پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22378
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برداشت برنج در یک سوم از اراضی شالیزاری مازندران/ ۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت دوم رفت

    رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تا این لحظه برداشت از ۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری انجام که تقریبا یک سوم از کل اراضی شالیزاری استان را شامل می‌شود؛ گفت: هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران زیر کشت دوم رفت.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، علی‌محمد رمضانی در گفت‌و‌گویی در خصوص آخرین وضعیت برداشت برنج در اراضی شالیزاری مازندران، اظهار کرد: با توجه به پراکندگی بارش‌ها در هفته گذشته، این هفته پیک برداشت برنج در استان مازندران است.

    وی افزود: تا این لحظه برداشت از نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شده است که تقریبا یک سوم از مجموع کل اراضی شالیزاری استان را شامل می‌شود.

    رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: از این میزان، نزدیک به ۹۹ درصد به صورت مکانیزه و کمتر از یک درصد به‌صورت دستی و سنتی برداشت شده است.

    رمضانی بیان کرد: امسال باتوجه به اطلاع رسانی به موقع کشاورزان و ترغیب آنان به کشت رتون، تا این لحظه نزدیک به ۲۳ هزار هکتار کشت رتون در سطح استان انجام شده است.

    وی با اشاره به کاهش کشت مجدد در استان مازندران به توجه به محدودیت‌های منابع و ذخایر آبی، تصریح کرد: تا این لحظه نزدیک به ۱۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان، کشت دوم انجام شده که به نسبت سال گذشته، رقم به نسبت پایین‌تری است.

    رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران، عنوان کرد: کشت مجدد هم تنها در نقاطی که از روان آب‌ها و آب مطمئن برخودار بودند، صورت گرفته و هیچ مشکلی هم در این بخش نداریم؛ چرا که شاهد همکاری شالیکاران در سطح استان بودیم.

    رمضانی گفت: عمده کاهش کشت مجدد در مازندران مربوط به شرق استان است؛ چرا که مشکلات آبی عمدتا به شرق استان بر می‌گردد.

    وی متذکر شد: قیمت حال حاضر برنج نیز بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است و تقریبا قیمت متعادلی است که هم کشاورز و هم مصرف‌کننده را راضی نگه می‌دارد.

    برچسب ها :