پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1618
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ دی, ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آمادگی وزارت‌خارجه برای لغو ویزای همسایگان

    معاون وزیر امور خارجه در مشهد مقدس گفت: وزارت خارجه آمادگی دارد تا برای کشورهای همسایه ویزا را به صورت کامل لغو کند.

    به گزارش نیمه پر ،حسن قشقاوی دقایقی پیش در نشست خبری سومین نشست تخصصی منطقه‌ای گردشگری سلامت اظهار داشت: وزارت امور خارجه آمادگی کامل دارد تا درباره کشورهای همسایه ویزا به صورت کامل لغو شود.

    وی افزود: اگر کشورهای همسایه این آمادگی را ندارند باز هم آماده هستیم تا با شرط عمل متقابل برخی از روادید برای حضور اتباع خارجی در کشور لغو شود.

    وی با فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: وحدت رمز پیروزی مسلمانان در مقابله با دنیای استکبار است، بر این اساس باید تمامی مسلمانان جهان اسلام به این موضوع توجه ویزه داشته باشند.

    قشقاوی تصریح کرد: وزارت خارجه یکی از ۴ عضو فعال شورای راهبری گردشگری سلامت است. این موضوع نشان دهنده اهتمام ویژه وزارت امور خارجه به حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت است.

    معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه نمایندگان وزارت خارجه در استان‌ها حضور فعال در این زمینه دارند تصریح کرد: در این زمینه وزارت امور خارجه مشوق‌هایی را در قالب ویزا در اختیار گردشگران حوزه سلامت قرار می‌دهد.

    وی تصریح کرد: اطلاع رسانی از طریق وزارت خارجه یکی از وظایف وزارت امور خارجه در این حوزه است. کشورهای همسایه با این اطلاع رسانی می‌توانند از امکانات بهداشتی و درمانی در قالب گردشگری سلامت استفاده کنند.

    وی خاطرنشان کرد: از زمان دولت جدید فعالیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری سلامت انجام شده که این موضوع نشان دهنده اهتمام ویژه دولت در این حوزه است. این شیوه نامه که امروز به صورت رسمی رونمایی شد حاصل تلاش‌های بسیار و جلسات بسیار زیادی است که از ابتدای سال برگزار شده است.

    معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه گردشگری سلامت باید به صورت قانونمند هدایت شود تصریح کرد: تدوین شیوه نامه گردشگری سلامت می‌تواند نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشته باشد.

    وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه سعی می‌کند موضوع لغو روادید و تسهیلات ویزایی را برای کشورهای هدف مد نظر قرار دهد.

    معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه هیچ مشکل امنیتی برای گردشگران خارجی تا کنون به وجود نیامده است خاطرنشان کرد: خصلت مردم ایران بر اساس مهمان نوازی شکل گرفته و این موضوع از گذشته نیز به همین شکل بوده و بر همین اساس یک امنیت فرهنگی و عرفی برای گردشگران سلامت در کشور وجود دارد.

    قشقاوی خاطرنشان کرد: اگر کشوری بخواهد در قالب گردشگری سلامت اهداف خاصی را دنبال کند و در این زمینه اصرار هم داشته باشد قطعا وزارت امور خارجه و دستگاه‌های اطلاعاتی برخورد می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری سلامت کشورهای همسایه در اولویت هستند تصریح کرد: تمامی شهرهای کشور ما برای پذیرایی از توریست امنیت کامل دارند، هرچند ممکن است در کشورهای دیگر اتفاقات خاصی بیفتد اما در کشور ما تاکنون هیچ مشکلی برای گردشگران به وجود نیامده است.

    معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اقدامی که چند روز پیش در فرانسه اتفاق افتاد و وزارت خارجه نیز آن را محکوم کرد به هیچ وجه در ایران اتفاق نمی‌افتد و بر همین اساس می‌گوییم امنیت کامل در ایران وجود دارد.

    وی تصریح کرد: با احتساب ۵ تا ۶ میلیون گردشگر در سال می‌توان مشاهده کرد که هیچ‌گونه حادثه‌ای برای هیچ گردشگری به وجود نیامده است.

    قشقاوی خاطرنشان کرد: قبل از مراسم اربعین حسینی در سفری که به عراق داشتم به مسئولان عراقی عنوان کردم که حاضریم تمامی ویزا‌ها را به شرط عمل متقابل برای عراقی‌ها لغو کنیم. این موضوع اتفاق افتاد و ما شاهد استقبال بسیار زیاد مردم در این حوزه بودیم.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲ میلیون عراقی از کشور ما بازدید کردند خاطرنشان کرد: اگر شرایط اجازه دهد برنامه‌ای داریم تا در سال آینده برای شهادت امام رضا (ع) تمامی ویزا‌ها برای اتباع عراقی لغو شود و آن‌ها بتوانند به راحتی برای زیارت به مشهد مقدس سفر کنند./ع

    تسنیم