پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Monday 29 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1869
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ دی, ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آمریکا و اسرائیل دشمن مشترک همه مسلمانانند/داعش برای خدشه به چهره اسلام و تفرقه بین شیعه و سنی بوجود آمد

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل دشمن مشترک همه مسلمانانند/داعش برای خدشه به چهره اسلام و تفرقه بین شیعه و سنی بوجود آمد

    به گزارش نیمه پر ،حجت الاسلام غلامحسین ذاکری خطیر در گفت و گو با خبرنگار ما با مقایسه نوع برخورد حاکمیت ایران با اهل تسنن با نوع برخورد حکومت های منطقه با اهل تشیع و اقلیت های دینی اظهار داشت: عده ای از حاکمان اهل سنت لائیک و عده ای دیگر نیمه لائیک هستند و دسته ای خود را به مذهب و دین سوق می دهند.

    وی ادامه داد: در کشورهایی همچون عربستان ،مصر،بحرین و… برخورد حکومت با شیعیان بسیار نامناسب و خشن است، حتی اجازه اجرای مراسمات مذهبی و چاپ کتب شیعه به شیعیان داده نمی شود.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با اشاره به برخورد حاکمیت ایران با اهل تسنن تصریح کرد: در این ۳۵ سال که از عمر نظام جمهوری اسلامی می گذرد به استانها و شهرهای سنی نشین بیشترین خدمات و امکانات ارائه شد، اهل تسنن در مجلس شورای اسلامی چندین نماینده دارند.

    ذاکری خطیرافزود: اهل تسنن اجازه ساخت مساجد، تاسیس حوزه علمیه و جذب طلاب دارند، حال آنکه در کشورهای اسلامی دیگر که حاکمان آنان خود را منتسب به اهل سنت می دانند شیعیان چنین وضعیتی ندارند و حتی از ابتدایی ترین امکانات محرومند.

    این مقام مسئول تاکید کرد: در عصر حاضر نگاه شیعه اثنی عشری در راس آن علما در طول تاریخ بی نظیر است، مگر در زمان پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام و حکومت امیر المومنین علی(ع) که با اقشار مختلف مردم عادلانه برخورد می کردند.

    وی ضمن برشمردن اشتراکات دینی بین اهل تشیع و تسنن و اشاره به حدیث ثقلین اظهار داشت: یکی از اشتراکات دینی دو میراث گرانبها پیامبراکرم (ص) است که در منابع شیعه وسنی آمده است، یکی قرآن و دیگری عترت است.

    ذاکری خطیر خاطر نشان کرد: شیعیان پیرو همین حدیث به کمک ملت های فلسطین، عراق و سوریه شتافتند.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه تصریح کرد: نگاه حاکمان سنی نگاه بسیار سخیف و نادرستی است، ما بین حاکمان سنی و مردم سنی تفاوت قائلیم، ما با صدها میلیون سنی برادریم و بدون هیچ دغدغه ای در کنار هم  زندگی می کنیم.

    وی با انتقاد از سیاست های برخی سران کشورهای اسلامی همچون عربستان گفت: دولت عربستان که بدتر از یهود است، برای آرامش آمریکا و اسرائیل با کاهش قیمت نفت به مسلمانان ضربه وارد می کند.

    این مقام مسئول اظهار داشت : ملت مسلمان نباید تسلیم شوند و با پایداری جواب این تحرکات  را بدهند ، کسانی که تسلیم می شوند راه یزدی و کسانیکه پایداری کنند راه سیدالشهداء را ادامه می دهند.

    ذاکری خطیر در پایان ضمن بیان اهمیت دشمن شناسی در بین مسلمانان تصریح کرد: مسلمانان باید بر علیه دشمنان یکپارچه شوند، آمریکا و اسرائیل دشمن مشترک مسلمانانند و برای خدشه به چهره اسلام و تفرقه بین سنی و شیعه، داعش را بوجود آوردند./

    سوادکوه انلاین /