پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 9039
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ دی, ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > سیاسی > صرفاً جهت اطلاع
  •   

    سردار باقرزاده در یادواره‌ی شهدای طبس افشا کرد؛

    مخالفت وزارت خارجه با تشییع شهدای یمنی در آمل

    مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یادواره شهدای طبس گفت: قرار است مراسم تشییع و تدفین چهار شهید یمنی با نظر موافق رهبری فردا در آمل برگزار شود که متأسفانه برخی به‌ویژه از وزارت امور خارجه ایران فشارهایی وارد کردند تا پوستر این مراسم توزیع نشده و خبر مربوطه نیز در رسانه‌ها پوشش داده نشود.

    به گزارش نیمه پر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، سردار سیدمحمد باقرزاده مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین دفاع مقدس لحظاتی پیش طی سخنانی در مراسم یادواره ۱۸ شهید پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه(س) طبس که در محل هیأت مذهبی فاطمی این شهر برگزار شد، با اشاره به تداوم جنایات عربستان در یمن، اظهار داشت: برخی مجروحان یمن برای مداوا به ایران منتقل شدند که چهار نفر آنان به شهادت رسیدند.

    وی ادامه داد: برای انتقال جسد این شهدا به یمن از اردیبهشت امسال چندین بار تلاش کردیم اما به دلیل بمباران فرودگاه یمن از سوی عربستان، امکان فرود هواپیما در فرودگاه یمن میسر نشد و در نهایت کار انتقال اجساد به یمن بی‌نتیجه ماند.

    مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با نظر موافق مقام معظم رهبری تصمیم بر این گرفته شد که این چهار شهید در امامزاده‌ای در شهرستان آمل که بسیار مورد احترام یمنی‌هاست به خاک سپرده شوند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مراسم تشییع این شهدا فردا (پنج‌شنبه یکم بهمن) در آمل برگزار شود.

    وی تصریح کرد: متأسفانه مشاهده شد که برخی به‌ویژه از وزارت امور خارجه ایران با تشییع و خاک‌سپاری این شهدا در ایران مخالفت کرده و فشارهایی وارد کردند تا پوستر مراسم تشییع این شهدا توزیع نشده و خبر مربوطه نیز در رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی پوشش داده نشود.

    باقرزاده بیان کرد: وزارت امور خارجه دلیل خود برای مخالفت با توزیع پوسترها و انتشار خبر مراسم تشییع این چهار شهید یمنی را خطر ایجاد تنش بین عربستان و ایران اعلام کرده است که این صحبت موجب ناراحتی شدید من شد.

    وی با بیان اینکه ما نمی‌دانیم با بغض فروخفته ملت ایران علیه عربستان چه کنیم، تصریح کرد: مراسم تشییع این چهار شهید یمنی فردا در آمل برگزار می‌شود که جمع کثیری از مردم از شهرهای اطراف نیز برای شرکت در مراسم تشییع این شهدا، فردا به آمل می‌روند.

    به گزارش گلشن؛ شهیدان اکرم الغفاری، محمدحسین الفخری، علی حُزام‌البشاول عاطف و علی‌محمد المروانی، فروردین امسال در شهر صنعا پایتخت یمن به شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستانی در شهر تهران به دلیل شدت جراحات، به شهادت رسیدند؛ این شهدا فردا پس از مراسم تشییع؛ در جوار امامزاده ناصر کبیر(حسن اطروش) در شهر آمل آرام می‌گیرند.