پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 3 May 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15895
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    دکتر یدالله جوانی

    امنیت؛ پیش نیاز و پشتوانه هر نوع پیشرفت است

    غربی ها برای جلوگیری از ساخت تمدن اسلامی با پیشتازی ملت ایران، به دنبال بر هم زدن امنیت، ثبات و آرامش جمهوری اسلامی از طریق تضعیف عوامل اقتدار دفاعی کشور هستند.

    خبرگزاری فارس: امنیت؛ پیش نیاز و پشتوانه هر نوع پیشرفت است

    پیشرفت تنها کلمه ای است که می تواند تمامی آرمان ها و اهداف والای انقلاب اسلامی و ملت ایران را در خود خلاصه کند. دلیل اصلی خباثت ها و کینه ورزی های استکبار جهانی با ملت ایران، قرار گرفتن ایرانیان بر ریل پیشرفت است. پیشرفت همه جانبه ی مادی و معنوی که به طور قطع، ملت ایران را در آینده نه چندان دور بر قله های عزت و افتخار قرار می دهد. پیشرفت تنها راه رهایی همیشگی ملتها از چنگال استعمارگران و سلطه گران زورگو و قلدر است. بر همین اساس ، قدرتهای زورگوی سلطه گر، با پیشرفت ملتهایی که به استقلال دست یافته اند، به صورت جدی مخالفت می کنند. ملت ایران با انقلاب اسلامی، به استقلال حقیقی در حوزه سیاسی دست یافت و خود را در مسیر پیشرفت و عزتمندی قرار داد. آمریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، بیشترین دشمنی ها را با ملت ایران داشته اند و دلیل آن، پایان یافتن دوره سلطه آمریکا در ایران با استقرار جمهوری اسلامی در کشورمان است. مقام معظم رهبری این واقعیت را، اینگونه توصیف می کنند :

    ایران عزیر یک روزی زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی دچار توسری خوری بود؛ جمهوری اسلامی آمد و ایران را عزیز و مقتدر کرد.» آمریکایی ها در طی ۳۸ سال گذشته، بسیار تلاش کردند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند. آنها برای رسیدن به این هدف، برهم زدن امنیت و ثبات ایران را از همان ابتدا نشانه روی کردند. راه انداختن غائله های تجزیه طلبی، طراحی کودتاها، راه اندازی جریان ترور و بمب گذاری و تحمیل جنگ هشت ساله، بخشی از اقدامات جبهه استکبار با محوریت آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

    آنان امنیت ملی را در ایران نشانه روی کردند تا از پیشرفت ایرانیان جلوگیری کنند. تمرکز دشمن بر روی موضوع امنیت و بر هم زدن آن، به خاطر نقش کلیدی و اساسی امنیت در پیشرفت هر کشور است. کشور فاقد امنیت نمی تواند پیشرفت کند. لازمه هر نوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی و شرط توسعه علمی و فناوری، امنیت» است.

    کشورهای سلطه گر برای جلوگیری از پیشرفت ملت ها، امنیت آنان را با روش های گوناگون برهم می زنند. کشورهای افغانستان، عراق و سوریه از مصادیق موضوع مورد بحث است. امنیت،  هم پیش نیاز برای هر نوع پیشرفت به حساب می آید وهم پشتوانه حفظ پیشرفتها می باشد. کشورهای پیشرفته اگر قادر به حفظ امنیت خود نباشند، در کوتاه ترین زمان تمامی دستاوردهای آنان می تواند به خاکستر تبدیل شود. بر اساس همین نوع نگرش به امنیت است که صاحبنظران، آن را در صدر منافع ملی تعریف کرده اند. به عبارت دیگر، امنیت مهم ترین و بارز ترین نفع برای عموم است. برای رسیدن به امنیت و حفظ آن، باید قدرت ملی را افزایش داد و از اقتدار دفاعی برخوردار بود. بنابراین اقتدار دفاعی، شرط لازم برای داشتن امنیت و حفظ آن است. اکنون از امتیازات ملت ایران، برخوردار بودن از اقتدار دفاعی در برابر تهدیدات نظامی دشمن است. اقتدار دفاعی ملت ایران، ضامن پیشرفت کشور است. بر همین اساس دشمنان نگران پیشرفت ایران، عوامل اقتدار ملی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند.

    جمهوری اسلامی با حرکت در مسیر پیشرفت، تمدن سازی اسلامی را هدف گذاری کرده است. به طور قطع ظهور تمدن نوین اسلامی، تمدن غرب را از رونق انداخته و تحت الشعاع خود قرار می دهد. بر همین اساس ، غربی ها به شدت نگران حرکت تمدن سازانه ملت ایران طبق آموزه های دینی و اسلامی هستند.

    آنان برای جلوگیری از ساخت تمدن اسلامی با پیشتازی ملت ایران، به دنبال بر هم زدن امنیت، ثبات و آرامش جمهوری اسلامی از طریق تضعیف عوامل اقتدار دفاعی کشور هستند.

    بدیهی است که در چنین شرایطی ،ملت ایران باید در اولویت اول خود، حفظ امنیت و تقویت عوامل اقتدار دفاعی را قرار دهد. مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش در خصوص اهمیت امنیت و نقش آن در پیشرفت کشور فرمودند: اینکه می گوییم امنیت مهم است، چون هر پیشرفت دیگری متوقف بر امنیت است.» قدرت موشکی و نفوذ منطقه ای ایران در شرایط کنونی، از عناصر مهم در اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی محسوب می شوند. دشمن برای تضعیف این عناصر اقتدار، به نقشه های شیطانی روی آورده و از طریق تحریم و فشارهای اقتصادی بر ملت ایران، می خواهد جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بکشاند. تصور آمریکایی ها آن است که از طریق فشار و تحریم،‌ می توانند با مذاکره عوامل اقتدار ملی ایران را تضعیف نمایند. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از همین منظر، با هر نوع مذاکره و معامله در مسائل منطقه با آمریکایی ها مخالف هستند. معظم له در همین خصوص می فرمایند: امروز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فراگرفته است…. با توسعه اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و فرا منطقه مخالفت می کنند، چون عمق راهبردی کشور است…. قبلا اعلام کردیم و باز هم اعلام می کنیم که امکان دفاعی کشور قابل مذاکره و چک و چانه زدن نیست.»

    معظم له همچنین با توجه به فشارها و تحریم های دشمن در خصوص برنامه موشکی جمهوری اسلامی و نقطه هدف آنان در این فشارها که همان مذاکره و معامله است؛ فرمودند: اینکه بگویند چرا فلان ابزار دفاعی را دارید،‌چرا آن را تولید می کنید، چرا تحقیق می کنید؛ ما درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی مان را تامین می کند، با دشمن هیچ چک و چانه ای نداریم.»

    بنابراین باید با هوشمندی در برابر نقشه های شیطانی آمریکا دست به مقاومت ملی زد و آن نقشه ها را خنثی کرد. نقشه هایی که عوامل و عناصر اقتدار ملی و اقتدار دفاعی کشور را نشانه روی کرده است. به طور قطع می توان گفت، پیشرفت ایران به صورت واقعی،  در گرو خنثی سازی این نقشه های شیطانی است. نقشه هایی که می خواهد در نهایت امنیت ایران را به عنوان پیش نیاز و پشتوانه هر نوع پیشرفت بر هم

    برچسب ها : ,