پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 8085
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ مهر, ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور در رامسر:

    برخی شاگردان و همراهان امام از بیان سخنان امام خمینی خجالت می کشند!/ آمریکا به دنبال کمک به انقلاب اسلامی نیست

    رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رامسر گفت: امام خمینی (ره) گفته است اسرائیل باید محو شود اما امروز کساتی که در زمان حیات امام عنوان شاگرد، سرباز امام و همراه امام را داشتند اکنون سخنان امام خمینی (ره) را نمی گویند که یا خجالت می کشند و یا نمی خواهند بگویند.

    به گزارش نیمه پر، حجت الاسلام علی محمدی در مراسم بزرگ ویژه رزمندگان شهرستان رامسر ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یارانش گفت: به طور کلی از اول انقلاب تا کنون در جمهوری اسلامی ایران دو جریان وجود داشته است که در امور مملکت تاثیرات خود را می گذاشتند.

    ویی افزود: یکی از این جریان ها، جریان انقلابی مدافع ارزش های دینی و اسلامی و مدافع مواضع امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بوده است و جریان دوم به عکس، مدافع ارزش های دینی به صورت قاطع نیستند و می گویند که چه اشکالی دارد اسلام باشد چیزهایی هم به آن اضافه شود که به تعبیر امروز به اسلام سکولار معروف است.

    نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت:  جریانی دوم جریانی است که می خواهد با دشمنان نظام و انقلاب به خصوص دولت آمریکا کنار بیاید.

    وی در ادامه بیان داشت: زمان امام خمینی (ره) هم بوده و آن زمان بعضی ها جرات نمی کردند و با کنایه و اشاره به ارتباط با آمریکا حرف می زدند که امام محکم برخورد می کردند و بیان می کردند که رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است و رابطه ظالم با مظلوم است.

    وی در همین رابطه اضافه کرد: باید بدانیم که بعضی ها در این کشور می گویند که باید کد خدا را دید و کد خدای عالم دولت آمریکا است و کسی که می خواهد در این عالم زندگی کند باید با دولت آمریکا کنار بیاید.

    و با بیان اینکه اشخاص و افراد عوض می شوند ولی این دو جریان از اول انقلاب هستند تاکید کرد: آن که حق است و آنی که موجب خوشبختی و سعادت ما است آن است که مدافع راه امام، ولایت و رهبری باشیم و صریح و روشن هر موضعی را امام در رابطه آمریکا و اسرائیل گرفت و مواضع مقام معظم رهبری آن حق است.

    حجت الاسلام محمدی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه جبهه استکبار و دفاع از مظلوم گفت: امسال در نماز عید فطر رهبر معظم انقلاب صریح روشن بیان کردند که سیاست و اصول ما در منطقه هیچ تغییری نکرده و نخواهد کرد و این را هم گفتند که سیاست ما در منطقه در برابر آمریکا ۱۸۰ درجه تفاوت دارد، دلیلش هم مشخص است زیرا آنها می گویند که از گروه ها و کشورهای حامی مقاومت و مظلوم حمایت نکنید که این کار خلاف قرآن است و با این سیاست خصمانه آمریکا مغایرت دارد واین را قرآن به ما گفته است که باید از مظلوم حمایت کرد.

    وی ابراز کرد: امام خمینی (ره) گفته است اسرائیل باید محو شود اما امروز کساتی که در زمان حیات امام عنوان شاگرد، سرباز امام و همراه امام  را  داشتند اکنون این مسائل را نمی گویند که یا خجالت می کشند و یا نمی خواهند بگویند.

    وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) تمام اسلام را در دو کلمه قرآنی خلاصه کرد و گفت: اسلام گفته است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید و این دو کلمه با سیاست خصمانه آمریکا مغایرت دارد  چون سیاست های دشمنان ما دنیا را به دو قسمت سلطه گر و و سلطه پذیر تقسیم کردند.

    محمدی افزود: این دو از نظر اسلام مردود است و امریکا می خواهد که سلطه گر باشند و کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی سلطه پذیر باشند.

