پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 27 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15461
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۴ آبان, ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان:

    نرخ بیکاری در استان کردستان ۱۵.۲ درصد است

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان گفت: بر اساس وضعیت آماری سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۱۵.۲ درصد است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  تسنیم،  از سنندج، سیدکمال حسینی پیش‌از ظهر امروز در چهل و هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور مدیران و مدیران عامل بانک‌های استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس وضعیت آماری سال گذشته نرخ بیکاری در استان کردستان ۱۵٫۲ درصد است.

    وی گفت: استان کردستان از نظر تعداد بیکاری رتبه سوم کشوری را دارد و میزان درآمد سرانه مردم کردستان نیز ۷۰ میلیون ریال است.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان با اشاره به میزان منابع بانکی در شش ماهه نخست امسال تصریح کرد: میزان منابع بانکی استان در مدت یاد شده ۶۱ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: بیشترین منابع بانکی استان هم با ۲۱٫۸ درصد مربوط به بانک ملی بوده و بانک ملت با ۱۵٫۸ درصد و بانک کشاورزی با ۱۲٫۳ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

    حسینی با اشاره به اینکه بیشترین منابع بانکی استان کردستان در سال گذشته و شش ماهه نخست امسال مربوط به سپرده‌های کوتاه مدت با ۳۹٫۷ درصد و سپرده‌های بلند مدت با ۲۱٫۸ درصد بوده است، افزود: میزان مصارف منابع بانکی استان هم در طول شش ماه نخست امسال ۶۰ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۰٫۱ درصدی برخوردار است.

    ۷۵ درصد مصارف منابع بانکی کردستان در بخش‌های مسکن و خدمات است

    وی با بیان اینکه بیشترین مصارف بانکی استان در همین مدت با ۲۸ درصد مربوط به بانک مسکن بوده است، اظهار کرد: ۷۵ درصد مصارف منابع بانکی کردستان در بخش مسکن و ساختمان و خدمات بوده و کمتر از ۲۵ درصد دیگر به بخش کشاورزی و تولید استان اختصاص می‌یابد.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان با اشاره به اینکه مانده کل مطالبات بانک‌های استان در حال حاضر ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲٫۶ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: میزان معوقات بانکی استان در شش ماهه نخست امسال ۴۶۷ میلیارد تومان است.

    وی با بیان اینکه نسبت مصارف بانکی به منابع بانکی در استان کردستان ۹۸ درصد است، بیان کرد: کل سپرده‌های بانکی استان ۴ دهم کشوری است و کردستان رتبه ۲۷ کشوری را از این لحاظ دارد.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان گفت: از نظر تسهیلات پرداختی هم استان کردستان نیم درصد تسهیلات کشوری را پرداخت کرده و از این نظر هم رتبه ۲۶ کشوری را داراست.

    حسینی تصریح کرد: ۲۷٫۶ درصد سهم اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی، ۸٫۸ درصد در بخش صنعت و معدن، ۴۸٫۰۱ درصد نیز در بخش خدمات و بازرگانی و ۱۵٫۵ درصد در بخش ساختمان است.

    انتهای  پیام/