پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 1 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23349
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ دی, ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تمدید اعتبار بیمه‌ای خودکار صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستاییان تا خرداد ۱۴۰۱

    مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: تمامی افرادی که پوشش بیمه ای آنها برای صندوق های بیمه سلامت همگانی و روستاییان است و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای آن به اتمام می رسد، به طور سیستمی و خودکار اعتبار پوشش بیمه ای به ۳۱ خرداد سال آینده منتقل می شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، محمدرضا میرزایی در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه شیوع کرونا و توقف ارزیابی وسع از آبان سال ۹۹ با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اینکه حدود یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر از بیمه شدگان در استان تحت پوشش بیمه رایگان در صندوق های بیمه سلامت همگانی و روستاییان هستند و در مقاطع زمانی باید برای تمدید پوشش بیمه خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، در تاریخ ۳۰ آذر این موعد به انتها رسیده و برای حدود یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر در این دو صندوق اعتبار بیمه به پایان رسید؛ لذا برای جلوگیری از ازدحام افراد در دفاتر پیشخوان مقرر شد تمدید اعتبار سیستمی به مدت شش ماه انجام شود.

    وی افزود: بر این اساس افراد می توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات را دریافت کنند؛ تنها گروههای باقی مانده، صندوق ایرانیان و تبعه ۲ و ۳ کارکنان دولت هستند که بیمه شدگان صندوق ایرانیان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و تبعه ۲ و ۳ کارکنان دولت در صورت اتمام اعتبار بیمه باید برای تمدید به کارگزینی های اداره خود مراجعه کنند، ضمن اینکه بیمه شدگان صندوق سایر اقشار با توجه به قرار داد خاص بیمه ای، تاریخ اعتبار مشخصی داشته و بیمه گذار باید درخواست تعیین تکلیف اعتبار بیمه این افراد را ارئه نماید.

    میرزایی درباره نحوه استعلام مدت اعتبار دفترچه‌های بیمه و عدم مراجعه حضوری به دلیل شیوع کرونا، گفت: بسته به آنکه مردم یا موسسه طرف قرارداد بخواهد مدت اعتبار دفترچه را بداند، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌ها گرفتن کد دستوری #۱۶۶۶* ( ستاره ۱۶۶۶ مربع) به صورت تلفنی است که با راهنمایی سیستم می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند؛ همچنین برای دسترسی به سامانه سرویس های شهروندی و خدمات غیر حضوری بیمه سلامت، کلیه شهروندان و بیمه شدگان عزیز می‌توانند از طریق آدرس: https://www.bimehsalamatiranian.ir اطلاعات و خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

    مدیرکل بیمه سلامت مازندران بیان کرد: استان مازندران از نظر اجرای طرح های سازمانی جزو استانهای پیشرو کشور است. وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان مازندران افزود: اجرای طرح پزشک خانواده روستایی از سال ۸۴ ، برنامه پزشک خانواده مبتنی بر نظام ارجاع شهری از سال ۹۱ و همچنین اجرای پروژه های الکترونیکی نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک جزو کارهای بزرگ و مهم بیمه سلامت استان در سالهای اخیر است.

    این مسئول افزود: ما با تمام توان در جهت حفظ و صیانت از حقوق بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت گام برمی داریم و با اجرای پروژه ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان، برآنیم تا ضمن پیاده سازی هرچه دقیق تر این کار بزرگ با همکاری اصحاب سلامت در استان بر اساس قوانین، خدمات سلامت به بهترین شکل در اختیار بیمه شدگان قرار گیرد و بر این اساس به صورت روزانه در حال رصد نحوه ارائه خدمت به بیمه شدگان هستیم . با توجه به این که در آغاز پروژه نسخه نویسی الکترونیک در استان هستیم ، تلاش می کنیم تا با همراهی خوب موسسات درمانی طرف قرارداد، بیمه شدگان عزیز کمترین دغدغه ای برای دریافت خدمات سلامت نداشته باشند.

    وی با اشاره به این که براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد از ابتدای دی ماه سال جاری تمامی پزشکان نسخه های تولیدی را به صورت الکترونیکی انجام دهند و نسخ کاغذی پذیرش نمی شود، افزود: روند نسخه نویسی و نسخه پیچی باید الکترونیکی باشد و اداره کل بیمه سلامت استان مازندران هم تا کنون توانسته با همراهی دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات درمانی ، پیشرفت های خوبی را در این زمینه داشته باشد و در حال حاضر حدود ۹۷ درصد از نسخ پزشکان استان به صورت تمام الکترونیک صادر می شود  و با توجه به اینکه در دو استان مازندران و فارس برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در حال اجرا می باشد، می باید این امر به صورت قوی تر به پیش برود.

    برچسب ها :