پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14776
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ مهر, ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ریحانی در گفت‌وگوی مشروح با فارس:

    اروپا و آمریکا در منافع و باطن‌شان با هم متحد هستند/ تاکتیک ترامپ نشان دادن تصویر غیرمنطقی از خودش در اذهان عمومی است

    معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: تاکتیک ترامپ این است که یک تصویر غیرمنطقی از خودش در اذهان عمومی نشان دهد و همچنین خود را فرد چماق به دستی معرفی کند تا دولت‌ها را از خود بترساند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از فارس ،سجاد ریحانی معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی،

    در مورد صحبت‌های ترامپ علیه ایران بیان داشت: صحبت‌های اخیر ترامپ گویای یک واقعیت از سیاست آمریکاست و آن هم اینکه برنامه‌ریزی و طراحی در پیشبرد اهداف ایالات متحده یک برنامه ثابت است، هر چند که تاکتیک‌ها و نگرش‌ها متفاوت است.

    وی ادامه داد: در این راستا سیاست خارجی آمریکا به گونه‌ای است که یک رئیس جمهور نرم‌تر وارد صحنه سیاسی می‌شود و موضوع را از راهکارهای نرم‌تری دنبال می‌کند و یکی دیگر هم با یک نگاه هیجانی این مسائل را دنبال و اجرایی می‌کند.

    معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: در سیاست خارجی آمریکا تاکتیک‌ها متفاوت است اما سیاست یکی است. صحبت‌ها و اقدامات ترامپ از زمانی که منتخب مردم آمریکا شد نشان می‌دهد تاکتیک‌ جدیدی حتی نسبت به رئیس‌جمهورهای هم منش و هم حزبی خود دنبال می‌کند.

    * تاکتیک ترامپ نشان دادن چهره غیر منطقی از خود

    ریحانی بیان داشت: تاکتیک ترامپ این است که یک تصویر غیرمنطقی از خودش در اذهان عمومی نشان دهد و همچنین خود را فرد چماق به دستی معرفی کند تا دولت‌ها را بترساند.

    وی اضافه کرد: ترامپ تلاش می‌کند که با یک ادبیات هنجارشکنانه به دور از عرف دیپلماتیک سیاست‌های خصمانه آمریکا را تحقق بخشد. صحبت‌های دیروز ترامپ گویای واقعیت‌های آمریکا بود و بحث جدیدی نبود.

    معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: ترامپ سیاست‌های خصمانه آمریکا را به صورت عریا‌ن‌تر نسبت به رئیس‌جمهور سابق این کشور مطرح کرد. او بغض دولتمردان آمریکا از مردم ایران را به صورت آشکارتری بیان کرد.

    ریحانی بیان داشت: آمریکا تلاش می‌کند یک دیدگاه دوگانه‌ای را در داخل کشورش ایجاد کند که بخشی از دولتمردان را معتمد و بخش دیگری را غیرقابل اعتماد نشان دهند و حتی گراهایی به دیگر کشور‌ها از جمله ایران مبنی بر اینکه با ما هم بیایید مذاکره کنید و ما هم می‌توانیم بخشی از مشکلات شما را حل کنیم مطرح می‌کند.

    * جنگ ما با آمریکا جنگ عقیده است

    وی تاکید کرد: تجربه تاریخی که مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل مطرح فرمودند امروز برای ما به وضوح عیان می‌شود که جنگ ما با آمریکا جنگ عقیده است و جنگ نان و آب نیست. بعد از سال‌های سال مذاکره، آمریکا حتی تعهدات مکتوب خود را عمل نمی‌کند.

    ریحانی تصریح کرد: آمریکا از نادیده گرفتن سند بین‌المللی نیز ابایی ندارد و برخلاف تعهدات بین‌‌‌المللی خودش هم عمل می‌کند. لذا این تجربه تاریخی هم برای ایران و هم برای اذهان عمومی جهان قابل مشاهده است.

    * درس گرفتن از بی اعتمادی به آمریکا

    معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: امروز جریانات داخلی در ایران باید از موضوع بی اعتمادی به آمریکا درس بگیرند که نمی‌شود به جریان آمریکایی صهیونیستی اعتماد کرد.

    وی خاطر نشان شد: آمریکا نشان داده قبل و بعد از انقلاب علیه ملت ایران گام برداشته است و هیچ کجا قابل اعتماد نیست. آمریکا تلاش می‌کند در داخل ایران نهادهای حاکمیتی را در مقابل مردم تعریف کند و مردم را به این ادراک برساند که اگر شما دچار تحریم و مشکل می‌شوید به خاطر اقدامات نهادهای انقلابی و حاکمیتی است.

    ریحانی خاطر نشان کرد: امروز نیاز داریم که یک وحدت عمومی در داخل کشور اتفاق بیفتد و جریانات سیاسی و حتی نیروهای مسلح مثل گذشته در کنار هم باشند و بسیج دانشجویی هم در پاسخ به اظهارات ترامپ مقابل مساجد دانشگاه‌های کشور تجمعاتی خواهد داشت.

    *اروپا و آمریکا در منافع با هم متحد هستند

    معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: هدف جریان غرب و اروپایی منزوی شدن انقلاب اسلامی است در حالی که انقلاب با اراده ملت ارتقا پیدا کرده و چهل سال توانسته از خود کارنامه خوبی به جای بگذارد. اروپایی‌ها و غربی‌ها هم هیچ ابایی از اقدام علیه انقلاب ندارند و اروپا و آمریکا در منافع‌ و باطن‌شان با هم متحد هستند تا انقلاب اسلامی را منزوی کنند.

    وی بیان داشت: اروپا در برهه‌هایی نقش‌های متفاوت ایفا می‌کند لذا باید مراقب نگاه خیرخواهانه اروپایی‌ هم در مورد مسئله برجام باشیم که آنها نیز به دنبال اجرای بغض‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی هستند.

    ریحانی اظهار داشت: چون هدف آمریکا و اروپا انزوای انقلاب اسلامی است و برنامه‌ریزی‌های زیاد هم انجام داده‌اند که یکی از آن‌ها فتنه ۸۸ بوده ممکن است نقش‌های متفاوتی را برای خود تعریف کند لذا نمی‌شود به حرف‌های آنها اعتماد کرد.