پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23886
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ اسفند, ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > سیاسی
  •   

    بورل: اسرائیل مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود

    مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید، شواهدی مبنی بر این وجود دارد که «اسرائیل» مانع از ورود کمک‌های مردمی به غزه می‌شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از فارس، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی تایید کرد که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه نشان می‌دهد رژیم اسرائیل از ورود کمک‌ها به نوار غزه جلوگیری می‌کند. بورل در جریان حضور یک مصاحبه تلوزیونی به صراحت اعلام کرد: اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند. وی خاطرنشان کرد: این یک گرسنگی در غزه است. صدها هزار نفر به معنای واقعی کلمه از گرسنگی می‌میرند.
    از جمله بسیاری از کودکان که به دلیل نبود تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.
    بورل علت قحطی و گرسنگی را عدم ورود کمک‌های بشردوستانه کافی برای حمایت از مردم جنگ‌زده فلسطین در نوار غزه دانست و گفت: اسرائیل مرزها را کنترل می‌کند و اجازه نمی‌دهد کمک‌های بشردوستانه وارد منطقه شوند. بنابراین قطحی و گرسنگی شکل می‌گیرد.
    وی سپس خطاب به رژیم صهیونیستی عنوان کرد: شما از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کنید و مردم بر اثر گرسنگی می‌میرند. آیا علت و معلول منطقی در این وضعیت نیست؟به گفته بورل جریان ناکافی کمک‌ها به غزه آنطور که «اسرائیل» ادعا می‌کند، تحت تاثیر ناتوانی سازمان ملل نیست بلکه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم بر گذرگاه‌های مرزی است. وی در این رابطه گفت: شواهد زیادی وجود دارد که کنترل زیادی در مرزها وجود دارد و اسرائیل از ورود کمک‌ها جلوگیری می‌کند. وی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم که اسرائیل بتواند بگوید که هرکاری برای حمایت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام می‌دهد.
    بورل همچنین خاطر نشان کرد که تغییر دیدگاه عمومی مردم آمریکا تحت تاثیر آنچه که در غزه در حال اتفاق افتادن است را کاملا درک می‌کند و در این رابطه گفت:مردم نگران چیزی هستند که من مطمئنا می‌توانم آن را یک قتل عام بنامم. بورل در این مصاحبه بر حمایت اروپا از راهکار دو دولت مستقل حمایت کرد و عنوان کرد باید به فلسطینی‌ها این حق را بدهیم که دولت خود را داشته باشند.