وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا تکلیف این پروژه در آیندهای نزدیک روشن شود و مردم به خواستههای بهحق خود دست یابند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان داشت: پس از بازدیدهای کارشناسی مسئولان وزارت راه و شهرسازی از پروژه آزادراه تهران – شمال، گزارشهای نهایی در این زمینه در اختیار هیئت دولت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با ارائه گزارش به دولت، نظر دولت بر این بود که تفاهمنامهای بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان صورت گیرد تا موضوع بهصورت دقیق از منطقه گزارش شود.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه این تفاهمنامه یکماه پیش به امضای نهایی رسید، گفت: موضوع راه و شهرسازی موضوعی تخصصی است و سعی ما بر این است تا با همکاری اهل فن بتوانیم مشکلات موجود را بهصورت کامل برطرف کنیم.
مدیریت آزادراه باید به راه و شهرسازی واگذار شود
علی نبیان نیز در این جلسه ابراز داشت: راههای چالوس و مرزنآباد تنها متعلق به مردم این منطقه نیست، همه مردم ایران در حال استفاده از این راهها هستند.
وی افزود: استفاده بهینه از محورهای مواصلاتی چالوس خواسته بهحق مردم این منطقه است و بررسی موانع و مشکلات در این بخش از اولویتهای اصلی ما بهشمار میآید.
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: یکی از مشکلاتی اساسی در حوزه راه چالوس، مشکل آزادراه تهران شمال است، با وجود اتمام قطعه چهارم آن همچنان در این بخش مشکلاتی وجود دارد.
این مسئول با انتقاد از مسدود بودن مسیر برگشت آزادراه تهران شمال به سمت چالوس، گفت: با وجود رفع موانع در این مسیر، اجازه تردد به وسائط نقلیه داده نمیشود.
نبیان نبود متولی خاص را بسته شدن طولانی مدت آزادراه تهران شمال در مسیر چالوس عنوان کرد.
معاون عمرانی استاندار مازندران خواستار رفع مشکل جزئی در آزادراه تهران شمال در منطقه چالوس شد و گفت: این مسیر یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور است، با وجود تلاشهای فراوان در زمینه اتمام قطعه چهارم آزادراه همچنان نواقصی بر سر راه ما وجود دارد که در صدد برطرف شدن آن هستیم.
وی با تاکید بر تفویض مسئولیت آزادراه به راه و شهرسازی گفت: باید تدابیری در دستور کار قرار گیرد تا مدیریت این آزادراه به راه و شهرسازی واگذار شود.
نبیان، مرمت، پاکسازی و برداشت مصالح را مهم ترین مشکلات جزئی این محور عنوان کرد و گفت: مجری آزادراه باید نسبت به رفع نواقص اقدام کند.