پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22375
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در مسیر قله پیک پنجم کرونا :

    کمبود کیت تشخیصی به دلیل افزایش بی سابقه مبتلایان خانگی/اکسیژن سازی که به داد بیمارستان رسید

    وضعیت بحرانی کرونا همچنان در رامسر ادامه دارد.

    به گزارش رامسرنوین ، درحالی که عادی انگاری و بی تفاوتی مردم و مسئولان غیر درمانی به وضعیت کرونا روز به روز درحال افزایش است اما در مقابل پیک پنجم کرونا همچنان جان همشهریانمان را میگیرد.

    وضعیت کرونا در کل کشور به شدت اسفناک و به موازات آن در شهرستان رامسر نیز بحرانی است بطوری که تا صبح امروز ۱۹ مرداد تعداد ۱۵۸ نفر در بیمارستان بستری هستند.

    از آنجایی بیمارستان رامسر ۱۷۰ تخت فعال دارد با این وضعیت تنها ۱۲ تخت دیگر در بیمارستان باقی مانده است.

    این درحالی است که بیمارستان علاوه بر کرونا باید به دیگر بیماران از جمله حوادث و دیالیز و قلب و دیگر بیماری ها خدمات ارائه دهد اما با این وضعیت امکان هیچگونه خدمات دهی به بیماران غیرکرونایی فراهم نیست.

    این وضعیت در دیگر نقاط کشور و حتی شهرهای اطراف وخیم تر است ولی خوشبختانه اکسیژن سازی که سال جاری در بیمارستان رامسر نصب شد به داد همه رسید و اگر این اتفاق صورت نمیگرفت همانند شهرهای اطراف قطعا با بحران مرگ و میر کرونایی مواجه می شدیم.

    اما متخصصان بر این باورند این پیک هنوز به قله نرسیده است و طی روزهای آینده این وضعیت بدتر نیز خواهد شد لذا رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید ویژه است.

    اما در هرکوچه و خانه حداقل یک بیمار کرونایی تحت قرنطینه است و از آنجایی که افزایش مبتلایان به کرونا طی یکسال گذشته بی سابقه بوده ، شاهد کمبود کیت های تشخیصی هستیم لذا آمار مبتلایان در قرنطینه که بطور رسمی نزدیک به ۱۶۰۰ نفر اعلام شده، قطعا بیش از این تعداد است.

    باید به این نکته اشاره کرد که کمبود نیرو و خستگی شدید کادر بهداشت و درمان بخش های دولتی و خصوصی مشکلی جدی در حوزه سلامت است که امکان تبعاتی جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت.

    برچسب ها :