پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1255
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ آذر, ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    یادداشت/ اینجا رامسر عروس شهرهای ایران:

    نگرانم از آن چیزی که باید باشد اما هنوز نیست (۲)!!/ تصاویر

    اینجا رامسر عروس شهرهای ایران، برای رسیدن و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای این شهر باید خیابان ورودی آن را طی شود و امکانات و زیبایی آن باید از همان لحظه اول مشاهده شود اما در ورودی شهر نگرانی وجود دارد که باید در جای خودش باشد اما هنوز نیست.

    نیمه پر/ در سال گذشته یادداشتی در سایت نیمه پر منتشر شد با عنوان «نگرانم از آن چیزی که باید باشد اما نیست» و در این یادداشت به مسائل و مشکلات و حتی مستندات تصویری اشاره شد که به عدم زیبا سازی و روشنایی مناسب بلوار و خیابان اصلی تنکابن به رامسر می پرداخت.

    بعد از منتشر شدن یادداشت کاری در این زمینه صورت نگرفت تا اینکه شهرداری کتالم و سادات شهر اقدام به زیبا سازی اولیه بلوار و نصب چراغ های روشنایی در محدوده شهری خود کرد و همچنان نیز این طرح را در دست اجرا دارد.

    اما با توجه به یادآوری های بسیار چه در نشست های خبری و چه در زمان ها و مکان های دیگر به مسئولان همچنان به این مشکل توجهی مناسبی نمی شود و این مشکل و مسئله آن چنانی که از شواهد پیداست هیچ دغدغه ای را برای مسئولین شهر بوجود نیاورده است.

    از آنجایی که شهرداری کتالم و سادات شهر با اقدامی مناسب در محدوده شهری خود طرح را تا حدی اجرا کرده است اما هنوز از روستای چالکرود تا پمپ بنزین میانهاله همچنان بلوار و خیابان بدون زیبا سازی و روشنایی رها شده است و کماکان این جاده بستری برای وقوع حوادثی جبران ناپذیر مخصوصا در شب های بارانی و بدون نور است.

    باید برای شهرستانمان تاسف بخوریم که نیازی که در حد پروژه هم نمی باشد و از نیازهای ضروری هر خیابان و جاده ای در کشور و یا در دنیا است تا این حد معطل می ماند و کسی هم در این شهر عین خیالش نیست که رانندگان این مسیر چه مشقتی می کشند تا روبروی خودشان را ببینند در حالی که با خستگی کار با توجه به فصل کار، رهسپار منزلشان هستند.

    آیا پیشرفت ها، توسعه سازه ها، زمانبندی مناسب، کار برنامه ریزی شده را در کشورهای مختلف دنیا نمی بینید؟! آنها نه از مدیریت جهادی دم می زنند و نه شعار خدمتگزاری مردم را سر می دهند بلکه فقط دغدغه و کار حرفه ای شان را به انجام می رسانند اما در شهرمان با نیاز کوچکی همانند روشنایی و زیبا سازی بلوار بایستی سالها بگذرد تا اعتباری تخصیص پیدا کند!! تا چند نفر جان خود را از دست بدهند! تا مردم در هر بار عبور از این جاده آه و ناله ای از این کوتاهی سر بدهند، تا اینکه اقدامی شود و باز هم با نهایت تاسف چراغ های روشنایی یکی در میان اتصالی داشته باشند و هر هفته یک بار یکی شان قطع باشد!!

    آیا این جای تاسف ندارد که جهان شهر رامسر خیابان ورودی آن روشنایی نداشته باشد و زیباسازی و فضای سبز مناسب نداشته باشد؟!

    کجایند مسئولان که هنوز زیر ساخت ابتدایی جهان شهری همچون رامسر فراهم نشده است! و روز ها در پی ماه ها و ماه ها در پی سال های می گذرد ولی همچنان بلوار ورودی رامسر به حال خود رها شده است!

    حرف بسیار است و مجال این نگارش اندک و در پایان جدا از هر زیباسازی و گفتن ورودی زیبا و در خور شهرستان رامسر که حرفی شعاری شده است لااقل برای جان همشهریان و هم وطنانمان در این جاده فکری بکنیم و هر چه سریعتر اقدامات روشنایی این خیابان را فراهم کنیم.

    جنت صادقی/ مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی نیمه پر

    تصاویر مربوطه: