پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15997
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۱ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ترکیباتی برای افزایش قدرت دفاعی بدن

    از ابتدای قرن بیستم، آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی در پزشکی جای گرفتند و بخش عمده‌ای از خواص بی‌نظیر داروهای طبیعی به فراموشی سپرده شد.

    به گرازش رامسرنوین به نقل از بلاغ، بشر از قرن‌ها پیش از گیاهان و ترکیبات طبیعی برای مقابله با باکتری‌ها استفاده می‌کرد اما به تدریج و از ابتدای قرن بیستم، آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی در پزشکی جای گرفتند و بخش عمده‌ای از خواص بی‌نظیر داروهای طبیعی به فراموشی سپرده شد. گرچه تاثیر مثبت این داروها در مقابله جدی با بیماری‌های خطرناک را نمی‌توان نادیده گرفت اما باید توجه داشت که مصرف نادرست ترکیبات آنتی‌باکتریایی سبب رشد سلول‌های مقاوم در برابر درمان می‌شود. از همین رو یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند چنین عوارضی را کاهش دهد آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی است. مصرف چنین داروهایی علاوه بر کاهش بروز عوارض به اندام‌های مختلف بدن، می‌تواند مکانیسم دفاعی را بی آنکه باعث مقاومت باکتری‌ها شود تحریک کند. البته نباید در مصرف چنین داروهایی نیز زیاده‌روی کرد و بهتر است ابتدا با پزشک طب سنتی مشورت نمود.

    ژل آلوئه ورا، عسل و لیمو

    یکی از موثرترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی که مقدار بالای اسید سالیسیلیک و لاکتات منیزیوم موجود در آن به کاهش التهاب و درد کمک می‌کند، آلوئه وراست.
    ژل آلوئه ورا علاوه بر اینکه درمان موضعی عالی برای بازسازی پوست محسوب می‌شود، می‌تواند به درمان سرماخوردگی و خارش و سوزش گلو نیز کمک کند. از طرفی عسل نیز حاوی پروتئینی است که باکتری‌ها را نابود می‌کند. به این فواید باید تاثیر لیمو را به عنوان یک آنتی ویروس عالی که به بهبود احتقان کمک می‌کند نیز اضافه کرد.
    برای تهیه این آنتی‌بیوتیک یک قاشق سوپ‌خوری (۱۵ گرم) ژل آلوئه ورا را با آب یک عدد لیمو و ۱ قاشق سوپخوری (۲۵ گرم) عسل مخلوط کنید. روزانه یک قاشق سوپخوری میل نمایید و سه روز ادامه دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

    این دارو برای خانم‌های باردار و کودکان کمتر از ۸ سال توصیه نمی‌شود.

    پودر خردل سیاه

    اگر سرماخورده‌اید، ۱ قاشق چای‌خوری (۱۰ گرم) خردل را در ۲ لیتر آب کاملا حل کرده و پاها را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن بگذارید.

    دلیل این است که خردل خواصی دارد که دمای بدن را بالا می‌برد تا مواد سمی دفع شود. به علاوه جریان خون را تحریک کرده و به بدن کمک می‌کند تا تعریق بهتری داشته باشد. این راهکار را با شروع نخستین علائم سرماخوردگی انجام دهید تا باکتری‌ها مجال حمله نداشته باشند.

    مدت بیشتر از زمان توصیه شده ممکن است باعث قرمزی پوست، التهاب یا در موارد حادتر تورم شود.

    آب پرتقال، هویج و مخمر جو

    آب هویج منبع طبیعی ویتامین A است که جریان خون را قلیایی کرده و باعث تامین رطوبت مورد نیاز بدن و پاکسازی اندام‌ها می‌شود. از طرفی پرتقال آنتی اکسیدان و ضدعفونی کننده قوی است. خواص ضد میکروبی مخمر جو به خاطر وجود ویتامین B و روی نیز قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهد.

    اگر از گرفتگی گلو رنج می‌برید، آب یک عدد هویج و یک عدد پرتقال را با یک قاشق سوپخوری (۱۰ گرم) مخمر جو خوب مخلوط کنید و هر روز پیش از صبحانه بنوشید. علاوه بر اینکه گلو تسکین می‌یابد، ریه‌ها نیز از شما تشکر خواهند کرد.

    آناناس

    این توصیه برای آلرژی‌های بینی و سینوزیت‌ها عالی است. گرچه بیشتر مردم چندان توجهی ندارند اما آناناس میوه‌ای است که می‌تواند مانع از احتباس آب در بدن شده و به دفع مواد سمی کمک کند. به علاوه حاوی بروملین است که این آنزیم مسئول رفع احتقان منافذ بینی است.
    می‌توانید آناناس را به عنوان میان وعده در ساعات مختلف روز میل کنید یا هر روز صبح یک لیوان آب آناناس بنوشید.

    آویشن، مریم گلی و لیمو

    آویشن و مریم گلی ضد عفونی کننده‌هایی هستند که با باکتری‌ها و ویروس‌هایی که در ریه و به خصوص گلو جای گرفته‌اند مقابله می‌کنند. لیمو نیز حاوی اسیدهایی است که مسئول کاهش مخاط‌ها و تسکین خارش، سوزش، ناراحتی و دردهای گلو است.

    ۱ قاشق سوپخوری (۱۰ گرم) مریم گلی خشک را با همین مقدار آویشن را در ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس صاف کرده و آب یک عدد لیمو را اضافه کنید. هر شب محلول را به مدت یک دقیقه و تا سه بار غرغره کنید. تا زمانی که علائم بیماری برطرف شود ادامه دهید.

    دارچین

    عصاره دارچین می‌تواند مانع از تشدید عفونت‌ها شود زیرا خواص آنتی باکتریایی و ضد التهاب دارد و همچنین تعریق بدن را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل دارچین ادویه‌ای عالی برای مقابله با ناراحتی‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آلرژی محسوب می‌شود.

    اگر تمایل دارید از این درمان طبیعی کمک بگیرید، ۱ تکه چوب دارچین یا ۱ قاشق سوپخوری دارچین را در یک فنجان آب گرم (۲۵۰ میلی لیتر) دم کرده و در صورت تمایل با کمی عسل شیرین کنید. هر روز صبح یا هر شب پیش از خواب این دمنوش را بنوشید