پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 3 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 2454
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ دی, ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    طراحان کاهش بهای نفت پشیمان خواهند شد/مذاکره‌کنندگان در ۱+۵ اگر راه منطقی در پیش نگیرند ضرر می‌کنند

    رئیس‌جمهور به موضوع کاهش ۵۰ درصدی بهای نفت اشاره کرد و گفت:آنهایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی از کشورها طراحی کرده اند ، پشیمان خواهند شد.

    به گزارش نیمه پر ،  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در اجتماع بزرگ مردم استان بوشهر با تاکید بر اینکه ما در چارچوب منافع ملت ایران و با منطق و استدلال، راه مذاکره، همزیستی مسالمت آمیز با جهان، تعقل و تعامل سازنده را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: به همه آنهایی که در راه اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران قدم گذاشته بودند و امروز نیز ممکن است به فکر قدم گذاشتن در همان راه باشند، اعلام می کنم که دوران تهدید و تحریم سپری شده است.
    روحانی تاکید کرد: ملت ایران خواهان پایان تحریم ظالمانه علیه ایران اسلامی هستند و به هر میزان که مذاکره کنندگان در گروه ۱+۵ راه منطقی و سرعت عمل را در پیش نگیرند ، بدانند ضرر خواهند کرد.

    وی همچنین به موضوع کاهش ۵۰ درصدی بهای نفت اشاره کرد و گفت:آنهایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی از کشورها طراحی کرده اند، پشیمان خواهند شد.

    روحانی اضافه کرد: این راه، برای آن ها قابل ادامه دادن نیست، اگر از کاهش قیمت نفت، ایران ضرر می کند، بدانید کشورهای تولید کننده دیگر همچون عربستان و کویت بیش از ایران ضرر خواهند کرد.

    روحانی با تاکید بر اینکه تنها یک سوم بودجه ایران به نفت وابسته است و راه جبران این کاهش بهای نفت را هم پیش بینی کرده‌ایم ، افزود: تداوم کاهش بهای نفت ادامه نمی یابد.