    وی سیاست و دیانت کشور اسلامی ما را متفاوت و مخالف با دولت آمریکا دانست و گفت: عده ای نمی خواهند بدانند و می خواهند اینها را توجیه کنند که کنار بیاییم و کوتاه بیاییم در برابر آمریکا و به اشکال مختلف همچون گفتگو، مذاکره، تعامل و رفت و آمد را داشته باشیم.

    وی با اشاره به تاریخ مذاکرات هسته ای در دولت نهم و اجازه رهبر انقلاب برای از سر گیری این مذاکرات برای رفع تحریم ها خاطر نشان کرد: مذاکرات بعد از فراز نشیب های متعدد در این چند سال به برجام رسیده است که رهبر معظم انقلاب با شروطی اجازه اجرای آن را دادند.

    رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: باید بدانیم که آمریکا دنبال کمک کردن انقلاب اسلامی و ما نیستند و هیچ موقع هم این کار نمی کنند و طبق گفته رهبر انقلاب که به رئیس جمهور نوشتند و تاکید کردند که با سابقه شان در انقلاب طبعاً باید بدانند که دولت ایالات آمریکا، در قضیّه‌ی هسته‌ای و نه در هیچ مسئله‌ی دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند.

    وی با بیان اینکه آمریکا می خواهد رفتار و مواضع مسولان انقلاب را تغییر بدهند گفت: وقتی برخی مکرر می خواهند برخی مسایل را بگویند تا قباحت ارتباط با آمریکا از بین برود طبیعی است که وقتی قضایا تکرار شد آن قباحت از بین می رود.

    وی اضافه کرد: مگر در این مملکت نمی گفتند که دین از سیاست جداست و اکنون هم در برخی محافل می گویند که آخوند باید احکام دین را بگوید و به سیاست چه کار دارد، اما امام آمد که بگوید دین از سیاست جدا نیست و مسایل اسلام امور سیاسی و اجنماعی است.

    حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: قیام امام حسین (ع) بر اثر جدایی دین و سیاست بود و بنی امیه سیاست و حکومت را گرفتند و اهل بیت از مدیریت مسلمین جدا شدند و امام حسیبن حرکت کرد که بگوید این حکوکمت حق ما است.

    وی تصریح کرد: آمریکایی ها در انقلاب اسلامی ایران به دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی هستند که نفوذ سیاسی این طور اتفاق نمی افتتد که یک آمریکایی بیاید در ایران،  نه بلکه کسانی در پست وزارت و مسئولیت این کشور قرار می گیرند که اعتقاد به آمریکا داشته باشند تا عنصر کلیدی مدیرتی را بر عهده بگیرد و تمام جنایات آمریکا را  تطهیر کنند و آرام آرام راهی را که آمدیم را پس دهیم و محاکمه هم بشویم.

    وی اضافه کرد: کسانی با پر رویی در همین مذاکرات هسته ای گفتند که خیلی از مشکلات را می توان با مذاکرات حل کرد و کسانی که اجازه ندادند در این ۳۶ سال که این کار انجام شود باید پاسخگو باشند که باید بدانند که اولین شخص امام خمینی (ره) است و با چه رویی این حرفها را می زنند.

    نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز کرد: آمریکایی ها در ایران دنبال دو چیز هستند؛ یک نفوذ فرهنکی و سیاسی در ایران و دوم در منطقه از موقعیتی که بدست آوردیم ما را عقب بزنند.

    وی در پایان گفت: ایران در منطقه غرب آسیا در بین مظلولمان عالم و در بین بسیاری از کشورها اعتبار دارد و نظر جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات جهانی و منطقه ای بسیار حائز اهمیت است و دشمنان این انقلاب اسلامی بدانند که راه و سیاست انقلاب اسلامی ما راهی حسینی و عاشورایی با روحیه ای مقاوم و ایستاده است که در این راه پیروزی نیز از آن ما است.

    photo_2015-10-19_12-39-33NNHG photo_2015-10-22_12-30-43 photo_2015-10-22_16-49-00 photo_2015-10-22_16-49-05 photo_2015-10-22_16-49-16 photo_2015-10-22_16-49-24 photo_2015-10-22_16-49-32