پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18215
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ دی, ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر:

    مسئولان استان یکبار برای همیشه تکلیف بیمارستان کتالم را مشخص کنند

    فرماندار شهرستان رامسر گفت: تکلیف بیمارستان کتالم باید سریعتر مشخص شود و از بحران خارج شده و نیروهای آن نیز هرچه سریعتر در بخش های درمانی رامسر و تنکابن مشغول به فعالیت شوند.

    به گزارش رامسرنوین، جلسه ای  با حضور سید عباس موسوی رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شمس الله شریعت نژاد نماینده مجلس، محمد آزاد فرماندار، حجت الاسلام رضایی امام جمعه، رضوانی شهردار کتالم و ساداتشهر، صفاتی رییس شورای شهرستان، مسئولان و فعالان حوزه بهداشت و درمان آخرین وضعیت این بخش در شهرستان رامسر مورد بررسی قرار گرفت.

     

    فرماندار رامسر در این نشست با بیان اینکه تا مدتی پیش وقتی به اورژانس رامسر مراجعه می کردیم با فضای بسیار نامناسب و کمبود پزشک عمومی و متخصص مواجه بودیم گفت: خوشبختانه بحران از بیمارستان رامسر خارج شده است و هم اکنون باید در راستای تکمیل کمبودهای این حوزه تلاش کنیم.

    محمد آزاد با اشاره به وضعیت نامشخص بیمارستان کتالم ، اظهار داشت: تکلیف بیمارستان کتالم باید سریعتر مشخص شود و از بحران خارج شده و نیروهای آن نیز هرچه سریعتر در بخش های درمانی رامسر و تنکابن مشغول به فعالیت شوند.

    وی افزود: پس از تعیین تکلیف نیروها، باید موجودیت بیمارستان و خدمات آن نیز باید مشخص تا یکبار برای همیشه مشکلات رفع شود.

    آزاد با بیان اینکه نباید شهرستان را امنیتی کرد گفت: در بخش درمانی هر روز یک استرس به شهرستان وارد می شود که نباید اجازه داد شکل امنیتی به خود بگیرد.

    فرماندار رامسر گفت: در هماهنگی های شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد و همه مردم و مسئولان پای کار هستند ولی باید یک فرد در استان نیز مامور شود تا موضوعات به جمع بندی برسد

    وی گفت: احداث مرکز دیالیز که در محوطه بیمارستان کتالم توسط شرکت آرین پایا طب گلنگ زنی شده با وزارتخانه قرارداد دارد ولی همه مردم و مسئولان شهرستان پای کار آمدند تا کار هرچه سریعتر انجام شود اما هنوز خروجی این گلنگ زنی بیرون نیامده است و نیاز است وزارتخانه در این بخش ورود کند.

    فرماندار رامسر به قصه پر غصه پردیس خودگردان علوم پزشکی واحد بین الملل رامسر اشاره کرد و گفت: در سال ۸۷ دولت وقت تصمیم گرفت این کار در شهرستان انجام شود و یادم هست که چقدر مردم و مسئولان محلی پای کار آمدند اما از همان زمان توجه استان به این بخش کم بود و مشکلات از همان زمان برای شهرستان ماند .

    وی افزود: وضعیت آموزشی و رفاهی این دانشگاه شرایط بهتری نسبت به دیگر دانشگاه ها دارد.

    آزاد گفت: آزمایشگاه داروسازی واحد بین الملل رامسر با کشور های اروپایی برابری می کند اما حالا با این امکانات شاهدیم که بحث انتقال رشته داروسازی رامسر به ساری مطرح شده که تنشی جدید در شهرستان بوجود آورده است که باید این مشکل را در استان حل کنیم.

    فرماندار رامسر با بیان اینکه ابتدای سال جاری دانشگاه علوم پزشکی استان قول اتمام ساخت فاز اول بیمارستان نیمه کاره رامسر را داده بود گفت: به پایان سال نزدیک می شویم اما روند ساخت بسیار ضعیف است و اعتباری به این بیمارستان نیمه کاره بعد از ۴۰سال تخصیص داده نشده است.

    وی افزود: باید هرچه سریعتر بیمارستان نیمه کاره رامسر از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تکمیل شود.

    فرماندار رامسر با بیان اینکه در شهرستان رامسر چند خط قرمز وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه بین الملل جز خط قرمز های ماست و ما با قاطعیت اعلام میکنیم که این دانشگاه سال آینده بدون دغدغه در شهرستان رامسر به پذیرش دانشجوی پزشکی و داروسازی اقدام خواهد کرد.

    مرجع خبری رامسر