    رئیس شورای‌عالی امنیت ملی اضافه کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد عربستان ۸۰ درصد بودجه سالیانه‌اش به فروش نفت وابسته و ۹۰ درصد صادراتش مربوط به فروش نفت خام است و کویت ۹۵ درصد بودجه‌اش وابسته به نفت و حدود ۹۵ درصد صادراتش مربوط به فروش نفت خام است.
    رییس جمهوری گفت: امسال با افزایش صادرات غیرنفتی اجازه نخواهیم داد اقتصاد ایران تحت فشار کاهش قیمت نفت قرار گیرد.
    وی  با تأکید بر اینکه ملت ایران برای آرامش در بازار اقتصادی و رونق اقتصاد و افزایش رشد در تلاش است، گفت: اگر همه کارگاه‌های تولیدی کشور که در بخش‌های دولتی و خصوصی، فعال هستند، هر ماه یک درصد به تولیدشان اضافه کنند، رشد اقتصادی ایران به بالاتر از ۸ درصد خواهد رسید و این حرکت با تلاش، کوشش و همت بلند ملت ایران عملی خواهد شد.
    رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم جشن بیمه سلامت همگانی که روز گذشته برگزار شد، گفت: ملت بزرگ ایران، بعد از سالیان دراز به یکی از آرزوهای خود دست یافت و امروز تمام ایرانیان عزیز دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و چتر بیمه در سراسر این سرزمین گسترده شده است.
    روحانی تصریح کرد: از افتخارات دولت، سلامت‌محور بودن است و ما مفتخریم که از آغاز امسال تاکنون گام‌های مهمی در زمینه تحول در بخش سلامت برداشته‌ایم و این گام‌ها را تا کسب رضایت کامل ملت ایران ادامه خواهیم داد.
    وی با اشاره به گزارش آمار بخش صنعت کشور که روز گذشته ارایه شد، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که اقتصاد در حوزه صنعت در طول ۸ ماهه امسال از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است و این نکته گواه این مطلب است که بعد از ۸ فصل در جا زدن در رکود و رشد منفی، امسال رشد مثبت را آغاز کرده‌ایم و به سمت رونق حرکت می‌کنیم.
    روحانی در خصوص استان بوشهر گفت: اینجا سرزمین تولید برق اتمی است و این استان همانطور که شعارش است مرکز تولید انرژی ایران می‌باشد، ما به مردم با استعداد استان بوشهر و به عسلویه و خارک و جای جای این منطقه به عنوان سرزمین توسعه و حرکت ، افتخار می‌کنیم.
    رییس جمهوری با اشاره به اینکه بوشهر روزگاری بزرگترین بندر تجاری ایران بوده است، خاطر نشان کرد: بوشهر باید به همت شما مردم به سابقه دیرین توسعه و تجارتش بازگردد. به عنوان خادم مردم ایران و بوشهر اعلام می‌کنم که همه توان و امکان دولت در خدمت استان بوشهر خواهد بود.
    روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم گام‌هایی را برای توسعه استان به کمک شما مردم و همت همه مسئولان، کارگزاران و فرهیختگان استان بویژه جوانان عزیز طراحی کرده است، از تصمیم دولت برای ایجاد جاده خروجی شهر بوشهر خبر داد و گفت: احداث جاده از سال آینده آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم و اوایل سال ۱۳۹۶ به پایان برسد.
    رییس جمهوری که سخنانش با استقبال و تشویق مردم حاضر ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر همراه بود، گفت: این طرح نخستین خواسته‌های مردم بوشهر در نظرسنجی‌ها بود و در جلسه مشترک استاندار و وزرا نیز بر آن تأکید شد.
    وی به تکمیل فاضلاب شهر بوشهر اشاره کرد و گفت: این طرح سالهاست که در دست اجراست، بخش‌هایی انجام گرفته و بخش بزرگی معطل مانده است. دولت یازدهم با اختصاص اعتبار قابل توجه در طول ۴ سال آن را به اتمام خواهد رساند.
    رئیس جمهوری ادامه داد: تکمیل باند دوم برازجان، گناوه و باند دوم جاده گناوه – دیلم از دیگر طرح‌های دولت در حوزه راه و ترابری است.
    روحانی با اشاره به اجرای ۵ طرح نفتی در استان بوشهر از تصمیم دولت برای اعلام بوشهر به عنوان منطقه آزاد تجاری خبر داد و گفت: دولت به زودی لایحه مربوطه را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد و بی‌تردید منطقه آزاد تجاری بوشهر موجب رونق کل استان خواهد شد.
    رییس جمهوری همچنین به دو برابر شدن ظرفیت فعلی بندرگاه شهرستان بوشهر به عنوان دروازه توسعه استان اشاره کرد و گفت: به منظور رونق بخشی به صنعت استان به بانک مرکزی اعلام شده است، از طریق بانک‌های مختلف ۱۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و ۳۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها، تسهیلات داده شود.
    روحانی همچنین از تصویب دو نقطه برای ساخت دهکده توریستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: دولت قدم‌های لازم برای زیرساخت اولیه استان را برخواهد داشت و از همه سرمایه‌داران، کارآفرینان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت خواهد کرد.
    رییس جمهوری افزود: در این سفر مجموعاً ۱۱ پروژه مهم با اعتبار ۶۰۳ میلیارد تومان تصویب و اعلام خواهد شد که تفصیل آن در شورای ادرای استان به اطلاع مردم می رسد.
    دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود از لطف مردم که به منظور استقبال از وی و کاروان تدبیر وامید به فرودگاه، خیابان‌ها و ورزشگاه آمده بودند، قدردانی کرد و گفت: این حضور نشانه پیوستگی مردم با دولت برای خدمت به این سرزمین و توسعه ایران عزیز است.
    رئیس جمهوری همچنین با اشاره به ایام پربرکت میلاد با سعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، سیره و روش پیامبر و مکتب امام صادق(ع) را یادآور شد و گفت: باید وحدت، محبت و برادری را در این سرزمین بیش از پیش گسترش دهیم، زیرا همه از یک کشور، زیر یک پرچم، داخل یک نظامیم و همگی با قانون اساسی پیوند داریم و از رهبر معظم انقلاب پیروی می‌کنیم. ما در کنار هم هدف واحدی را که آن هدف توسعه و سربلندی ایران است، دنبال می‌کنیم.