پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9450
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۶ بهمن, ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
  • شما اینجا هستید :خبر برگزیده
  •   

    مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب ها در رامسر برگزار شد:

    فرماندار رامسر: ۲ هزار و ۲۲۲ تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت شده است

    فرماندار رامسر گفت: تعداد تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون رامسر به ۲ هزار و ۲۲۲ تالاب افزایش یافته و تلاش می کنیم که روز ۱۳ بهمن در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تالاب‌ها و روز تاسیس کنوانسیون رامسر ثبت شود تا مردم کشور بیش از پیش با این رویداد مهم تاریخی آشنا شوند.

    به گزارش نیمه پر، مراسم بزرگداشت تاسیس کنوانسیون حفاظت از تالاب ها همه ساله در سالروز تاسیس آن در شهرستان رامسر با برنامه های متنوع و فرهنگی برگزار می شود.

    در این مراسم که در چهل و پنجمین سال تاسیس کنوانسیون تالاب ها برگزار شد خانم کامیلیا مسئول ارتباطات و تنویر افکار عمومی دبیرخانه بین‌المللی تالاب‌ها در سوئیس و خانم سولنگو دستیار منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست مازندران و همچنین مسئولان شهرستانی حضور داشتند.

    از جمله برنامه های این مراسم قرائت بیانیه به منظور حفاظت از تالاب ها و محیط زیست، اجرای موسیقی های محلی، سخنرانی و بیان مواضع در زمینه برنامه های آینده در زمینه حفاظت از تالاب ها می باشد.

    فرماندار رامسر در این برنامه طی سخنانی گفت:  تالاب‌ها از فعال ترین اکوسیستم‌های دنیا محسوب می‎‌شوند که در زمینه های محیط زیست و نقش حیاط موجودات زیست بوم ها خدمات گوناگونی را هم به بشریت و هم به موجودات دیگر  ارائه می‌دهند.

    وی افزود: امروزه در اثر اختلافات و جنگ در کشورهای خاورمیانه و آسیب از سوی تروریسم به لحاظ انسانی، زیست‌محیطی و اجتماعی تالاب‌ها در معرض خطر و آسیب جدی هستند و بسیاری از تالاب‌ها آسیب دیده در معرض نابودی قرار دارند که نیازمند برنامه ای جامع در این زمینه هستیم.

    وی با بیان اینکه  رامسر به عنوان مروارید جهان و بهشت گمشده خداوند این افتخار را دارد که میزبان نخستین نشست کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ باشد خاطر نشان کرد:  خوشبختانه تعداد تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون رامسر به ۲ هزار و ۲۲۲ تالاب افزایش یافته و تلاش می کنیم که روز ۱۳ بهمن در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تالاب‌ها و روز تاسیس کنوانسیون رامسر ثبت شود.

    حسین سروری گفت: باید برنامه ای مدون و جامع پایه ریزی شود و از آنجایی که همه مسئولیت سنگینی برای حفاظت از محیط زیبست داریم می بایست الگویی برای پاکیزگی در محیط زیست باشیم.