پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 968
  • تعداد نظرات : ۵ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آذر, ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    اختصاصی/در جریان انتخاب رئیس جدید میراث فرهنگی:

    اخطار یا تهدیدی که به مسئولان رده اول رامسر داده شد

    اعلام خبر انتصاب یک فرد غیربومی به سمت رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامسر واکنش هایی در فضای مجازی و رسانه ای شهرستان را به دنبال داشت که از اخطار به مسئولان رده اول شهرستانی تا انتقاد به سکوت خبری مراسم تودیع و معارفه از جمله آن بود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، تودیع و معارفه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامسر بدون حضور فرماندار رامسر و اصحاب رسانه برگزار شد.

    جلسه این تودیع و معارفه با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران و همراهانش صورت گرفت.

    در این مراسم علی حسینی جای خود را به حسین محتاج داد که محتاج پیش از این سمت سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری نوشهر را بر عهده داشت.

    اما این تغییر بحث ها و نکاتی را در فضای مجازی به دنبال داشت و واکنش هایی را هم از طرف برخی افراد داشته است.

    بر همین اساس رئیس شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید در یادداشتی کوتاه نسبت به این موضوع اعتراض کرده است و ضمن اشاره به غیر بومی بودن رئیس جدید اداره میراث رامسر نوشته است که این انتصاب برای مدیرکل میراث فرهنگی استان و امام جمعه  و فرماندار شهرستان که بیشترین نقش را برای حذف مدیر سابق داشتند و همینطور برای نماینده مردم شریف منطقه در مجلس شورای اسلامی هزینه های سیاسی و اجتماعی فراوانی خواهد داشت.

    مهدی حلاجیان مدیر مسئول نشریه ساحل دریا نیز بعد از انتشار یادداشت تند شیخ صفر قاسمی نسبت به مسئولان رده اول شهرستان در مطلبی کوتاه و با طرح سوالاتی غیر مستقیم شورای راهبردی حامیان دولت را مورد انتقاد قرار داد.

    وی درمطلب کوتاه خود نوشت:

    رییس شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر وامید شهرستان رامسر برای زمان انتخابات بود یا دایمی است؟ این سمت انتخابی است یا انتصابی؟ حکم این انتصاب یا انتخاب از طرف کیست؟ ایا این شورا اساسنامه یا مرامنامه ای دارد؟ شرایط عضویت در آن چیست؟ الان شیخ سخنگوست یا رییس؟ اعضای این شورا چه کسانی هستند؟ چرا برای انتخاب یک مدیر یا مسوول این شورا باید نظرش اجرا شود؟ راستی پایان کار این شورا کجاست؟

    بعد از این مطلب هم پاسخی از طرف رئیس شورای راهبردی منتشر شد که در بند اول آن چنین امده است که اعضای شورای مرکزی ستاد انتخاباتی رییس جمهور برای اینکه نقش خودشان را بعنوان یک دیده بان و ناظر و مشاور امین حفظ نمایند بصورت خودجوش تشکیلاتی را با عنوان شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید طراحی و راه اندازی نمودند.

    آنچه که باید مد نظر قرار گیرد این است که طبیعتاً در انتصاب و انتخاب فردی برای مسئولیت اداره میراث فرهنگی رامسر رایزنی ها و مشورت هایی شده است و در این بین باید دانست که این انتخاب تحمیلی بوده و یا کارشناسی بوده است!؟

    این نیز باید مورد اشاره قرار گیرد که در هفته های اخیر که صحبت از تغییر رئیس اداره میراث فرهنگی بوده است سخن از چند شخص بومی شده بود که با این انتخاب همه آن رشته ها پنبه شد.

    البته باید گفته شود که استفاده از دلسوزان و کارشناسان بومی همچنان که همیشه مورد اشاره بوده برای شهرستان رامسر مثمر ثمرتر است و انتخاب نخبگان شهرستان در حوزه های مختلف یکی از اموری است که در بیشتر اوقات به آن بی توجهی می شود.

