پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 2 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 2130
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ دی, ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برگزاری همایش بسیج رسانه/ دعوت از همه مسئولین رسانه‌ای کشور در این همایش/ مشکلات صنفی خبرنگاران در بسیج رسانه پیگیری می‌شود

    رئیس سازمان بسیج رسانه کشور از برگزاری همایش بسیج رسانه در ۲۳ دی‌‌ماه خبر داد و اظهار داشت در این همایش از خانواده شهدای رسانه تقدیر می شود.

    به گزارش نیمه پر ،مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه در نشست خبری امروز خود که به مناسبت برگزاری همایش بسیج رسانه یادبود شهید غلامرضا رهبر و و شهید رستگار از شهدای عملیات کربلای ۵ در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت:سازمان بسیج رسانه حدود سه سال است که راه اندازی شده که من چند ماهی بیشتر نیست که این مسئولیت را پذیرفته ام.

    وی افزود: کارکرد مهم بسیج جذب، ساماندهی و آموزش خبرنگارانی است که مایلند با بسیج همراه باشند؛ اگرچه به نظر ما و به فرموده مقام معظم رهبری غریب به اتفاق مردم در حوزه‌های مختلف کشور بسیجی هستند.

    رئیس سازمان بسیج رسانه در ادامه با بیان اینکه از نگاه ما تمام خبرنگاران در زیر چتر جمهوری اسلامی ایران بسیج محسوب می‌شوند، ادامه داد: البته در این میان عده‌ای از بسیجی‌ها موفق به اخذ کارت بسیج شده‌اند و عده‌ای هنوز به دلالی نداشتن وقت یا مسائل دیگر این امکان را برای ثبت‌نام نیافته‌اند.

    بصیری با انتقاد از تشکیل دیر هنگام سازمان بسیج رسانه، ابراز داشت: تعریف بسیج رسانه یک تعریف خاص، نظامی و همچنین دارای کارکردهای نظامی نخواهد بود، چرا که بسیج رسانه یک مجمع صنفی خبرنگاران است که افراد کنار هم جمع می‌شوند و از محل تشکیل این انجمن اموری را در حوزه رسانه پیش می‌برند.

    وی  در ادامه یادآور شد: عبور از خبر رسانه به جهت افزایش آگاهی‌بخشی از دیگر اهداف برگزاری راه‌اندازی سازمان بسیج رسانه کشور محسوب می‌شود و باید شرایط رسانه را در دنیای امروز تقویت کنیم که باید از حدود و مرزهای ایران بیشتر خارج شویم به این معنی که صدای جمهوری اسلامی ایران را از طریق رسانه‌ها به جهان برسانیم.

    رئیس سازمان بسیج رسانه با ابراز تأسف از اینکه غربی‌ها امروز در حوزه رسانه قدرتمند عمل می‌کنند، ادامه داد: چاره‌ای نیست برای رساندن حرف حقیقت ایران، رسانه‌ها را تقویت کنیم.

    بصیری همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون یک میلیون رسانه مکتوب در ایران فعالیت می‌کند، اضافه کرد: تیراژ برخی از رسانه‌ها در دنیا به چند ده میلیون می‌رسد، این در حالی است که هنوز در عرصه زبان‌های غیر فارسی از جمله انگلیسی و عربی، رسانه‌های کشور ما نتوانستند توانمندی‌های لازم را برای حضور در عرصه‌های مختلف کسب کنند و هم اکنون سازمان بسیج رسانه در پی کشف راهکاری برای حرکت به سمت جهانی شدن است.

    وی به برنامه‌های پیش‌روی این سازمان با استفاده از مرکز سازمان بسیج رسانه به سمت تقویت رسانه‌های داخلی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در این برنامه‌ها به سمت تقویت رسانه‌های داخلی می‌رویم؛ جذب، تقویت و آموزش رسانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده مهمترین حرکت ما جذب بسیجیان خواهد بود.

    رئیس سازمان بسیج رسانه همچنین یادآور شد:‌ در حال حاضر۲ هزار نفر از خبرنگاران در سازمان بسیج رسانه ثبت نام کرده‌اند و کارت عضویت دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به ۴ هزار نفر افزایش یابد و این پیش بینی تا پایان سال آینده به ۸هزار نفر می رسد.

    بصیری همچنین به تسهیلاتی که برای خبرنگارانی که در بسیج رسانه عضو می‌شوند، اشاره کرد و بیان داشت: دفتر بسیج رسانه تهران امسال با همکاری سپاه حضرت رسول اکرم(ص) راه‌اندازی شده است و به زودی دفاتر و انجمن‌های جدید رسانه در عرصه‌های مختلف افتتاح خواهد شد.

