پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18281
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۴ دی, ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > پیشنهاد سردبیر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر:

    ۹۹ درصــد از شهروندان شهرستــان رامسر باســواد هستند

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر گفت: طبق آمار کل افراد باسواد شده در شهرستان رامسر طی چند سال اخیر، ۹۹ درصد از شهروندان رامسری با سواد هستند.

    به گزارش رامسرنوین، محمد صادق امینی نیا در جلسه شورای پشیبانی نهضت سواد آموزی که با حضور محمد آزاد فرماندار شهرستان و سایر اعضا برگزار شد، از کسب مقام چهارم در استان مازندران و مقام اول در غرب استان خبر داد.

    وی در این جلسه با تبریک هفته نهضت سواد آموزی و آرزوی توفیق برای اعضای شورای نهضت سواد آموزی و شهروندانی که در راه تعلیم و تربیت گام بر می دارند و همچنین قدردانی از یونس فلکی مقدم، کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی این مدیریت افزود: آمار کل افراد باسواد شده در شهرستان رامسر طی چند سال اخیر و در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال ۹۹ درصد از شهروندان رامسری با سواد هستند که در مناطق شهری ۱۷۱۴۱ نفر مرد و ۱۷۱۳۹ نفر زن و در مناطق روستایی ۵۳۲۳ نفر مرد و ۴۹۰۲ نفر زن می باشد.

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر ضمن اشاره به اینکه تعداد ۲۰ آموزش دهنده فعال با مدرک کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی در شهرستان مشغول به فعالیت می باشند اذعان داشت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ تعداد ۱۷۰ نفر از افراد بی سواد و ۳۰۰ نفر شهروندان کم سواد جذب تحصیل شدند.

    وی افزود: سالانه یک میلیارد ریال برای با سواد نمودن سواد آموزان هزینه می گردد.

    امینی نیا با بیان اینکه باقیمانده افراد بی سواد در شهرستان رامسر به صورت تقریبی ۲۵۰ نفر می باشد که ۹۵ درصد آنان را آقایان شامل شده که غالبا مهاجر و غیر بومی هستند، ابراز امیدواری کرد که انشالله در سال ۱۳۹۷ جشن پایان بی سوادی در شهرستان رامسر را با تلاش روسای محترم ادارات و نهادهای شهرستان رامسر داشته باشیم.