پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 2 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17474
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ۱۰ عادتی که بهتر است در ابتدای سی سالگی ترک کنید

    بله، بازی‌های ویدئویی خلاقیت، مهارت و سرعت عکس العمل را افزایش می‌دهند. با این وجود دیگر نباید تمام روز یا حتی ساعت‌ها روی مبل و با بازی‌های ویدئویی خود را سرگرم کنید.

     

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، با رسیدن به دهه چهارم زندگیمان همه ما قطعا تجربیات و دانشی کسب کرده‌ایم. هرچند ما می‌دانیم که ایجاد تغییر اغلب سخت است و عادت‌های قدیمی به سختی از بین می‌روند؛ اما وقتی این تغییرات را ایجاد کنید به این نتیجه خواهید رسید که چقدر همه این تلاش‌ها ارزشمند بوده‌اند. خب، ما در اینجا لیستی از ۱۰ عادت بد که با رسیدن به دهه چهارم زندگی‌تان نباید در زندگیتان جایی داشته باشند را به نقل از سایت چاره چی به شما معرفی خواهیم کرد.

    عاداتی که بهتر است ابتدای سی سالگی کنار بگذاریم

    ۱. وصل بودن به تلفن همراهتان

     شما چهل سال سن دارید. قطعا در دهه دوم یا سوم زندگیتان نیز با تلفن همراهتان کار می‌کردید. لازم نیست هر بار صحبت از چیزی می‌شود تلفن همراه خود را بیرون آورید و با استفاده از آن مفهومی را جستجو کنید یا دائما در جمع دوستان یا خانواده با تلفنتان صحبت کنید. بهتر است این رفتار نوجوانان و جوانانی که تازه با تلفن همراه آشنا شده اند را کنار بگذارید.

    ۲. خوردن فست فود

     در سنین پایین‌تر می‌توانستید هر مقدار که دوست دارید غذا‌های فست فودی بخورید و بدنتان نیز توانایی این را داشت که ضرری که این غذا‌ها به آن وارد می‌کردند را خنثی کند. اکنون، اما وضعیت متفاوت است و پر کردن شکمتان با غذا‌هایی پر از نمک، شکر، روغن و مواد نگهدارنده در واقع فقط خطر مرگ در سنین پایین‌تر را بیشتر می‌کند.

    ۳. پشت سر دوستان نزدیک غیبت کردن

    اینکه غیبت کردن پشت سر هر فردی کار درستی نیست جای تردید ندارد؛ با این وجود وقتی فردی برای مدتی طولانی دوست صمیمی شما بوده و حالا مشکلی پیش آمده به هیچ وجه نباید آن را با دیگران در میان بگذارید. بهترین کاری که می‌توانید در این مواقع انجام دهید این است که مستقیما به خود او گفته و از او بخواهید که دلیل رفتار یا حرفی که باعث ناراحتی شما شده را به شما بگوید. این رفتار قطعا برای بزرگسالان منطقی‌تر از غیبت کردن است.

    ۴. مصرف بیش از حد مکمل‌های غذایی

     مکمل‌های غذایی به نظر راه میانبر و ساده‌ای به زندگی‌ای سالم هستند. نکته‌ای که باید همیشه مدنظر داشته باشید این است که مصرف بیش از حد و خودسرانه مکمل‌های غذایی ارتباط مستقیمی با سرطان سینه دارد.

    ۵. گذراندن تمام روز با بازی‌های ویدئویی

     بله، بازی‌های ویدئویی خلاقیت، مهارت و سرعت عکس العمل را افزایش می‌دهند. با این وجود دیگر نباید تمام روز یا حتی ساعت‌ها روی مبل و با بازی‌های ویدئویی خود را سرگرم کنید.

    ۶. بی توجهی به مادرتان

     اگر هیچ وقت با مادرتان تماس نمی‌گیرد و همیشه او بوده که حال شما را می‌پرسیده و نگران شما بوده؛ خب حالا وقت آن است که این رفتارتان را کنار بگذارید. صحبت کردن با مادر هرقدر هم کوتاه باشد به کاهش سطح استرس شما کمک خواهد کرد.

    ۷. سیگار کشیدن

     شواهد نشان داده‌اند که ترک سیگار قبل از سی سالگی خطر مرگ شما را با افرادی که سیگار نمی‌کشند یکسان می‌کند. پس هرچه سریع‌تر آن را کنار بگذارید بهتر است.

    ۸. بد نشستن

    مادرتان درست می‌گفت. باید صاف بشینید و بایستید. با این کار احساس بهتری نسبت به ژستتان خواهید داشت و در نتیجه اعتماد به نفستان زیاد خواهد شد. علاوه بر این‌ها صاف نشستن یکی از روش‌های کاهش استرس است.

    ۹. غرق کردن خود در عطر‌های ارزان

    اگر قبل از اینکه دیده شوید بوی عطرتان حس می‌شود باید بدانید که کار اشتباهی می‌کنید. سعی کنید از عطر‌هایی با بو‌های پیچیده و شیک‌تر استفاده کنید.

    ۱۰. استفاده بی وقفه از ایبیوپروفن

    شاید همه ما به کمی کمک برای تحمل کمر درد و زانودرد نیاز داشته باشیم، اما باید بدانید که دائما مصرف کردن ایبیوپروفن خطر حمله قلبی را تا پنجاه درصد افزایش می‌دهد. اگر شما هم بیش از حد از این مسکن استفاده می‌کنید بهتر است مصرف آن را محدود کنید.