پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 1 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1862
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ دی, ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    وحدت و همدلی مسیر پیروزی بر دشمنان اسلام است

    سنت و سیره پیامبر(ص) تحکیم وحدت، اتحاد و برادری بین مسلمانان بوده است، عقد اخوت بین گروه های مهاجر و انصار و قبیله‌های اوس و خزرج از سوی پیامبر(ص) نشان از اهتمام ایشان به مسئله وحدت بود.

    به گزارش نیمه پر ،وحدت و همدلی رمز پیروزی مسلمانان است و تمام تلاش دشمن بر ایجاد تفرقه و دودستگی متمرکز شده است.

    آنچه که امروزه ما شاهد آن هستیم ترسی است که دشمنان از دین و اسلام دارند و می کوشند از هر طریقی به اسلام ضربه بزنند.

    منطق اسلام بر مبنای اخلاق و عمل صالح مبنای محکمی برای وحدت است و وحدت و همدلی مسیر پیروزی بر دشمنان اسلام است. به همین دلیل دشمن تمام تلاش خود را برای تفرقه افکنی انجام می دهد و با هزینه های سرسام آور گروهک های تروریستی مانند داعش را علم می کند تا شاید به هدف خود برسد.

    در قرآن و دین اسلام، در بین جوامع مسلمان محبت کردن به یکدیگر سفارش شده است، در آیات و روایات فراوانی آمده که جلب محبت یک امر ضروری و ارکان اصلی آن ایمان به‌خدا و تقوای الهی است و کسانی که تقوای الهی را رعایت می کنند مردم آنان را دوست دارند و خدا این محبت‌ها را دل مومنان قرار می دهد و برای کسانی که عمل صالح انجام می دهند پاداش ویژه ای در نظر می گیرد.

     باید در هفته وحدت که در آن قرار داریم با پیمان و وحدت دوباره و محکم تر از قبل برادران شیعه و سنی بار دیگر به دشمنان و تروریست ها نشان دهند که دین‌شان یکی است.

    دشمنان اسلام بدانند مردم مکتب شیعه علوی و برادران مسلمان بیدارند و در مقابل آنان که در قالب گروهک های نادان، وهابی و سلفی برگرفته از افکار غلط با بیان نام مقدسات اسلام دست به جنایت و خونریزی می زنند، خواهند ایستاد.

    اتحاد و همدلی در یک جامعه اسلامی مانند کشور ایران، رمز پیروزی ملت بوده است و تداوم این پیروزی در واقع توحید کلمه است.

    دشمنان اسلام و مسلمین از گذشته های دور تاکنون بر ایجاد تفرقه بین مسلمین برنامه ریزی و هدف گذاری داشته و دارند، و می خواهند با ایجاد  تفرقه و جدائی بین مسلمین به اهداف شوم و پلید خود برسند، آنها نمی خواهد بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی وحدت برقرار شود و می خواهند دل ها به هم نزدیک نشود.

    اتحاد بین شیعه و سنی، یک ضرر برای دشمنان اسلام و مسلمین است.

    خداوند در قرآن همه مومنین را به تمسک به حبل المتین دعوت کرده و تاکید داشته که مردم برای رسیدن به پیروزی و موفقیت با هم اتحاد داشته باشند.

    قرآن سنت نبی مکرم اسلام (ص) است و بر همه مسلمین واجب است در راستای پیروی از نبی مکرم اسلام (ص) به آن تمسک جویند.

    دریاسر