ و ارزش های دینی و انقلابی جز وظایف هیأت رزمندگان است

    مسئول هیأت رزمندگان اسلام رامسر گفت: یکی از اهداف اساسی هیأت رزمندگان ترویج فرهنگ اصیل نبوی عصمت و طهارت و ترویج ارزشهای دینی و انقلابی است.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، جلسه مطبوعاتی حجت الاسلام تسخیری نماینده ولی فقیه در سپاه و مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر برگزار شد.

    وی در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: هیات رزمندگان اسلام از سال ۸۴ در رامسر شروع شد و اولین برنامه این هیئت با نام حضرت زهرا (س) در ساداتشهر در جوار آقا بسمل و اقا پلاسید برگزار شد و تا امروز فعالیت های خوب و چشمگیری را در شهرستان به اجرا رسانده شده است.

    حجت الاسلام غلامحسین تسخیری اظهار کرد: هیئت رزمندگان اسلام در سه بخش تشکیل شده که یک بخش هیأت مرکزی، دیگری واحد عترت خواهران و بخش سوم جوانان و نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام است که خداوند را شکر می کنیم که فعالیت خوبی را نیز دارد.

    وی اضافه کرد: یکی از اهداف اساسی هیأت رزمندگان ترویج فرهنگ اصیل نبوی عصمت و طهارت و ترویج ارزشهای دینی و انقلابی است.

    مسئول هیأت رزمندگان اسلام رامسر ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ما هیأتی هستیم که سکولار نیست و وابسته به ارزشهای انقلابی و اسلامی است، این هیات وابسته به هیچ جناحی نیست و در برهه های مختلف نقش بسزایی در راستای اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه در این هیات، رزمندگان، بزرگان، افسران جنگ فرهنگی، جوانانی که با شور و شعور انقلابی از آرمانهای کشور پاسداری می کنند فعالیت خوبی دارند و نقش بسزایی در شهرستان داشته اند.

    وی ادامه داد: برنامه های مختلفی در طول سال در مناسبت های مختلف در هیأت رزمندگان اسلام رامسر برگزار می شود که در شهادت ها و ولادت ها و هم در مناسبت های ملی کشور اجرای برنامه داریم.

    تسخیری خاطرنشان کرد: در طول سال حدود ۳۰ الی ۴۰ برنامه توسط هیأت رزمندگان شکل می گیرد و این یک توان بسیار بالایی را می طلبد که بتوانیم با همت اعضای هیات بتوانیم کار را اجرایی و عملیاتی کنیم.

    وی یادآور شد: هیأت رزمندگان اسلام رامسر در سال گذشته یکی از هیأت های نمونه کشوری شد که این نشان از بصیرت، تدین، حضور مردم و جوانان عاشورایی شهرستان است که رامسر را با توجه به اینکه شهری توریستی است به عنوان یک شهرستان نمونه مذهبی معرفی کردند.

    وی ادامه داد: برنامه هفتگی هیأت نیز در روز های سه شنبه همراه با نماز مغرب و عشا، دعای توسل، مداحی و سخنرانی در مسجد نارنج بن برگزار می شود و جا دارد از همکاری هیات امنا و پایگاه مقاومت مسجد نارنج بن تقدیر و تشکر کنم.

    مسول هیات رزمندگان اسلام رامسر گفت: در طول سال دو برنامه محوری در ایام محرم و فاطمیه برگزار می کنیم که به فضل خدا در دهه سوم ماه محرم امسال ۵ شب برنامه سوگواری و عزاداری در مساجد شهرستان برگزار می شود که در سوم آبان مسجد لمتر،چهار۴ آبان مسجد طالش محله فتوک، پنجم آبان مسجد جامع پیامبر اعظم (ص)، ششم اآان در آستان پلاسید و بسمل وهفتم۷ آبان در مسجد بازار کتالم برگزار می شود که این برنامه ها همراه با یادبود و یادواره شهدا و به یاد دو شهید امسال شهید مدافع حرم طاش موسی و شهید مدافع وطن سرباز شهید مهندس نیاستی می شود.

    وی افزود: در این برنامه ها از سخنرانان کشوری و استانی آقایان حجج الاسلام صادقی، غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و علیزاده مدیر کل اوقاف مازندران،  مداحان کشوری و استانی آقایان میرداماد، رمضانی، بذری و امیر سلیمانی برگزار می شود.

    حجت الاسلام تسخیری از هیأت امنای مساجد، پایگاه های مقاومت، حوزه های مقاومت و دهیاری و شوراهای اسلامی که در اجرایی این برنامه ها همکاری دارند و از مردم متدین و شریف و خیر شهرستان تشکر ویژه ای کرد.

    وی اضافه کرد: این عزیران هم با حضور خود و همکاری های مادی و معنوی با هیأت همکاری می کنند.

    مسول هیات رزمندگان رامسر بیان کرد: از همه هیات های مذهبی که در ترویج شعائر دینی و مذهبی و انقلابی که در دهه اول محرم که با حضور پر شور و شعور خود محافل حسینی را برگزار نمودند تقدیر و تشکر کرده و از همه آنها برای حضور در مراسم این ۵ شب دعوت می کنم.

    وی در پایان گفت: در این ۵ شب، هر شب، یک نفر بنابر قرعه کشی که در مسابقه عاشورایی شرکت می کنند کمک هزینه سفر اربعین آنها به مبلغ سه میلیون ریال اهدا می شود.