پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳ , Wednesday 13 November 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17993
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    پیشنهاد برای اینکه از کوره در نروید!

    روی موضوعی که باهم مشکل دارید تمرکز کنید و اجازه ندهید بحث‌های قدیمی به میان بیاید، چون در این صورت مشکل حاضر هم حل نشده باقی می‌ماند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، آیا برای شما هم اتفاق افتاده که یکی از اطرافیان یا دوستانتان حرفی را به شما بزند که خیلی عصبانی شوید و از کوره در بروید؟ در ادامه این مطلب را به نقل از سایت چاره چی می‌خوانیم.

     ۹ پیشنهاد برای اینکه از کوره در نروید!

    همه افراد دوست دارند در رابطه شان با دیگران احساس امنیت کنند و اغلب درگیری‌ها زمانی پیش می‌آید که فرد بترسد و احساس کند که درک نمی‌شود. اولین واکنش در این لحظه عصبانیت است که به بدترشدن وضعیت منجر می‌شود.

    راه‌های زیادی وجود دارد که در این شرایط با بکاربردن آن‌ها می‌توان وضع را به حالت طبیعی برگرداند.

    ۱. زمان صحیح

    اگر با کسی مشکل قدیمی دارید اجازه دهید زمان مناسب برای حل آن برسد. زمانی که عصبانیت هر دو طرف خاموش شد بهترین زمان است و صحبت رو در رو بهترین گزینه در نوع مکالمه است و اگر مجبور به مکالمه تلفنی شدید از مناسب بودن زمان آن برای طرف مقابلتان مطمان شوید.

    ۲. گفتگوی متقابل

    هیچ گاه از دوستان یا آشنایان برای حل مشکلتان با کسی کمک نگیرید، زیرا شما عکس العمل آن‌ها را نمی‌دانید و مطمان نیستید که آن‌ها رازدار هستند یا خیر. بهترین راه صحبت کردن با خود کسی است که با او مشکل دارید و یا در صورت نیاز مراجعه به مشاور یا یک دوست قابل اعتماد.

    ۳. تمرکز

    روی موضوعی که باهم مشکل دارید تمرکز کنید و اجازه ندهید بحث‌های قدیمی به میان بیاید، چون در این صورت مشکل حاضر هم حل نشده باقی می‌ماند.

    ۴. گوش دادن

    اغلب ما زمانیکه بحث می‌کنیم گوش هایمان نمی‌شنوند و تنها به فکر حرف‌هایی که می‌خواهیم بزنیم هستیم. این یک کار کاملا اشتباه است باید به حرف‌هایی که طرف مقابلتان می‌زند کامل گوش کنید و اگر سوالی در ارتباط با آن‌ها دارید بپرسید و در وسط حرف او نپرید.

    ۵. صادق بودن

    هیچ کس در یک مساله به تنهایی مقصر نیست و اغلب هر دو طرف مقصر هستند پس با خودتان صادق باشید و اگر کار اشتباهی کردید بپذیرید.

    ۶. بیان احساس

    به جای اینکه از جملاتی مثل شما این کار را انجام دادی و یا .. از کلمه من استفاده کنید.. من از این موضوع ناراحت شدم.. من از شما انتظار نداشتم و …

    ۷. فهم متقابل

    باید بدانید که طرف مقابلتان هم از آن موضوع ناراحت است و باید احساس او را بدانید پس بهتر است از خودش بپرسید که چه احساس و یا فکری در ارتباط باشما و یا موضوع مورد اختلاف دارد. پس هیچ چیز را حدس نزنید.

    ۸. شوخی

    همیشه شوخی کردن در بین مشاجرات اوضاع را بدتر نمی‌کند. برای مثال می‌توانید به دوستتان بگویید آیا این موضوع واقعا جای بحث دارد؟ یا از کار‌های خنده داری که باهم در گذشته انجام داده اید بگویید.

    ۹. سازش

    سعی کنید خود را با دیگران تطبیق دهید و همیشه روی مواضعتان اصرار نکنید. شما نباید همیشه برنده‌ی یک بحث باشید. برخی بحث‌ها در برخی روابط ارزش طولانی شدن را ندارند.