پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9763
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ بهمن, ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    آیت الله آملی لاریجانی در رامسر:

    حضور مردم در انتخابات مظهر انسجام و وحدت ملی است/ دشمنان به دنبال شکاف بین مردم و انقلاب اسلامی هستند

    رئیس قوه قضائیه در رامسر با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات مظهر انسجام و وحدت ملی است گفت: اینکه آمریکا در هر سال میلیاردها دلار فقط خرج تبلیغات سوء علیه کشور ما می کند نکته روشنی است که برای ایجاد شکاف در بین مردم و انقلاب اسلامی دست به چنین اقدامات و برنامه های می زند.

    به گزارش نیمه پر، آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در همایش مردمی انتخابات خبرگان رهبری در سخنانی گفت: این روزها مسئله انتخابات مسئله روز و مهم کشور است که دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هر دو  دارای اهمیت بسیار است.

    وی افزود: یکی از مهمترین آثار حضور مردم در انتخابات شکل دهی این مجالس مهمی است که از لحاظ قانون اساسی وظایف مهمی را به دوش می کشند.

    وی اظهار داشت: قانون اساسی وظایف و اختیارات رهبری و ولایت مطلقه فقیه را در نظارت بر هر سه قوه کشور تصریح کرده و باید گفت که رهبریت نظام رکن رکین نظام جمهوری اسلامی است.

    رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه شکل دهی مجلس خبرگان و راهیابی اشخاص در این مجلس بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است گفت: حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات در کنار همه آن مسائل مهم اهمیت بیشتری دارد و این حضور از جهات مختلفی اثرات مفیدی را دارد.

    وی تصریح کرد: یکی از اثرات مهم حضور مردم در انتخابات مسئله روحی و روانی است که مردم با حضور خودشان احساس می کنند مالک سرنوشت خودشان هستند و این مسئله بسیار اساسی و مهمی است و اگر امام و رهبری اسرار بر حضور مردم دارند بر همین اساس است که مردم در سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

    وی استقلال و خودباوری مردم در صحنه های سرنوشت ساز نظام را از عوامل روحیه ایستادگی در مقابل جبهه استکبار دانست و خاطر نشان کرد: اگر چه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما مردمی که در مقابل تحمیل ها و ظلم های فراوان غربی ها و شرقی ها ایستادتد و مشکلات را پشت سر گذاشتند با خود باوری و اعتماد به نفس در بزنگاه های حساس انقلاب همیشه در صحنه حضور دارند.

    آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرد: مردم با ایستادگی و خود باوری در مقابل کسانی که می خواستند موجب فروپاشی این کشور از دورن بشوند، ایستادند و بدانیم که میلیارد ها دلار تا به حال صرف شده برای جنگ افزار علیه جمهوری اسلامی تا این نظام را ساقط کنند.

    وی ادامه داد: کشورهای مرتجع منطقه در جنگ تحمیلی میلاردهای دلار سلاح و پول در اختیار صدام ملعون قرار دادند برای از بین بردن نظام ما اما  اینطور  نشد و اینها ناشی از خود باوری یک ملت است.

    رئیس قوه قضائیه با اشاره اینکه اقتدار و استقلال کشور ناشی از روحیه خودباوری و حضور مردم در صحنه های انقلاب اسلامی است بیان کرد: از دیگر اثرات حضور حداکثری نوعی پبوند اجتماعی و انسجام ملی است که باید به آن توجه داشته باشیم تمام تلاش کشورهای غربی در سال های متمادی این بوده است که در میان ملت شکاف ایجاد کنند و ملت را به جان هم بیاندازند.

    وی با اشاره به اقدامات و تحریکات دشمنان در اوایل انقلاب در بین قومیت ها برای از بین بردن حرکت انقلاب اسلامی افزود: امروزه دشمنان به سراغ جوان ها رفتند و با ایجاد کانال های کذایی ماهواره ای با میلیاردهای دلار در کل کشورهای مختلف برای اینکه نسل جوان ما را بیگانه کنند و  برای اینکه در کشور شکاف ایحاد کنند فعالیت های گسترده ای دارند.

    وی تصریح کرد: اینکه آمریکا در هر سال میلیاردها دلار فقط خرج تبلیغات سوء علیه کشور ما می کند و این را هم اعلام می کند نکته روشنی است که برای ایجاد شکاف درجامعه ما دست به چنین اقدامات و برنامه های می زند.

    آیت الله آملی لاریجانی انتخابات را یکی از صحنه های تجلی انسجام و وحدت ملی دانست و گفت: هر چیزی که به انسجام ملی و وحدت مردم کمک کند یک کار عبادی است همچنان که رهبری در بیانات متعددی به این موضوع اشاره کردند.

    وی مهمترین اثر حضور مردم در انتخابات را بازتاب های بیرونی عنوان کرد و بیان داشت: بدانید که کشورهای غربی بدنبال این هستند که نشان دهند در درون کشور یک نوع فروپاشی و نا امیدی وجود دارد و مردم از انقلاب و نظام اسلامی فاصله گرفتند، مقالات زیادی در روزنامه های غربی نوشته می شود که انقلاب اسلامی ایران تمام شد در حالی که این حرف ها صحت ندارد و مردم، انقلاب اسلامی را از خودشان می دانند و پای این انقلاب همچنان ایستاده اند.

    وی افزود: مهمترین اثر حضور مردم در راهپیمایی ها، انتخابات و دیگر میدان ها این پیام را دارد که این انقلاب تضمین شده است و بیمه حضور مردم است.

    وی به نا امیدی دشمن در زمینه تحریم اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان ما همچنان که در بحث هسته ای از از اثر تحریم ها در بین مردم نا امید و مأیوس شدند پای میز مذاکره آمدند.

    رئیس قوه قضائیه ایستادگی و مقاومت را عامل اصلی نتیجه گرفتن در هر مسئله ای دانست و تصریح کرد: ما بر سر حرفمان ایستادیم تا غنی سازی را داشته باشیم و زیر بار زورگویی نرفتیم و با توانایی دانشمندان هسته ای پای حرفمان ایستادیم که نتیجه گرفتیم،  این همان ایستادگی و اعتماد به توانایی خودمان است که باعث شد در زمینه هسته ای پیشرفت کنیم.

    وی ادامه داد: ورود و نفوذ کشورهای غربی و تحمیل حرفاهاشیان زمانی رخ می دهد که در ما ضعف و عدم انجسام ببینند.

    وی با اشاره به اینکه اختلاف رای و سلیقه در بین مردم است خاطر نشان کرد: با اینکه در بین مردم اختلاف سلیقه و رأی می باشد اما مردم هیچ گاه انقلاب اسلامی و نظامی را که برایش خون ها دادند رها نمی کنند.

    وی با بیان اینکه پیام انتخاب پر شور این است که مردم در صحنه هستند و در مسیر تکامل خود گام بر می دارد عنوان کرد: مرد نیز با مشورت اصلح را به مجالس بفرستند و کسانی را انتخاب کنند که دلسوز مردم و انقلاب باشند.

    آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: اخلاق انتخاباتی و تبلیغاتی بسیار مهم و حائز اهمیت است و همه کاندیداها باید در مسیر درست و اخلاقی برنامه ها و تبلیغشان با داشته باشند و از تخریب پرهیز کنند.