    وی به برگزاری همایش بسیج رسانه یادبود شهید غلامرضا رهبر با حضور خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها در ۲۳ دی ماه و در محل سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: در این همایش شاهد سخنرانی سردار نقدی و همچنین محمدحسین صفار هرندی خواهیم بود.

    رئیس سازمان بسیج رسانه ضمن بر شمردن برنامه های این همایش و دعوت از همه برای حضور در آن یادآور شد: در این همایش از خانواده شهدای سقوط هواپیمای C130 و همچنین خانواده شهید باغبانیان که در خارج از کشور به شهادت رسید و شهید غلامرضا رهبر و شهید سید احمد رستگار تقدیر می‌شود.

    بصیری تصریح کرد: هر فردی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند و خطوط قرمز را رعایت می‌کند، مورد دعوت ما قرار گرفته است، چرا که درصدد هستیم جبهه رسانه قدرتمند شامل تمام گروه‌ها و جناح‌ها را تشکیل دهیم؛ هم‌اکنون خبرنگاران یک انجمن قدرتمند ندارند و از حقوق آنها برای رفع معضلاتشان دفاع کند و  بسیج رسانه می‌تواند محلی برای این انجمن باشد.

    وی در ادامه افزود: بر همین اساس سازمان بسیج رسانه دفاتر مختلفی را راه‌اندازی می‌کند تا خبرنگاران با حضور در آن امور خود را پیش ببرند.

    رئیس سازمان بسیج رسانه کشور به راه‌اندازی بانک اطلاعات خبرنگاران، اشاره کرد و بیان داشت: از دیگر اموری که سازمان بسیج رسانه بر آن تاکید دارد، راه‌اندازی بانک اطلاعات خبرنگاران و همچنین بیمه تکمیلی خبرنگاران در سطح قابل قبول است.

    بصیری به راهپیمایی گسترده و عظیم در اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سازمان بسیج رسانه، ۸۰ نفر از خبرنگاران را در این راهپیمایی عظیم شرکت داد، ضمن آنکه اردوهایی را به مشهد مقدس برگزار کرد.

    وی از برگزاری اردوی راهیان نور و همچنین بازدید از تولیدات ملی در استان‌های مختلف توسط سازمان بسیج رسانه، خبر داد و افزود: سازمان بسیج رسانه قرار نیست جای انجمن‌های صنفی مختلف در عرصه رسانه را بگیرد، چرا که ما نمی‌خواهیم در کار دیگران دخالت کنیم.

    رئیس سازمان بسیج رسانه کشور درباره بازداشت خبرنگاران و مسئولیت بسیج رسانه در قبال آنها گفت:‌ اگر خبرنگاری غیر قانونی و خارج از چارچوب‌های اخلاقی در داخل و خارج از کشور بازداشت شود، بدون شک سازمان بسیج رسانه نسبت به ان واکنش نشان می‌دهد؛ اما اگر اقدامی علیه نظام کشور صورت گیرد و بر اساس قانون و قوه قضائیه بازداشت شود، این امر مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

    بصیری یادآور شد: خبرنگاری که در آمریکا عکس کشته‌های ایالات متحده در جنگ عراق را منتشر کرد، از کار برکنار شد، ضمن آنکه رسانه این خبرنگار نیز تعطیل شد. همچنین خبرنگاری که مخالفت خود را با رژیم صهیونیست مطرح کرده بود از رسانه خود اخراج شد؛ اما کسی به آمریکا اعتراض نکرد؛ چرا که این افراد کاری خلاف قانون آمریکا انجام داده بودند.

    وی با اشاره به آمار غیر واقعی از خبرنگاران گفت: تعدادی خبرنگار در این میان وجود دارد که از این طریق امرار معاش می‌کند و باید آنها را از سایر خبرنگارانی که به شکل موردی فعالیت می‌کنند، تفکیک کنیم.

    رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در حال حاضر در هر هفته ۱۴ دفتر بسیج رسانه در شهرستان‌ها افتتاح می‌شود، یادآور شد:‌ تا پایان سال آینده این تعداد به ۲۵۰ دفتر می‌رسد، البته باید گفت، تعداد دفاتر سازمان بسیج رسانه در این دوره نسبت به دوره‌های قبل ۷ برابر شده است.

    وی در پایان به راه‌اندازی دفتر بسیج رسانه در شبکه اطلاع‌رسانی دانا اشاره کرد و گفت: بزودی نیز دفاتر بسیج رسانه در خبرگزاری‌های مهر و دفاع مقدس و همچنین روزنامه وطن امروز افتتاح می‌شود.

    دانا//