پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 30 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 2128
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ دی, ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    فانی: از محیط مدارس برای تبلیغات استفاده خواهیم کرد/عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: محیط مدارس نباید تجاری شود

    بحث تبلیغات در مدارس که چندی پیش وزیر آموزش پرورش آن را مطرح کرد، که در حال مطالعه هستند تا بتوانند در زمینه تبلیغات در مدارس از محیط آن استفاده کنند، باید گفت مسئولان آموزش و پرورش به این فکر نکرده اند که واقعا چگونه می خواهند محیط فرهنگی مدارس را به مکانی برای تبلیغات تبدیل کنند.

    به گزارش نیمه پر ، بحث تبلیغات در مدارس چندی پیش توسط وزیر آموزش پرورش مطرح شد،که بر اساس آن فانی این طور عنوان کرد که در حال مطالعه هستند تا بتوانند در زمینه تبلیغات در مدارس از محیط آن استفاده کنند،باید گفت مسئولان آموزش و پرورش آیا به این فکر نکرده اند که واقعا چگونه می خواهند محیط فرهنگی مدارس را به مکانی برای تبلیغات تبدیل کنند.

     آیا آموزش و پرورش در شناساندن گفتمان انقلاب اسلامی به دانش اموزانش موفق عمل کرده است که می خواهد از محیط مدرسه  برای تبلیغات استفاده کند.

    مسئولین آموزش پرورش به راستی چه تبلیغاتی می خواهند انجام دهند که در جهت فرهنگ سازی گام بردارند. به عنوان مثال تبلیغ خوراکی،گوشی موبایل،کتاب و… می تواند برای آینده سازان این مملکت مفید باشد واقعا می توان با قاطعیت گفت که اسم این کار مصرف گرایی می شود نه یک کار فرهنگی در مدارس.

    مسولان باید پاسخ دهند فاصله‌ای که بین آموزش دانش آموزان و پرورش آنان ایجاد شده است ناشی از چیست هم‌اکنون سیستم اموزشی ما در مدارس سبب اعتلای فرهنگی دانش آموزان می‌شود؟ هم اکنون ارزش‌گذاری مدارس ما برپایه چیست، آیا این نوع ارزش‌گذاری باعث اعتلای فرهنگی دانش آموزان ما می‌شود.

    اما دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه می گوید: تبلیغات در مدارس ممنوع است و هر نوع تبلیغ غیر آموزشی در مدارس باعث مشکلاتی فروانی می شود.

    با این حال باید گفت که تبلیغات در مدارس می تواند حتی تجمل گرایی هم به همراه بیاورد وزیر محتر آموزش و پروش که می گوید می خواهد در مدارس تبلیغ کند آیا به عواقب آن هم فکر کرده است که شاید این کار  برای خیلی از دانش آموزان  و حتی خانواده های آنها در دسر ساز شود.

     اما در همین رابطه محمد اسماعیل سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت: محیط مدرسه صرفا باید محیط تعلیم و تربیت باشد اگر تبدیل شود به یک محیط تجاری واقعا تبعات بسیار ناخوشایندی دارد.

    وی گفت: مسئولان آموزش و پرورش اگر مشکلاتی هم از نظر مالی دارند نباید به سمت تجاری سازی مدارس بروند این کار بسیار خطرناک است که باعث می شود حتی عواقب بدی هم داشته باشد.

    دبیر اول کمیسیون اجتماعی خاطر نشان کرد: بنده پیشنهاد می کنم که مسئولان آموزش پرورش درباره این موضوع کلا تجدید نظر کنند، محیط های آموزش ما به اندازه کافی به سمت تجارت رفته اند و نباید بازهم به فکر تجاری سازی از راه تبلیغ در مدارس باشند.

    به هر حال، با گذشت چند روز از اظهار نظر آقای وزیر مبنی بر استفاده از محیط مدرسه برای تبلیغات  واکنش های متفاوتی را  به همراه داشته است که هرکدام به نوعی با این کار آموزش پروش مخالفت کرده اند.

     حال باید دید که آیا با این طرحی که آموزش پرورشی ها در حال مطالعه آن هستند می تواند منجر به جمع شدن امضاهای بیشتری از سوی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش شود.

    دانا/