پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ , Monday 16 September 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 24113
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۵ مرداد, ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    انهدام ۳ شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر صنعتی و سنتی/ ۵ میلیون دینار و یکسال حبس جریمه حمل داروهای ممنوعه به عراق

    گروه فراجا- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از انهدام ۳ باند و شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: جریمه حمل انواع مواد مخدر و داروهای ممنوعه به عراق ۵ میلیون دینار و یک سال حبس است.

    به گزارش رامسر نوین به نقل از خبرنگار خبرگزاری پلیس سردار “ایرج کاکاوند” در نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین وضعیت و عملکرد مأموران در بحث مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.

    وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عرض تبریک روز خبرنگار، تصریح کرد: همکاران با کار اطلاعاتی و طی چند عملیات منسجم و هماهنگ موفق شدند، ۳ شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر سنتی و صنعتی را که به صورت مسلحانه از شرق کشور موادمخدر را قاچاق می کردند، شناسایی و دستگیر کنند که از آنها بیش از ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل: یک تن و ۴۳ کیلو گرم از نوع  تریاک، یک تن و ۴۰۰ کیلو گرم شیشه، و ۲۵۰ کیلوگرم از نوع هروئین و مرفین کشف و ۱۰ نفر از عناصر سرشبکه های قاچاق مواد مخدر و مرتبطین اصلی شناسایی و دستگیر شدند.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، افزود: همچنین ۱۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین و تعدادی سلاح و مهمات از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

    این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه طی این عملیات ها ضربه سنگینی به بنیان مالی سرشبکه های قاچاق مواد مخدر وارد شده است، بیان داشت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان، ارزش ریالی اموال قاچاقچیان بوده که در این چند عملیات شناسایی و توقیف شده است.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، یادآور شد: این افراد از قاچاقچیان سابقه دار بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

    وی خاطر نشان ساخت: همانطور که اشاره شد، بخشی از این محموله موادمخدر کشف شده از دسته روانگردان‌ها از جمله شیشه بوده که قاچاقچیان برای خروج از مرز برنامه داشتند.

    سردار کاکاوند با بیان اینکه در ماه‌های اخیر پیدایش مواد جدیدی به ما گزارش نشده است، بحث مبارزه با مواد مخدر توسط پلیس ایران را نگاه فراملی و بحث نجات بشریت دانست.

    افزایش ۴۰ درصدی کشف موادمخدر در سال جاری

     رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، افزود: در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش کشف موادمخدر از نوع روانگردان و شیشه با منشأ افغانستان داشته ایم.

    زائران اربعین حسینی داروهای ممنوعه همراه نداشته باشند

    سردار کاکاوند گفت: زائران اربعین حسینی به هیچ عنوان داروهای ممنوعه را با خود حمل نکنند و نگران نباشند چراکه دسترسی به داروها در آن سوی مرز با استقرار هلال احمر و سایر دستگاه‌ها امکان پذیر است.

    وی ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در ماموریت اربعین حضور دارند و سگ‌های موادیاب را به مرزها برده و با قاچاق موادمخدر حتی به صورت نیم گرم و یا دو سه عدد قرص نیز برخورد می‌کنند.

    سردار کاکاوند گفت: زائران بدانند اگر داروهای ممنوعه یا حتی یک گرم مواد‌مخدر با خود به همراه داشته باشند به ۵ میلیون دینار و یک سال حبس محکوم می‌شوند.

    دستگیری ۱۰ هزار معتاد متجاهر با اجرای طرح “آرامش در شهر”

     رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مرحله دهم طرح آرامش در شهر را به اجرا گذاشتیم که ماحصل این طرح جمع‌آوری ۱۰ هزار معتاد متجاهر و ۴ هزار و ۵۰۰ خرده فروش به همراه ۴ تن و ۱۵ کیلوگرم دستگیر شدند، گفت: روند روبه رشد اعتیاد در کشور متوقف شده است که از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳ هزار و ۸۶ معتاد متجاهر در کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

    ماده مخدر “زامبی” در ایران نداریم

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ماده مخدر زامبی، یادآور شد: در مورد زامبی چه در بحث شناسایی و چه در حوزه کشف موردی نداشته و فقط اسمش را شنیده ایم.

    وی در خاتمه ضمن عرض خدا قوت و قدردانی از پیگیری و تلاش های مجاهدت گونه همکاران در مجموعه انتظامی، افزود: امیدوارم شهروندان همچون گذشته یاریگر پلیس بوده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مظنون، گزارشات خود را از طریق شماره تماس ۱۱۰ اعلام کنند.

    برچسب ها : ,