پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9883
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ اسفند, ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    شور و هیجان انتخابات در رامسر/ لزوم رعایت قانون تبلیغات انتخابات از سوی کاندیداها

    در حالی که تنها ۵ روز دیگر به هفتم اسفند ماه، روز برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده، شور و هیجان های انتخاباتی شهرستان رامسر را فرا گرفته است.

    به گزارش نیمه پر،  برپایی ستادها، جنب و جوش جوانان و حامیان کاندیدا چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در مجلس خبرگان رهبری در این روزها در رامسر به اوج خود رسیده است.

    در خیابان های اصلی در بهترین نقاط شهر ستادهای انتخاباتی کاندیدای مختلف با فاصله های بسیار کم از همدیگر مشغول به فعالیت هستند و در این بین علارغم رقابت انتخاباتی همدلی و همزبانی نقش بسزایی دارد.

    اگرچه فضای مجازی و جود شبکه های اجتماعی پر مخاطب به عنوان بستری کم هزینه، از مدت‌ها قبل توسط داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اشغال شده بود، اما امروز شاهد شیوه‌های جدید از سوی این داوطلبان هستیم و با روش های حرفه ای رسانه ای سعی در ارائه اظهار نظر های خود را دارند.

    از نکات قابل توجه تبلیغات در شهرستان رامسر که یکی از شهرستان های حوزه انتخاباتی تنکابن، رامسر و عباس آباد می باشد این است که هنوز برخی کاندیدای مطرح تبلیغات خود را به طور گسترده شروع نکرده اند و در بسیاری از جایگاه های تبلیغات اثری از پوستر و عکسهایشان نیست.

    در این بین نیز گه گاهی مشاهده می شود که پوستر برخی کاندیدا نیز در محل تبلیغات کنده و پاره می شود و حامیان کاندیدای مقابل پوستر نامزد مورد وثوق خود را می چسبانند.

    آنچه که شاید برخی اوقات هم باعث شائبه ها و شک های بی مورد شود این است که برخی تیم های انتخاباتی کاندیدا  حامیان وی را مورد اتهام قرار دهند که باید گفته شود که گاهی هم مشاهده شده است که کودکان و نوجوانانی که شاید هنوز به سن رای دادن نرسیدند به موجب شور و هیجانی که در شهر وجود دارد و با شیطنت های کودکانه پوستر برخی کاندیدا را در می آورند و در نگاه کودکانه خود ادای بزرگان را در حمایت از کاندیدا بازی می کنند.

    گفتنی است رعایت اخلاق و قوانین تبلیغات نیز بسیار حائز اهمیت است و مشاهده شده که برخی نامزدها علازغم وجود و تعبیه جایگاه های تبلیغات در سطح شهر پوسترهای تبلیغاتی خود را بر روی دیوار و محل های عمومی می چسبانند که مورد انتقاد مردم نیز بوده است.

    انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و حضور رأی اولی‌ها در این رویداد، جشن تکلیف سیاسی است چرا که همواره جوانان در صحنه‌های انتخابات این کشور در طول زمان‌های مختلف یک حضور شاد، مؤثر و تعیین‌کننده داشته‌اند.

    رأی اولی‌های شهرستان رامسر همچون دیگر رأی اولی‌های سراسر کشور، با رسیدن به سن قانونی ۱۸ سال شرکت خود در انتخابات هفتم اسفندماه را به عنوان نخستین تجربه مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت خویش با حضور شعبه‌های اخذ رأی و انتخاب اصلح جشن می‌گیرند و در بین شان کسانی هستند که در ستادهای انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشغول به فعالیت می باشند.

    یکی از مهمترین شاخص های مردم غرب مازندران به ویژه شهرستان رامسر برای انتخاب یک فرد اصلح فارغ از مباحث سیاسی و حزبی در این انتخابات برنامه های اقتصادی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی است و می طلبد که کاندیدا به منظور روشنگری اذهان عمومی و شناخت بیشتر مردم نسبت به خودشان برنامه های اقتصادی و معیشتی جامعه را برای مردم تشریح کنند.

    آنچه که همانند همیشه پیش بینی می شود با توجه به وجود شور و هیجان انتخاباتی در بین همه محفل های مردمی و سیاسی بار دیگر مردم رامسر به همراه عموم مردم کشور حماسه حضوری دیگر را رقم بزنند و با حضور حداکثری و انتخاب یک فرد اصلح موجبات پیشرفت و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم کنند.