پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 2 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 2415
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ دی, ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تلاش دستگاه‌های اجرایی مازندران در برگزاری جشنواره وارش ستودنی است

    رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: مازندران جزو نوادر استان‌هایی است که بسیار خوب به هنر، هنرمند و فرهنگ اهمیت می‌دهد، ما هم موافقیم که «وارش» از جشنواره‌های مهم ملی در سازمان سینمایی مورد توجه قرار گیرد.

    به گزارش نیمه پر ، حجت‌الله ایوبی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران هشتمین جشنواره بین‌المللی وارش، تلاش و پشتکار دستگاه‌های اجرایی استان مازندران را ستود و اظهار داشت: مازندران تقریباً در تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری که برگزار کرده، میزبان شایسته‌ای بوده و رویدادهای ملی و فراملی در این استان به نحو احسن پیگیری و برگزار می‌شود.

    وی افزود: اینکه فیلم‌های خوبی به جشنواره راه پیدا کند، سطح کیفی جشنواره بالاتر از قبل باشد و مردم هم پای کار بیایند، جای خوشحالی دارد.

    رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه گاهی دوستان به هزینه‌های بالای اینگونه جشنواره‌ها در حیطه سینما و کمبود برنامه و هزینه برای تولید اشاره می‌کنند، گفت: من جشنواره‌زدگی را قبول ندارم و با آن مخالف هستم، جشنواره  یک آیین است و برای زنده نگه داشتن آیین‌ها باید هزینه کرد، به هنرمندان بها داد و ایجاد انگیزه کرد، اگر هزینه برای تولید کم است، باید برای تأمین آن از جایی دیگر تلاش کرد.

    ایوبی ادامه داد: باید جشنواره وارش را به سمت‌وسویی هدایت کنیم که این رویداد، هویت فرهنگی شهر میزبان محسوب شود.

    وی به فضای سینماها در دهه ۶۰ اشاره کرد و بیان داشت: مردم در آن سال‌ها به سینماها می‌آمدند تا فیلم ببینند، زیرا در آن زمان به جز مواردی در تلویزیون، فقط سینما می‌توانست این نیاز را تأمین کند، برای همین انبوهی از مردم جلوی سینماها صف می‌کشیدند و ساعت‌ها منتظر می‌ماندند تا بتوانند بلیط بخرند اما امروز با انبوه دستگاه‌های تصویری، الکترونیکی و اینترنتی، دستیابی جوانان به فیلم دیگر کار دشواری نیست، در این عصر باید با بها دادن به این آیین‌ها و جشنواره‌ها موجی که جوانان امروز بر آن سوار هستند را به سمت‌وسوی اصلی هدایت کرد.

    ایوبی گفت: مازندران جزو نوادر استان‌هایی است که بسیار خوب به هنر، هنرمند و فرهنگ اهمیت می‌دهد، ما هم موافقیم که «وارش» از جشنواره‌های مهم ملی در سازمان سینمایی مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس سازمان سینمایی در پایان گفت: امسال با سیاست جدید، دیگر فجر به صورت استانی برگزار نخواهد شد مگر اینکه خود استان درخواست دهد و پای کار بیاید، ما بایدجشنواره‌های استانی را احیا و تقویت کنیم.

    بلاغ /