پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 3 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17639
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    عضو شورای روحانیت رامسر:

    عرضه کردن چهره واقعی اسلام، سبب جذب جوانان می شود

    حجت الاسلام و المسلمین آذرم ضمن تبریک هفته وحدت،گفت: به اذعان یکی از نویسندگان غربی،کاری که پیغمبر اکرم(ص) برای ترویج اسلام انجام داد یقینا یک معجزه بود.

    به گزارش رامسرنوین، حجت الاسلام و المسلمین آذرم در مراسم هفتگی هیات نبی اکرم(ص) در شب میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) که در مسجد النبی رامسر برگزار شد ضمن تبریک هفته وحدت، با بیان اینکه در راس دعوت های الهی، دعوت حضرت محمد(ص) بود که جزو نیرومند ترین دعوت ها محسوب می شود گفت: به اذعان یکی از نویسندگان غربی،کاری که پیغمبر اکرم(ص) برای ترویج اسلام انجام داد یقینا یک معجزه بود.

    وی ادامه داد: با وجود دشمنی هایی که برای حضرت رسول اکرم(ص) پیش آمد و مدت زمان کوتاهی که ایشان برای تبلیغ اسلام با آن همه دشمنی داشتند و نیز امکاناتی کمی که حضرت محمد(ص) برای تبلیغ دین اسلام در اختیارشان بود، دعوت ایشان از مرزهای عربستان عبور کرد که این به یک معجزه شبیه بود.

    عضو شورای روحانیت شهرستان رامسر با اشاره به اینکه دعوتی که از طرف انبیا و اولیای الهی انجام می شود، در دیگر مکاتب غیر دینی نظیر ندارد افزود: این دعوت سه ویژگی دارد که اولین آن گستردگی وسعت در بین تمامی عالم است و غلوب مردم با نژاد های مختلف را در بر می گیرد.

    این استاد حوزه تصریح کرد: دومین ویژگی، طولانی بودن زمان نفوذ آن دعوت است و اینطور نیست که به صورت یک‌موج باشد بلکه محتوای آن دعوت و آن پیام هزاران سال ادامه دارد.

    حجت الاسلام آذرم، ویژگی سوم پیام های پیامبران را نفوذ تا عمق جان بشریت عنوان کرد و ادامه داد: اگر اینطور نبود، ادیان الهی پایدار نمی ماندند و نمونه این نفوذ کلام در اسلام، شهدای دفاع مقدس بودند که همین اعتقاد سبب می شد که مادران از جگر گوشه های خود بگذرند.

    عضو شورای روحانیت رامسر با بیان اینکه اگر در زمان فعلی اسلام آنگونه که شایسته است تبلیغ شود، قطعا مردم خیلی از کشور های غیر مسلمان به اسلام روی می آورند تاکید کرد: مقام رهبری در یکی از سخنرانی های خود فرموده بودند که اگر چهره واقعی امیرالمومنین(ع) در بلاد کفر تبیین شود، همه عاشق و دلبسته ایشان و اسلام می شوند‌ زیرا همه ی وجود حضرت علی(ع) سرشار از زیبایی بود.

    وی افزود: در زمان حال خیلی ها کافر هستند ولی برای اباعبدالله عزاداری می کنند و به ایشان عشق می ورزند زیرا چهره و کلام و جایگاه ایشان دوست داشتنی است.

    حجت الاسلام آذرم در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر اکنون ضعفی وجود دارد به این دلیل است که نتوانستیم چهره ی منطقی و درست و حکیمانه ی اسلام را به درستی تبیین کنیم ابراز داشت: یکی از کارها و خدمات شهید مطهری، عرضه کردن چهره واقعی اسلام بود که سبب جذب جوانان می شد و اگر محاسن کار بیان شود، تک تک افراد جذب به اسلام می شوند.