پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9617
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ بهمن, ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در جمع مردم رامسر:

    خصومت و نگرانی استکبار و برخی کشورهای منطقه از معرفی الگوی مقاومت و ایستادگی ملت ایران به جهان است

    عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: نگرانی و خصومت استکبار و برخی کشورهای منطقه این است که مقاومت و ایثار مردم انقلابی ایران اسلامی به عنوان یک الگو معرفی شود و کشور های دیگر را جدب ملت ما کند.

    به گزارش نیمه پر، وحید بعیدی نژاد در سخنرانی خود در جمع راهپیمایی کنندگان روز ۲۲ بهمن شهرستان رامسر ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: بی شک پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یکی از مهمترین تحولات سیاسی و بین المللی قرن بیستم است.

    وی افزود: آثاری که انقلاب اسلامی در سراسر جهان و به ویژه کشورهای منطقه گذاشت در کتاب های تاریخی و سیاسی ثبت درج شده و این آثار در کشورهای منطقه روز به روز شکوفاتر می شود و ما همچنان شاهد این هستیم که گفتمان انقلاب اسلامی در حال گسترش است.

    وی اظهار داشت: به لطف گفتمان انقلاب اسلامی امروز می بینیم که ملت های بزرگ برای فهم و درک گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی بیشتر می شود.

    عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در ادامه بیان کرد: همان طور که پیروزی انقلاب اسلامی برای همه مهم بود امروز حفظ و نگه داری انقلاب اهمیت دارد و این راه بسیار مشکل تر است که ما افتخار داریم که انقلاب اسلامی نه تنها پس از چند دهه حفظ و نگه داری شده بلکه روز به روز قدرتمند تر شده است و این هم فقط به دلیل ایستادگی و ایثار ملت ایران است.

    وی تصریح کرد: انقلاب ما و مردم انقلاب ما پس از ۳۷ سال فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتند که جنگ تحمیلی با حمایت استکبار بر علیه ایران اسلامی به راه انداختند که با شجاعت و فداکاری مردم و جوانان ما شکست خوردند.

    وی اضافه کرد: بعد از جنگ تحمیلی و شکست دشمن جبهه استکبار به حربه های مختلفی روی آوردند و با بهانه های واهی همچون هسته ای خواستند تحریم ها و ضربه های ظالمانه ای را به انقلاب اسلامی ایران بزنند.

    بعیدی نژاد با اشاره به اینکه ۶ قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه آژانس انرژی اتمی بر علیه ما تصویب شد و سعی کردند که فشار هایی را بر ملت ما بیاورند بیان کرد: همان طور که دیدیم نه تنها این فشار ها بر ملت ما موثر واقع نشد بلکه روز به روز اقتدار و ایران اسلامی افزایش پیدا کرد.

    وی اظهار داشت: اگر نبود ایثار و ایستادگی مردم در برابر این تحریم ها در عرصه هسته ای هیچ وقت به موفقیت دست پیدا نمی کردیم و تیم مذاکره کننده هسته ای به نمایندگی از ملت ایران و با اتکا به قدرت سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و تاریخی ایران اسلامی بود که در این مذاکرات شرکت داشتیم و از روز اول بارقه های لطف الهی بر ملت ایران را دیدیم که این مذاکرات و طرف های مقابل را ناچار بکند که در سیاست های خودشان تجدید نظر بکنند.

    وی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای یک کشور با شش کشور و قدرت جهانی با همه آن تحریم ها و فشارها برای اولین بار در دنیا است که بدون جنگ و ساقط شدن نظام آن کشور مورد تحریم با نتیحه ای موفقیت آمیر تمام می شود خاطر نشان کرد: این مذاکرات و ایستادگی باعث شد همه آن قطعنامه های تحریمی که خودشان بر علیه ما تصویب کرده بودند با دست خودشان لغو شود.

    عضو  تیم مذاکره کننده هسته ای عنوان کرد: آنها به دنبال این بودند که نظام اسلامی ما را به یک بن بست مواجه کنندو ما را ناچار کنند که از اصول و اعتقادات خودمان نسبت به مهمترین شعار انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی دست بکشیم و به سیاست های آنان تن بدهیم.

    وی افزود: قدرت های استکباری در جریان تحریم ها با خریداران نفت کشور به مذاکره نشستند و با تحریم خرید نفت فروش ۲ میلیون بشکه کشور را به یک میلیون بشکه رساندند و خریداران نفت کشور ما به ۵ کشور تقلیل یافت و اگر تفاهم در ژنو صورت نمی گرفت هدفشان این بود که صادرات نفت ایران را قطع بکنند و بعد به سمت هدفهای ویژه تر همانند قطع صادرات و واردات کالاها برای جمهوری اسلامی ایران را در سر داشتند.

    مدیر کل اداره امور خلع سلاح و مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: بر اساس آمارهای سازمان ملل در تمام شرایط تحریم و سختی ها بر علیه کشور ایران رشد و توسعه انسانی در ایران در ۲۰ ساله گذشته در جهان سریع ترین رشد و توسعه بوده است.

    وی ابراز داشت: با کاهش و لغو تحریم و فشارها امیدواریم که مسیر رشد و توسعه جامعه ایران اسلامی بسیار سریع تر از گذشته باشد.

    وی خاطر نشان کرد: نتیجه دادن صبر و استقامت یک ملت جز سنت های الهی است و ملت ایران پس از چند دهه صبر و مقاومت خواهند دید که نتیجه این ایستادگی رشد و توسعه در همه زمینه ها خواهد بود.

    وی شهر رامسر را شهری بین المللی با ظرفیت های گوناگون و بالقوه گردشگری و توریستی دانست و اظهار داشت: امروزه یکی از مهمتری بخش های حرکت دهنده موتور اقتصادی یک کشور موضوعات گردشکری و توریستی است که شهر رامسر از شهرهای ویژه و موثری در این زمینه بع حساب می آید و امیدواریم در دوران رفع تحریم ها با ورود گردشگران که برای بازدید از تمدن و فرهنک مردم ایران اسلامی می آیند این چرخ بیش از پیش رونق داشته باشد.

    وی در همین زمینه افزود: زیبنده نیست که در کشور ما با وجود پتانسیل های موجود شاهد بیکاری باشیم و قطعا اگر این همه این ظرفیت ها درونی بکار گرفته بشود موفق تر خواهیم بود.

    وی با اشاره به اینکه کشورهای استکباری فکر می کنند که محبت بین مردم ما و مردم منطقه به دلیل تزریق پول است خاطر نشان کرد: چون کشورهای استکباری از روش های تزریق پول استفاده می کنند چنین افکاری را دارند اما باید بدانند که ما در شدیدترین فشارها توانستیم پیام انقلاب اسلامی را به کشورهای منطقه و جهان برسانیم و قلوب مؤمنین جذب ارزش های انقلاب ما بشود.

    وحید بعیدی نژاد بیان کرد: ملت ایران اسلامی ملتی معتقد و ایستاده است و با مقاومت خود همیشه پیروز خواهد بود.

    وی در پایان گفت: نگرانی و خصومت برخی کشورهای منطقه و استکبار این است که مقاومت و ایثار مردم انقلابی ایران اسلامی به عنوان یک الگو معرفی شود و کشور های دیگر را جدب ملت ما کند.