پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Monday 29 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 6579
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ تیر, ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    اعتراض به قتل یک سیاهپوست در آمریکا +عکس

    به گزارش نیمه پر، دهها تن از مردم آمریکا در اعتراض به کشته شدن «جاناتان ساندرز» فرد سیاهپوست غیرمسلح به دست یک مأمور پلیس سفیدپوست در پارکی در شهرک استونوال در ایالت میسیسیپی گرد هم آمدند. جمعیت خشمگین در تجمع روز یکشنبه فریاد «هیچ عدالت و صلحی وجود ندارد» سر داده بودند و تهدید کردند […]

    به گزارش نیمه پر، دهها تن از مردم آمریکا در اعتراض به کشته شدن «جاناتان ساندرز» فرد سیاهپوست غیرمسلح به دست یک مأمور پلیس سفیدپوست در پارکی در شهرک استونوال در ایالت میسیسیپی گرد هم آمدند.

    جمعیت خشمگین در تجمع روز یکشنبه فریاد «هیچ عدالت و صلحی وجود ندارد» سر داده بودند و تهدید کردند برای نشان دادن خشم خود از انفعال مقام‌های آمریکایی در برابر این حادثه، کسب و کارهای محلی را تحریم می‌کنند.

    معترضان پس از طی کردن مسافت یک مایلی به اداره پلیس استونوال رسیدند و رئیس «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» و همسر ساندرز برای آنان سخنرانی کردند.

    به گفته شاهدان، «کوین هرینگتون» مأمور پلیس ۲۵ ساله شامگاه چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ در حالی که می‌گفت «می‌خواهم آن سیاهپوست را گیر بیندازم!» به ساندرز ۳۹ ساله که مربی اسب سواری بود نزدیک شد. گفته می‌شود هرینگتون سپس به مدت ۲۰ دقیقه بازوی خود را دور گلوی این فرد سیاهپوست فشار داد.

    وکیل ساندرز گفته که هارینگتون او را از اسبش پایین کشید و با فرو بردن یک چراغ قوه در حلقش، او را خفه کرد.

    شاهدان همچنین تایید کردند که ساندرز در تمام مدت با مامور سفیدپوست همکاری کرد و نیازی به توسل وی به زور نبود.

    طبق نتایج کالبدشکافی، علت مرگ ساندرز خفگی اعلام شد و دستگاه‎های مجری قانون نیز به خانواده وی اطلاع داده‌اند که او به قتل رسیده است.

    این پرونده شباهت‌های زیادی با مرگ اریک گارنر، سیاهپوست غیرمسلح دیگری دارد که وی نیز در اثر خفگی جان خود را از دست داد. تنها تفاوت دو پرونده یادشده این است که در مرگ گارنر، ماموران اداره پلیس نیویورک مقصر بودند.

    کد مطلب: ۱۱۹۰۶۸

    مشرق/