پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 8740
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ آذر, ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    فرمانده سپاه رامسر در گفتگو با نیمه پر:

    بسیج مجموعه ای مردمی با روحیه ای سرشار از امید و خودباوری است/ باید در مقابله با نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن هوشیار بود

    فرمانده سپاه رامسر گفت: با توجه به بیانات متعدد رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع نفوذ دشمن باید توجه داشته باشیم که راه های نفود سیاسی و فرهنگی دشمن را با هوشیاری و بصیرت خود ببندیم و اجازه تسلط دشمن از راه نفوذ بر پایه های تصمیم سازی کشور را ندهیم.

    به گزارش نیمه پر، سرهنگ محمد جعفری در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: تشکیل بسیج در مجموع در حرکت ملت مجاهد برای حضور در صحنه های دفاعی، علمی، هنری، سازندگی، فرهنگ و کمک به مستضعفان و درماندگان همیشه حضور داشته و از زمانی که حضرت امام با فرمان تاریخی خودشان دستور تشکیل بسیج بیست میلیونی را دادند توانست در همه صحنه ها سربلند بیرون بیاید.

    وی افزود: بسیجیان در همه میدان ها بدون هیچ جشم داشتی وارد عرصه شد و از همان ابتدای انقلاب همپای همه نیروهای امنیتی در مبارزات با جریان نفاق، ۸ سال دفاع مقدس، مقابله با فتنه و دیگر زمان های حساس نظام وارد عرصه شد و چشم های دشمن را کور کرد و نقشه هاشان را خنثی ساختند.

    فرمانده سپاه رامسر بیان کرد: بعد از جنگ سخت و نیمه سخت که در گذر زمان تبدیل به جنگ نرم و فرهنگی شد مجدداً بسیج وارد شدند و با اقدامات بسیار زیادی در این جبهه نیز فعالیت کردند که موفقیت آمیز بود.

    وی اظهار داشت: در عرصه جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بسیج از طلایه داران این عرصه بود که در این زمینه خدمات زیادی هم انجام داده است.

    وی با دسته بندی چهار محور از اهداف و فعالیت های عمده بسیج تصریح کرد: برای بسیج چهار محور عمده را می توانیم دسته بندی کنیم که فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، فعالیت های تربیتی و آموزشی، خدمات رسانی به مردم و رفع محرومیت ها و آخرین مورد حفظ آمادگی رزمی و عملیات های نظامی است که در صورت بروز اتفاق های امنیتی این توانایی و قدرت برای مقابله با دشمنان نظام را داشته باشیم.

    سرهنگ جفری افزود: در بحث جهاد فرهنگی نسبت به آگاه سازی، بصیرت افزایی، در بحث اجرای طرح مقابله فرهنگی با دجال واره و تبلیغ و ترویج در جهت فراگیر شدن موضوع اقتصاد مقاومتی بین آحاد مردم کشور نیز اقدامات خوبی انجام شد.

    وی بیان کرد: این افتخار را بسیج دارد که هم در دیدار هیأت دولت که با مقام معظم رهبری داشتند و در همچنین در دیدار های دیگر حضرت آقا امورات اجرایی که توسط بسیج در موضوع اقتصاد مقاومت انجام شد را به عنوان الگو معرفی کردند که با توجه پتانسیلی که در بسیج است همچنان بسیج و بسیجیان در این راه تلاش می کنند.

    وی اضافه کرد: توسعه اردوهای های راهیان نور را در بخش های مختلف دانشجویی، دانش آموزی و بسیج داشتیم که این اردوهای فرهنگی نیز در راستای آشنا سازی نسل جدید با ایثارگری ها، رشادت ها و شهادت های جوانان این مرز و بوم است.

    فرمانده سپاه رامسر تاکید کرد: این اردوهای فرهنگی راهیان نور در کنار انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل جوان فرهنک خود باوری را نیز در نسل جوان امروزی تقویت می کند، زیرا دشمن در قالب جنگ نرم امروزه در پی این است که امید و اعتماد به نفس جوان مسلمان ایرانی را مورد خدشه و ضعف قرار دهد و فرهنگ از خود کم بینی و عدم توانایی را انتقال دهند که این اردوهای فرهنگی در مقابله با آن هجوم موجب تقویت روحیه خودباوری می شود تا جوانان بتوانند آینده کشور ما را بسازند.

    وی با بیان اینکه اگر بتوانیم  پیشرفت هایی که در بخش های مختلف علمی، تکنولوژی، دفاعی و دیگر موارد را به نحو احسن تبلیغ و ترویج کنیم روحیه امید و خودباروری تقویت می شود خاطر نشان کرد:  قطعا پیشرفت ها متنوع علمی و دفاعی ما در بسیاری از زمینه ها مرهون تلاش و کوشش نیروهای متخصص درون و اتکای به قدرت و توان داخلی با داشتن روحیه ای سرشار از ایمان و تقوا است.

    وی عنوان کرد: در بحث تربیتی بسیج نیز فعالیت های شجره طیبه صالیحن همچنان پویا و رو به پیشرفت است که برکات بسیار خوب و ارزنده ای را در این بخش در شهرستان رامسر داشته ایم.

