پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 4 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17577
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    هیجان برای تیم‌های ایرانی/ ۱۵ آذر قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا

    مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ روز ۶ دسامبر برابر با ۱۵ آذرماه سال جاری در مالزی برگزار می‌شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام ۴ نماینده از ایران موفق شدند جواز حضور در این فصل لیگ قهرمانان را به دست بیاورند. اما ببینیم امسال چه تیم‌هایی در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت.
    از ایران پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی در مرحله گروهی حضور خواهند داشت. ذوب‌آهن اصفهان هم که به جای نفت به آسیا رسیده کارش را از مرحله پلی‌آف شروع می‌کند. ذوبی‌ها روز ۱۱ بهمن میزبان تیم آیزاول هندوستان هستند. از کشور امارات عربی متحده ۳ تیم الجزیره، الوحده و الوصل مستقیم به مرحله گروهی رسیده‌اند. تیم العین هم باید در پلی‌آف با تیم مالکیه از کشور بحرین مسابقه بدهد.

    عربستان سعودی امسال فقط ۲ نماینده در لیگ قهرمانان آسیا دارد؛ الهلال و الاهلی. این کشور سال گذشته هم ۲ نماینده اصلی داشت و ۲ تیم ضعیف دیگر یعنی الفتح و التعاون با تبصره موفق به حضور در این تورنمنت شدند. حالا امسال همان ۲ نماینده تبصره‌ای را هم ندارند، البته هم الهلال و هم الاهلی جزو تیم‌های خوب و قدرتمند فصل پیش مسابقات بودند.

    و اما قطر. میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۸ چهار سهمیه دارد؛ ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف. تیم‌های الدحیل، السد و الریان ۳ سهمیه مستقیم قطری‌ها هستند و الغرافه در پلی‌آف با نماینده سوم ازبکستان (یکی از ۲ تیم نسف قرشی یا پاختاکور)

    روبه رو خواهد شد. الدحیل شاید نام چندان آشنایی برای فوتبال‌دوستان ایرانی نباشد اما این تیم در واقع از ادغام ۲ باشگاه قدرتمند قطر یعنی لخویا و الجیش سازماندهی شد.
    ازبکستان، دیگر کشور مطرح غرب آسیا امسال ۳ نماینده در لیگ قهرمانان این قاره دارد. تنها سهمیه قطعی و مستقیم این کشور به لکوموتیو تاشکند رسیده است. ۲ تیم دیگر این کشور یعنی نسف قرشی و پاختاکور باید با پلی‌آف شروع کنند. حریفان این ۲ نماینده ازبکستانی تیم‌های الغرافه قطر و الفیصلی اردن هستند.