    حال خارج از هر گونه اظهار نظر زود و عجولانه ای نسبت به این انتصاب باید پرسید که آیا در این انتصاب نظر شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید که خود را حافظ منافع مردم می خواند در نظر گرفته نشده که این چنین مسئولان رده اول شهرستان را مورد تهدید سیاسی و اجتماعی قرار می دهد؟!

    آیا اخطار رئیس شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید به مسئولان رده اول شهرستان در خصوص هزینه دادن سیاسی و اجتماعی این شائبه را در محافل عمومی به راه نمی اندازد که مسئولان رده اول شهرستان در دیگر موضوعات نیز بایستی با تمام رایزنی ها و مشورت های خود از سد شورای راهبردی حامیان دولت عبور کنند و اگر بی تفاوت باشند این گونه باید اخطار دریافت کنند؟!

    گفتنی است که انتقاد و اظهار نظر در مسائل مختلف برای هر شخصی با در نظر گرفتن سازنده بودن انتقاد و حفظ احترام امری پسندیده و مورد تایید است، اما تهدید و اخطار نسبت به مسولان در جریان انتصاب یک رئیس در محافل اجتماعی امری مناسب نخواهد بود.

    با همه این تفاسیر مسئولان رده اول شهرستان نیز بایستی تحمیلی کار را به پیش نبرند و به عنوان خدمتگزار مردم در نطام اسلامی دلایل خود را برای انتخاب رئیس جدید میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کنند.

    چرا یک مدیر تغییر می کند و مردم و ولی نعمتان این کشور و شهر نبایستی ضعف ها و قوت های رئیس قبلی و رئیس جدید را بدانند؟ آیا این روشنگری ها موجب بصیرت و تحلیل های درست در محافل عمومی و اجتماعی نخواهد شد؟!

    و در پایان باید دانست که امروزه مردم در قشرهای مختلف نسبت به موضوعات اتفاق افتاده در شهرستان تحلیل ها و صحبت های خود را مطرح می کنند و نسبت به بسیاری از موضوعات حساس هستند و روشنگری و در بین مردم بودن بصیرت سیاسی و اجتماعی و اعتماد مردم را در نظام اسلامی بالا خواهد برد.

    لینک خبر کامل انتقاد رئیس شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید+طرح یک سوال+پاسخ

    انتشار یافته: ۵
    1. سلام خدمت شما
      با روشنگری و افزایش آگاهی مردم شدید موافقم…
      از اون طرف هم با تهدید و این بیانات و واکنش های تحمیلی کاملا مخالفم
      یه سوال دارم که نگفتید الان حسینی رئیس سابق میراث کجا رفته؟!!
      جای دیگه ای مسئولیت داده شده بهش یا کارمند اداره شده!!؟