    جعفری ادامه داد: ما دنبال این هستیم که کادر سازی برای انقلاب اسلامی  داشته باشیم با طراز انقلاب اسلامی، یعنی کادری که برای سازندگی نظام و انقلاب تربیت می شود و در طراز انقلاب اسلامی باشد.

    وی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی دانشجویی و دانش آموزی بیان کرد: در تابستان سال جاری بسیجیان با گذشتن از اوقات فراغت خود در سخت ترین شرایط ایستادند و در بخش های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و ورزشی اقدامات قابل توجهی را در جهت محرومیت زدایی در رامسر و دهستان های جنت رودبار و اشکور به انجام رساندند.

    وی اظهار داشت: در موضوع اقتصاد مقاومتی با نگاه به داشته های خودمان همچنان که مقام معظم رهبری تاکید دارند و حتی در بحث تحریم هسته ای همه پیشزفت هایی که درکشور ما ایجاد شد در سایه اقتصاد مقاومتی بود که با تکیه بر توان داخلی و هوش نیروهای متخصصمان این پیشرفت ها عملی انجام شد.

    فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رامسر اعلام کرد: بسیج در عملیات های نظامی و اقتدار امنیتی آزمون خودش را در ۸ سال دفاع مقدس انجام داد و در حال حاضر نیز عزیزان بسیجی همانند همیشه با اقتدار و قدرت آمادگی های لازم را برای مقابله با هر تهدید نظامی را دارند.

    وی همچنین گفت: ایجاد زیر ساخت هایی در شهرستان رامسر را در دستور کار داشتیم که با ساخت سالن های فرهنگی، ورزشی صالحین و ۹ دی عملی شد.

    وی استکبار ستیزی را نیاز یک جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: جوانان باید استکبار را بشناسند و این حق یک جوان است که توطئه های جبهه استکبار و باطل را بشناسند و همچنان که مقام معظم رهبری بیان می کنند که عده ای سعی دارند دشمن را بزک کنند می طلبد که چهره واقعی دشمن را شناساند.

    سرهنگ جعفری تصریح کرد: در حال حاضر شرایط بسیار متفاوتی را داریم که اگر در ۸ سال دفاع مقدس یک مرزی برای مقابله با دشمن بود در حال حاضر با وجود فضاهای مختلف اجتماعی و فرهنکی دشمن از راه های مختلف و نرم ورود پیدا می کند و اینکه دشمن نفوذ سیاسی را در برنامه خود دارد باورش بر این است که اگر با نفوذ سیاسی بتواند بر تصمیم سازان و سیاستمدارن آن کشور تاثیر بگذارد طبیعتا دیگر نیاز به سرمایه گذاری ها دیگر در موارد مختلف همچون جنگ و جاسوسی و. دیگر نقضه هایش ندارد.

    وی اضافه کرد: طبیعتا وقتی تصمیم سازان و سیاستگذارن یک کشور بر اساس تفکرات استکباری عمل بکنند مطمئناً استکبار به اهداف خود می رسد و باید در اینجا هوشیار باشیم که در مقابل نفوذ سیاسی بایستیم تا برنامه ها بر اساس میل و اراده دشمن پیش نرود.

    وی ادامه داد: نفوذ فرهنگی نیز باورها را دنبال می کند و دشمن اگر بتواند عقاید و باور ها را عوض کند و اگر هنجارها در این میان در یک جامعه اسلامی تغییر پیدا کند  جبهه کفر و باطل بر آن نظام مسلط می شود.

    فرمانده سپاه ناحیه رامسر گفت: ما به عنوان یک شیعه و مسلمان چیزی که ما را سر پا نگه داشته است باورها، اعتقادات، ولایت مداری، تقوا و ارزش های دینی ما است.

    وی اظهار کرد: حضور  داعش و انفجارها و اتفاقات اروپا که در فرانسه ایجاد شد چرا به نتیجه ای نرسید؟! آیا واقعا کشورهای غربی همجون آمریکا توان مقابله با یک گروهی تحت عنوان داعش را ندارند.

    وی با اشاره به خصومت جبهه استکبار از جبهه مقاومت و اسلام بیان کرد: آمریکا می خواهد داعش وجود داشته باشد تا به بهانه آن در منطقه حضورش تثبیت شود و اصلا آمریکا قصد از بین بردن داعش را ندارد.

    جعفری ادامه داد: باید داعشی وجود داشته باشد تا دشمن بتواند با قدرت رسانه ای خودش ترویج اسلام هراسی در بین مردم کشورهای غربی را بیش از پیش انجام دهد و به اهداف شومش برسد که این ها همه از دسیسه های جبهه کفر و استکبار است.

    فرمانده سپاه رامسر در پایان گفت: اما در حقیقت این طور نیست و اسلام هیچ وقت با چنین روش هایی موافق نبوده و نیست زیرا دین اسلام دینی اخلاقی با لطافت ها و مهربانی های ویژه است و قطعاً دشمنان حق هیچ وقت نمی توانند با این اقدامات الطاف و نورانیت دین خدا را از بین ببرند، همچنان که می بینیم با پیاده روی بی نظیر روز اربعین جهانیان متعجب شدند و قطعاً دین حق پیروز می شود.