به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه توجیهی ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۵ دستگاههای اجرایی اظهار کرد: همه ما در نظام اداری سالها کار کردهایم و از آسیبها، ضعفها و انتظارات به حق مردم در ارتباط با آن اطلاع داریم و تحول نظام اداری دغدغه همه ما است. تحول نظام اداری در همه برنامهها اصلی محوری و مورد تاکید بوده و همه مسئولان نظام نسبت به ایفای نقش موثر در این مسیر احساس مسئولیت میکنند.
بهبودی اظهار کرد: اثربخشی نظام اداری در جریان توسعه انکارناپذیر است که بخشی از این اثربخشی مربوط به سرمایه انسانی و بخشی دیگر مربوط به فرایندها، محتوای پاسخگویی و رضایت مراجعین میشود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: لازم است در خصوص حقوق شهروندی که منشور آن اخیراً رونمایی شد، ایجاد تعامل دوسویه بین نظام اداری و مردم و آشنایی مردم با حقوق شهروندی و مطالبه آن قدمهای موثرتری برداریم.
وی همچنین بر ضروت کارآمدسازی و کوتاهسازی فرآیندهای اداری، تاکید و اضافه کرد: باید شرایطی فراهم آوریم تا پیوند میان مردم و دولت نهادینه شود و مردم بدانند از حکومت چه میخواهند.
بهبودی با اشاره به وضعیت نامناسب سایتهای اداری یادآور شد: اکثر سایتهای اداری به موقع به روزرسانی نمیشوند، ضمن اینکه عمق قابل توجهی نیز نداشته و لایههای زیرین و رویین سایتها چندان شفاف، دقیق و قابل اتکاء نیستند.
وی با بیان اینکه لازم است ارائه خدمات به شکل غیر حضوری، گسترش یافته و در این عرصه خود را به سطوح جوامع پیشرفته برسانیم، افزود: ما باید خود را در جریان رشد دنیا قرار دهیم و خودمان را با دنیای پیشرفته مقایسه کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجانشرقی متذکر شد: آحاد مردم جامعه ما کمکاری نمیکنند ولی اگر اثربخشی لازم را نمی بینیم علت را باید در نظام اداری و اشکالاتی که در فرایندها وجود دارد، جستجو و آنها را رفع کنیم.
وی اظهار کرد: اگر مسئولیتپذیری، پاسخگویی، مشارکت و اعتماد را به نظام اداری برگردانیم بسیاری از هزینهها کاهش یافته و رضایت مردم نیز جلب میشود.
بهبودی با بیان اینکه نظام اداری یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است که بدون تحول در آن رنگ تحقق نخواهد دید، افزود: فضای کسب و کار چالش نظام اداری در کسب و کار است که در مجموعه مقوله اقتصاد مقاومتی نقش پررنگی دارد.