پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21923
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    فرمانده سپاه کربلا خبر داد:

    خودکفایی گندم در طرح جهش تولید با کشت ۲۰ هزار هکتار

    فرمانده سپاه کربلا گفت: در سال آینده ۱۰ هزار هکتار و در دوسال بعد ۲۰ هزار هکتار زیر کشت طرح جهش تولید گندم میرود تا به خودکفایی گندم در این منطقه برسیم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سردار سیاوش مسلمی با حضور در بخش هزار جریب شهرستان بهشهر و در دیدار چهره به چهره با آن‌ها به بررسی مهمترین مشکلات موجود در این مناطق پرداخت و از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان هم از نزدیک بازدید به عمل آورد.

    مسلمی در جمع مردم، با اشاره به ۱۰۰ دهستانی که برعهده  قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران است، گفت:در چند دهستان استان مازندران، محرومیت زدایی شروع شده است.

    فرمانده سپاه کربلا به طرح جهش تولید گندم در ۲۰۰۰ هتکار هم خبرداد و افزود: در این طرح یک اعتمادسازی بین مردم و قرارگاه شکل گرفته است.

    مسلمی با بیان اینکه ۲ هزار ۱۷ هکتار به کشت دیم گندم اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: همه اعضای قرارگاه پیشرفت  دست به دست هم داده اند تا محرومیت را از چهره‌های دهستان‌ها بزدایند.

    فرمانده سپاه کربلا به امامان جماعت در فرهنگ سازی جهش تولید هم اشاره کرد و گفت: حضور مردم  از عوامل موفقیت طرح جهش تولید گندم بوده است.

    مسلمی در ادامه با تاکید بر اینکه هر جا مردم حضور داشتند، موفقیت‌های بسیاری شکل گرفت، اضافه کرد: هرجا اراده و نقش مردم باشد، برگ برنده برای نظام است.

    فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه مردم، ولی نعمت هستند و همه باید به آن‌ها خدمت کنند، اضافه کرد: باید همراه کشاورز بود و در زمینه محصولات کشاورزی از نظر علمی و تخصصی به کشاورزان آموزش‌های لازم را داد.

    مسلمی با تصریح بر اینکه  اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اعتماد سازی توانستند، آموزش‌های علمی را به کشاورزان در بخش تولید گندم بدهند، گفت: در سال  اول ۹۷-۹۸ به صورت تحقیقاتی ۲ هکتار زمین زیر کشت گندم رفت که  بهره وری ۱۰۰ درصد بود. در سال دوم  ۹۹-۹۸، ۵۰ هکتار به صورت الگوی کاشت بود که ۱۴۰ درصد بهره وردی داشت. در سال  سوم ۱۳۹۹- ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۱۷ هکتار زیر کشت گندم رفت.

    فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: برای سال چهارم ۱۰ هزار هکتار زیر کشت گندم می‌رود و در سال ۱۴۰۲ نیز که سال پنجم است تمام مزارع این منطقه که چیزی در حدود ۲۰ هزار هکتار است زیر کشت گندم به صورت علمی و تخصصی خواهد رفت تا جهش تولید را در همه مزارع شاهد باشیم.

    مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود به کاشت  و پروش گیاهان دارویی هم اشاره کرد و گفت:  از ۵ هکتار به ۵۰ هکتار اراضی به کشت گیاهان دارویی رفته است که جامعه هدف ۵۰۰ هکتار  است؛ و این درگرو دادن تسهیلات کم بهره به مردم است تا بتوانند با صنایع تبدیلی محصول خود را در همین منطقه  به فرآوری برسانند.

    فرمانده سپاه کربلا یا اشاره به راه اندازی کارگاه های تولیدی برای صنایع دستی هم اضافه کرد: جاده های بین مزارع از مشکلات مردم این مناطق است و باید برای بازسازی این جاده ها، دست به کار شد.

    مسلمی در ادامه با تصریح براینکه زمین های کشاورزی نعمت های خداوند  است، خاطرنشان کرد: باید امکانات را برای کشاورزان فراهم کرد تا از این نعمت به درستی استفاده کنند.

    فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه مردم از مسئولین انتظار کار و خدمت دارند، افزود:باید برای مردم کار کرد تا مشکلات آنها کمی کمتر شود.

    مسلمی خدمت را مردم را وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی جز وظیفه ما است که یکی از دستاوردهای انقلاب خدمت به مردم در نظام اسلامی است.

    فرمانده سپاه کربلا مهم ترین اعتماد سازی را خدمت به مردم برشمرد، و اضافه کرد: شهید حاج قاسم مرد میدان بود و در همه حوزه ها خط مقدم بود و برای مردم کار می کرد.

    مسلمی با تاکید بر اینکه سپاه خادم مردم است، خاطرنشان کرد: بعنوان یک سرباز برای رفع مشکلات مردم در میدان هستیم  تا به مردم خدمت کنیم.

    فرمانده سپاه کربلا گفت که در طرح جهش تولید دیمزار‌ها به خودکفایی گندم خواهیم رسید.

    مسلمی به طرح جهش تولید گندم توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا اشاره کرد و  گفت: این طرح در سال ۹۶ در ۲ هکتار زمین به مرحله اجرا در آمد. در سال ۹۷، ۵۰ هکتار به عنوان الگوی کشت کار شد که با استقبال مردم مواجه شد.

    فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه در سال جدید ۲ هزار و ۱۷ هکتار با طرح جهش تولید گندم زیر کشت رفت، افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در زمینه تسهیل گری، کار ترویجی و کمک به کشاورزان و مشاوره تخصصی فعالیت می‌کنند.

    مسلمی در ادامه با بیان بهره وری خوب گندم در این طرح، خاطرنشان کرد: این طرح رضایتمندی مردم را بهمراه داشت.

    به گفته فرمانده سپاه کربلا در سال آینده ۱۰ هزار هکتار و در دوسال بعد ۲۰ هزار هکتار زیر کشت طرح جهش تولید گندم میرود تا به خودکفایی گندم در این منطقه برسیم.

    مسلمی یادآور شد: این طرح در شرق مازندران با توجه به منطقه جغرافیایی، به صورت عمده کار میشود.در مناطق دیگر پرورش گیاهان دارویی مورد توجه است.

    گفتنی است ۴ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا  از جمله مخزن ذخیره آب کشاورزی و همچنین  طرح جهش تولید گندم در ۲۰۰۰ هکتار از دیم زار‌های منطقه یانه سر از مناطق هزار جریب بهشهر افتتاح شد.

    برچسب ها :