پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23726
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    امنیت سواحل تامین شود/بازگشایی مرزها برای روابط بین کشورهای همسایه

    استاندار مازندران گفت: پس‌ از آزادسازی حریم دریا باید متناسب با وضعیت موجود؛ امنیت ساحل تامین شود تا مردم بتوانند از آن به‌خوبی استفاده کنند

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سید محمود حسینی پور در دیدار با سردار شیخ حسنی، معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح کشور و جمعی از فرماندهان این ستاد با عنوان اینکه خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی را در این زمینه بین نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی شاهد هستیم، اظهار کرد: اقدام شما برای آزادسازی حریم دریا بسیار بموقع بود و همراهی خوبی انجام شد که به شادی مردم انجامید.

    استاندار مازندران، تاکید کرد: پس‌ از آزادسازی حریم دریا بایستی متناسب با وضعیت موجود؛ امنیت ساحل تامین شود تا مردم بتوانند از آن به‌خوبی استفاده کنند. این‌که مردم چقدر می‌توانند از آزادسازی سواحل منتفع شوند مسئله بسیار مهمی است.

    وی به بحث بهره‌وری چندجانبه از سواحل موجود اشاره و خاطرنشان کرد: بحث درآمدزایی از سواحل و تالاب‌های موجود را باید در دستور کار قرار داد و با جذب توریست از این نعمت خدادادی استفاده بهینه در جهت منافع عمومی نمود. همان‌طور که مقام‌معظم رهبری در سفر خود به نوشهر فرمودند، استانی که ساحل دارد و استانی که جنگل دارد، معنی ندارد که فقیر داشته باشد؛ پیرو فرمایش رهبری معظم باید از این منابع طبیعی به‌درستی بهره برد. به‌همین‌منظور برای بهره‌برداری از سواحل برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌ایم تا ضمن نفع عمومی به بحث درآمدزایی هم بپردازیم.

    استاندار مازندران، تصریح کرد: بایستی از ظرفیت و پتانسیل دریای مازندران به‌عنوان استانی که مقصد گردشگری است، به‌نحو احسن استفاده کرد. این امر به کاهش آمار بیکاری، طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی منجر خواهد شد. انصاف نیست مردم ما ساحل داشته باشند و نتوانند از آن استفاده کنند. باید این مسیر باز شود و در نظر داریم بعد از این آزادسازی؛ از ساحل به نفع عموم مردم بهترین استفاده را هم در ایجاد اشتغال، هم درآمدزایی و هم در ایجاد تفریحات سالم برای آن‌ها و جذب گردشگر داشته باشیم.

    حسینی‌پور به بحث امنیت سواحل نیز اشاره کرد و افزود: ما به‌دنبال بازکردن برخی مرزها با کشورهای منطقه هستیم و اگر دستگاه‌های نظامی در سواحل حضور داشته باشند اطمینان بیشتری ایجاد می‌شود.

    برچسب ها :