پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 2 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4494
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱ اردیبهشت, ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > پیشنهاد سردبیر
  •   

    پشت پرده حذف بیمه خبرنگاران

    آیا این شیوه، مفهوم همدلی و هم‌زبانی را می‌رساند؟ آیا تنها راه کاهش فشار به دولت از طریق قطع بیمه خبرنگاران رفع می‌شود؟ پدری که برای درمان تنها فرزندش به این بیمه احتیاج داشت، در حال حاضر باید به کجا پناه ببرد؟

    به گزارش نیمه پر، داشتن چتر حمایتی بیمه برای ۳۰ هزار کارگر ساختمانی مازندران دغدغه‎ای جدی بود که ظاهراً این روزها خبرنگاران هم به این صنف پیوستند و با اعلام اینکه توانی برای پرداخت بیمه خبرنگاران ندارند، تنها حمایت دولت از این قشر هم برداشته شد.

    در استان مازندران هم مسئولی پاسخ‌گو نیست، مدیران‌کل ارشاد در استان‌ها و مدیران تأمین اجتماعی، توپ را در زمین وزارتخانه می‌اندازند؛ مسئولان وزارتخانه به بهانه پرداخت یارانه به مدیران‎مسئول، به‎نوعی تلاش دارند که خبرنگاران را با آنها روبرو کنند، از طرفی دیگر بسیاری از مدیران‌مسئول هم زیربار این هزینه نمی‌روند به این دلیل که آنها معتقدند پرداخت یارانه دولت برای بیمه خبرنگاران وعده سرخرمن است که ممکن است دولت پرداخت آن را هم لغو کند.

    خبرنگاران بین تأمین اجتماعی، اداره‌کل ارشاد، سایت صندوق حمایت سرگردان هستند؛ بهتر بود ارشاد برای اینکه خبرنگاران دچار مشکل نشوند، ساز و کار تحت حمایت قرار گرفتن بیمه‌ای خبرنگاران از جانب مدیران‌مسئول را تعریف می‌کرد.

    سراغ داریم برخی از مدیران‌مسئول استانی، در حال حاضر به‌عنوان قانون‌گذار در حال فعالیت بوده ولی خبرنگاران و کارکنان اداری آنها فاقد بیمه هستند.

    در بین خبرنگاران فعال استان افرادی هستند که فرزند بیمار، همسر بیمار و اصلاً خودشان بیمار هستند، آیا دولت قطع کردن یک‌باره بیمه خبرنگاران و درگیر کردن خبرنگار و رسانه را ساز و کار مناسب برای همدلی و هم‌زبانی و دمیدن شعار امید می‌داند؟

    جناب رئیس جمهور! کجای این اقدام دولت، تدبیر است که تنها اقدام حمایتی شما از خبرنگاران در ابتدای سال حذف شد و امید یک قشر جریان‌ساز را ناامید کرد؟

    آیا این شیوه، مفهوم همدلی و هم‌زبانی را می‌رساند؟ آیا تنها راه کاهش فشار به دولت از طریق قطع بیمه خبرنگاران رفع می‌شود؟ پدری که برای درمان تنها فرزندش به این بیمه احتیاج داشت، در حال حاضر باید به کجا پناه ببرد؟ جوانی که با پرداخت چندین سال بیمه به‌صورت فعال در رسانه مشغول فعالیت است و مدیررسانه هم زیر بار بیمه خبرنگاران نمی‌رود، چه کند؟

    خبرنگاری که خودش مشکل بیمه‌ای دارد، چگونه می‌تواند پیگیر برخی از مشکلات اجتماعی باشد؟ شاید دولت تلاش دارد با برداشتن طرح حمایت از خبرنگاران، به‌نوعی بین رسانه و خبرنگار جنگ روانی ایجاد کند و یا حتی با منزوی کردن خبرنگاران و جریان اطلاع‌رسانی به‌نوعی می‌خواهد شیوه اطلاع‌رسانی را در کشور با سیاست خودش مدیریت کند، به طوریکه در همین مازندران بسیاری از محافل دولتی به‌صورت بی‌سروصدا و بسته برگزار می‌شود.

    بلاغ/