پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Monday 29 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1808
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ دی, ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    وحدت عامل نجات در برابر فتنه دشمنان

    امام جمعه آمل گفت: هم فکری و وحدت عامل نجات ما و کثرت عامل شکست است

    به گزارش نیمه پر ،نماز جمعه این هفته شهرستان آمل باشکوه هرچه تمام تر همراه با مولودی خوانی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

    حجت الاسلام محمد علی رحمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته آمل گفت: ما مواظب دیگران هستیم اما مواظب خویش بودن، چیزی است که در قرآن آمده و جان کلام همین جا است.

    وی همچنین میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و سالروز ولادت امام جعفر صادق(ع) را به پیشگاه امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری تبریک گفت و در ادامه سخنانش بیان داشت: همه شیدای رسول الله هستند؛ همه جسم‌اند و رسول الله روح است؛ جناب نوح نبی و ابراهیم و پیامبران اولالعزم و همه موجودات تحت لوای پیامبر هستند.

    امام جمعه آمل به معجزات نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: معجزات پیغمبر بیش از صد معجزه نقل شده است؛ با ولادت پیامبر اکرم(ص) آتشکده هزار ساله فارس خاموش، علم کاهنان و ساحرانف باطل و طاق کسری از وسط دو نیم شد؛ و در نهایت معجزات، قرآن کریم است.

    وی درباره منزلت والای امیرالمومنین از زبان پیامبر گفت و بیان داشت: وقتی امیرالمومنین از پیامبر سوال کرد شما بالاترید یا جبرئیل امین، «البته این سوالات، سوالات استفهامی نیست اینطور نیست جوابش را ندانند می‌پرسند تا به درد ما بخورد» رسول الله فرمود، علی جان من بالاترم، تو هم از ملائکه بالا تری، قدر خویش را بشناس ای برادر، چراکه تمام ملائکه خادم من و خادم تو وهمه شیعیان هستند؛ تو آنقدر مهمی که قرآن را برای غذای جانت می‌آورند.

    حجت الاسلام رحمانی در ادامه اذعان داشت: امام مجتبی(ع) فرمود: چون خداوند پیامبر را اوسع القلوب دید، قرآن را بر او نازل کرد .

    امام جمعه آمل درابتدای خطبه دوم به دشمن اصلی انسان اشاره کرد و گفت: مشکل ما دشمن درون ما است، دشمن‌ترین دشمن‌ها در درون خود انسان است و شهوت و غضب دو دشمن اصلی هستند که می خواهند خودیت انسان را از بین ببرند؛ خدا نکند که ما عهدشکن و دشمن شاد شویم؛ الان دشمنان همه دست به کار شدند، نمونه‌اش داعش که مسلمین را می کشد.

    وی در ادامه سردار سلیمانی را حلال مشکلات در منطقه دانست و اظهار داشت: همانا امیرالمومنین گفت من چشمان فتنه را در می‌آورم؛ در دنیا داعش از همه جا نیرو جذب می‌کند، چه کسی می‌تواند جز سردار سلیمانی حلال مشکلات باشد.

    حجت الاسلام رحمانی در سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: دیروز معاویه می‌گفت منبر پیامبر را از مدینه به شام ببریم، امروز یک خاخام پیشنهاد داد برای اینکه مشکل فلسطین و اسرائیل حل شود باید مسجدالاقصی را به عربستان منتقل کنیم، این به اصطلاح ایدئولوژیک آنها است؛ یک همچنین دشمنانی داریم؛ رسول الله فرمود شمشیر کلید بهشت است؛ یعنی وقتی می‌خواهی آرامش داشته باشی باید منافق را از بین ببری.

    رحمانی از تلاش دشمنان برای نابودی اسلام گفت و تصریح کرد: دشمنان ما سخت مشغول‌اند و سعی دارند دیانت و ارزش‌های ما که نمونه‌اش نابودی اماکن متبرکه است را از بین ببرند و برنامه جابجایی اماکن مقدسه را می ریزند همه دست ها در کارند و می بینند کاری از پیش نمی برند و در حیرتند.

    وی در ادامه پیغمبر اسلام را عامل وحدت مسلمانان دانست و به مسئله وحدت شیعه و سنی اشاره و خاطرنشان کرد: سکولار نداریم؛ زیباترین جمله لا اله الا الله است که مسلمین زیر این پرچم جمع میشوند؛ معنای وحدت این نیست که سنی بیاید شیعه شود، بلکه یک میلیاردونیم مسلمان با هم متحد شوند تا بتوانند بزرگترین اقتصاد دنیا را رقم بزنند؛ کنفرانس‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، در آن بیش از۶۰ کشور جهان شرکت می‌کنند؛ هم فکری و وحدت عامل نجات ما و کثرت عامل شکست است؛ امیدواریم همه مسلمین به وحدت تامه برسند تا دشمنان ما نابود شوند .

    امام جمعه آمل در پایان به قیام خونین مردم قم اشاره و اظهار داشت: در چنین روزی بود که مردم قم قیام خونین کردند؛ الحمدلله قم روزی پایتخت اسلامی شود

    سفیر هراز

     

    برچسب ها : ,