پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۳ , Tuesday 3 December 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19194
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ دی, ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > یادداشت
  •   

    عضو اسبق شورای شهر رامسر در یادداشتی مطرح کرد:

    آقای استاندار! غرب مازندران را دریابید

    فرودگاه رامسر در دولت دهم شروع شده و باند فرودگاه ظاهراً ۹۰ درصد باتمام رسیده است اما عملاً می بینیم چند سالی است که نیمه تعطیل و راکد مانده است.

    به گزارش رامسرنوین، یادداشتی از حاج قاسم قلی پور،رئیس اولین دوره شورای شهر رامسر را برای مخاطبان منتشر می کنیم. همانطوریکه استحضار دارید آزادراه تهران شمال باعث شکوفایی اقتصادی شهرهای غرب استان مازندران بخصوص شهرستانهای چالوس، تنکابن و رامسر و نوشهر خواهد شد. متأسفانه حدود بیش از ۲۵ سال است کلنگ احداث این آزادراه به زمین زده شده و تاکنون فقط با شعار مواجه بوده در استانهای دیگر صدها آزادراه تمام شد اما عملاً ۳۰ درصد کارانجام شده است علت اصلی ،استفاده نکردن از شرکتهای مجرب بود بلکه استفاده از شرکتهای ضعیف و ناکارآمد می باشد مردم زمان احداث این آزاد راه با آزادراه های احداث شده در سطح کشور و احداث جاده کندوان رضاخانی مقایسه مینمایند و حتی میگویند استخوان بندی استانداری مازندران که همگی از شرق مازندران هستند تاکنون برای احداث آزادراه تهران شمال که مقصد آن به غرب مازندران ختم میشود کم توجهی و بی توجهی کرده اند و پیگیری جدی نمی نمایند همه رؤسای جمهوری در موقع انتخابات به مازندران می آیند و قول افتتاح در دوره خود را میدهند اما متأسفانه هنوز کاری صورت نگرفته است. با استفاده از تعداد پیمانکارهای مجرب تقسیم آزاد راه به ۱۰ قسمت و واگذاری هر قسمت به یک پیمانکار توانمند و استفاده از امکانات روز دنیا داخلی و خارجی این آزاد راه حداقل ظرف ۵ سال باتمام می رسید چون با گذشت ۳۹ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم همیشه و در همه حال آرزوی بازگشایی این آزاد راه را دارند و در طول سالها صدها نفر در جاده قدیمی کندوان از بین می روند و کشته می شوند اگر مقصد این آزاد راه شرق مازندران بود تاکنون باتمام رسیده بود اما بخاطر غرب استان تاکنون بلاتکلیف و راکد مانده است.

    فرودگاه رامسر در دولت دهم شروع شده و باند فرودگاه ظاهراً ۹۰ درصد باتمام رسیده است اما عملاً می بینیم چند سالی است که نیمه تعطیل و راکد مانده است تنها راه نجات رامسر توسعه توریستی و گردشگری است چون بعلت عدم وجود اشتغال برای جوانان منطقه اکثراً به شهرستانها و استانهای دیگر و حتی به خارج از کشور مهاجرت مینمایند. در رامسر حدوداً ۴۰ درصد جوانان بیکارند و بعلت بیکاری نمی توانند تشکیل زندگی دهند و این خود باعث بالا رفتن سن ازدواج دختران و پسران گردیده و در آینده فاجعه ساز است.

     فرمانداری کل در سال ۱۳۸۹ بصورت تشریفاتی در مرکز تنکابن تشکیل شده است هیچ اختیاری به آن تفویض نشده است، فرمانداری در فرمانداری کل بعنوان معاون استاندار محترم و مسئولین ادارات بعنوان معاون مدیران کل و رؤسای سازمانها هستند اما اختیار از استانداری و ادارات کل به آنها تفویض نگردیده ، استدعا دارم دستور لازم برای رفع مشکلات مردم منطقه صادر فرمایید.

     شهرستان رامسر با جمعیت ۷۵ هزار نفری ثابت در طول سال با در نظر گرفتن اردوگاههای کشوری و گردشگران حداقل هفت میلیون نفر جمعیت شناور و ۵۰ هزار توریست خارجی را خدمات دهی مینماید اما اعتبار گردشگری و توریستی عادلانه تخصیص نمی یابد، بیشتر به شهرستانهایی در شرق داده میشود که عملاً سابقه جهانگردی و گردشگردی ندارند بلکه قطب کشاورزی و صنعتی هستند اعتبارات گردشگری بر مبنای جمعیت شناور شهرستانها تقسیم و تخصیص یابد تا بیش از این باعث تبعیض و بی عدالتی در حکومت جمهوری اسلامی نگردد ! ! !

    مسئله زباله استان محیط زیست را به مخاطره انداخته و فعلاً زبانزد خاص و عام میباشد. هر شهرستانی به یک طریق عمل مینماید یکی در ساحل دفن میکند و دیگری درجنگل ، تمام طرق دفن زباله فعلاً باعث از بین رفتن جنگل های سرسبز مازندران و آلودگی بیش از حد آب دریای خزر گردیده است. کارشناسان عزیز باید بررسی نمایند در کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس چگونه زباله معدوم و استفاده میشود. جا دارد دراین موقعیت حداقل برای حفظ محیط زیست از تجربیات دنیا و کشورهای پیشرفته استفاده نماییم تا بیش از این محیط زیست وجنگلهای منطقه نابود نگردد.

    ادامه دارد

    گام سوم رامسر