    2. اعضای محترم شورای راهبردی دولت تدبیر و امید شهرستان رامسر
      سلام علیکم
      ازتعداد ،سن و سال،جنسیت،تحصیلات و سبقه و عقبه سیاسی و فرهنگی و اجتماعیتان هیچگونه اطلاعاتی در دست نیست.پس مانده ایم که صحبتمان را با چه شیوه ای آغاز کنیم؟؟؟
      لابد میپرسید ادله و منطقمان از بیان این سوالات چیست و چرا دست به قلم شده ایم؟این را ما باید بپرسیم.ما که ناممان را مردم نهاده اند و همیشه بی هر مزد و منتی در هر صحنه ای که بر ماتکلیف کنند حاضرمیشویم تا ناممان را به نانمان نفروشیم.
      ماباید بپرسیم که چرا شما اعضای محترم که هیچگونه اطلاعاتی از کم و کیف فعالیت ها و رفتار ها و تصمیماتتان ،موجود نیست به جای ما و منتخبین ما و منصوبین منتخبین ما تصمیم میگیرید؟؟؟؟۴ ساعت پایانی مهلت قانونی انتخابات ۹۲ و ظهور یکباره یک ستاد انتخاباتی را فراموش نکرده ایم.ستادی که امروز خودر را مهمترین رکن تصمیم گیر در شهرستان و فراتر از هر مرجع و نهاد رسمی و غیر رسمی مینامد.قدرتی ما فوق قدرت مردم.مردمی که حق انتخاب دارند اما از انتخاب شما بی خبرند.مانده ایم که ظهور یکباره تشکیلاتتان را چنانچه فرموده اید دیدبان و ناظر و امین دولت بدانیم و یا کاسبان قدرت؟چگونه است که شورای برخواسته از ستادی با چند ساعت فعالیت انتخاباتی و در حالی که هیچگونه مشابه خارجی در هیچ شهرستان و استانی ندارد تا بدین حد خودرا قیم و تصمیم ساز برای بیش از هفتاد هزار انسان عاقل و سالم و سرزنده در شهرستان خطاب کند؟؟؟؟شورایی که هر گونه عزل و نصب در هر اداره ای از شهرستان را منوط به کسب اجازه مقام عالی دولت از خود میداند و بعد از نصبی نا همسو با تصمیمات ماهانه اعضا و سهامدارانش برنتابد و با عتاب تمام به انتشار بیانیه و تهدید و تحدید متوسل شود؟
      چند عنوان ریاست ، چند معاونت ،چند مقام عالی اجرایی و چند عنوان ریز و درشت سیاسی و غیر سیاسی به پاسداشت زحمت چند ساعته تان در ستاد انتخابات رییس جمهور محترم کارنامه قبولی از فعالیتتان در خصوص نظارت و امانتداری به جای نگذاشته است.یا حلقه بسته اعضای مشورت دهنده شورایتان را به روی نخبگان و دلسوزان شهرستان باز کنید و یا اینکه به ادامه روند کنونی پایان دهید.
      قطره ای از دریای بیکران مردم

    3. اعضای کمیته صیانت از رامسر(شورای راهبردی)
      شیخ صفر قاسمی. رییس شورای راهبردی
      محمد آزاد. معاون فرماندار
      محسن مداح. بخشدار
      اسمعیل گهررستمی. ریاست ملاصدرا
      صادق امین نیا. ریاست آموزش وپرورش
      فرید صالحی. گزینه فرمانداری
      کیانوش خلعتبری. گزینه ریاست اردوگاه
      علی قاسمی. ……
      جهانشاه کاکوان. ……
      جواد مهر افشان. گزینه پیشنهادی ارشاد
      سید کمال سیدی. گزینه پیشنهادی چند عنوان مهم
      دکتر بهرامی. مشاور ارشد فرماندار
      حامد قاسمی. دستیارجوان فرماندار
      حسین قاسمی. مشاور رسانه ای ارشاد
      محمد رحیمیان. …
      جلیل پور منصوری. دبیر شورا
      محمدرضا بهرامی. در حال حاضر از ارتباط خوبی با شورا برخوردار نیست اما همچنان یکی از اعضای شورا محسوب میشودو سخت دنبال پست میباشد.[:S017:]
      جلال کرد رستمی. ….
      و….
      اگه معتقدی که اهل سانسور نیستی و رسانه ات رسانه روراستیه این نظرمو تایید کن تا مردم هم در جریان دیدبانی و امانتداری اعضا قرار بگیرن

    4. باسلام
      اگر این لیست درست باشد
      بهتر است بجای دیدبان و ناظر و امین دولت بفرمائید کمیته صیانت از پست دنیائی این افراد که ذکر شده همه شان را کم وبیش می شناسم به دنبال پست و مقام بودند که بعضی ها هم رسیدند و اصلا”به فکر مردم نیستند فقط فقط به فکر پست .مقام