پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 8507
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ آبان, ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > چند رسانه ای > خبر برگزیده > دسته‌بندی نشده > ویژه ها
  •   

    با حضور مردم خیّر و مسئولان رامسر:

    مراسم افتتاح مسجد جامع المهدی (عج) روستای جنت رودبار برگزار شد+ تصاویر

    مراسم افتتاح مسجد جامع المهدی (عج) روستای جنت رودبار با حضور خیرین، مردم منطقه و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر، مراسم افتتاح مسجد جامع المهدی (عج) روستای جنت رودبار عصر روز پنج شنبه با حضور خیرین منطقه، مردم و مسئولان رامسر برگزار شد.

    لطف الله جنت نیا مسئول هیأت موسس بنای جدید مسجد جامع المهدی روستای جنت رودبار در گفتگویی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: بنای گذشته مسجد المهدی (عج) در سال ۱۳۵۴ توسط اهالی مومن محل احداث شده بود که در زمان خودش یکی از مسجد مهم منطاطق روستایی به شمار می آمد.

    وی افزود: به علت افزایش جمعیت، مسجد قدیمی جوابگوی جمعیت امروز نبود و طبق پیشنهاد اهالی و بزرگان روستا در سال ۱۳۹۱ تحریب و کلنگ احداث مسجد جدید در روز پنج شنبه ۲۰ مهر ۹۱ با حضور مردم و مسئولین زده شد.

    وی در ادامه بیان کرد: بنای جدید مسجد در ۲ طبقه و مساحت حدود ۷۰۰ متر مربع و دارای ۲۴۰ متر مربع شبستان برادران و ۲۰۰ متر شبستان خواهران بعلاوه ۲ واحد آبدارخانه مجزای خواهران و برادران و ۱ واحد آشپزخانه و ۲ بابا مغازه تجاری می باشد که با گذشت مدت زمان ۳ سال هم اکنون پذیرای مومنین جهت انجام فرایض مراسم مذهبی است.

    جنت نیا اظهار داشت: برای احداث بنای جدید مسجد تا کنون مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که از این مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال آن کمک نهاد های دولتی و ۸۰۰ میلیون ریال از کمک های خیرین سایر نقاط شهرستان و مبلغ ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از طرف اهالی مومن و خیر روستای جنت رودبار اهدا شده است.

    وی با اشاره به اینکه توانستیم با همکاری همه اهالی و خیرین در کوتاه ترین زمان نسبت به آماده سازی مسجد المهدی (عج) اقداک کنیم، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی و وضعیت اقتصادی مردم منطقه ضمن اقدام در کوتاه ترین مدت زمان ممکن برای افتتاح بنای جدید اهالی و مسافران در این مدت از فضای مطلوب برای انجام اعمال و فرایض مذهبی برخوردار نبودند که از مدرسه روستا در جهت این امور استفاده می شد که جا  دارد از مسئولان آموزش و پرورش نیز تشکر و قدردانی کنیم.

    وی همدلی و وحدت اهالی منطقه را در جهت احداث بنای مسجد جدید و کمک های مادی و معنوی آنها را مثال زدنی دانست و تصریح کرد: خدا را شاکریم که در زمانه ای که جهل مدرن و مترقی بر جهان بشریت حاکم است انسان های پاکدلی در اطراف و اکناف ما زندگی می کنند که دارای دلی زلال و نیت پاک هستند و اندوخته خویش را در راه خدا صرف می کنند که یکی از این راه های خدا پسندانه مشارکت در احداث مسجد و محل مقدس ارتباط بنده با خالق و معبود خود است.

    مسئول هیأت موسس مسجد المهدی (عج) روستای جنت رودبار در ادامه بیان کرد: عده کثیری از خیرین در راه انجام وظیفه دینی راضی به ذکر نام و بیان میزان کمک شان نبودند که باید گفت خدا به شما برکت و اجر دنیا و آخرت نصیب کند و خوشا به حال شما که در این وادی پر خیر و برکت قدم گذاشتید.

    وی اظهار داشت: در احداث بنای جدید نیز استاد کارهای مختلف با همکاری و تلاش شان کمک های چشمگیری داشته اند که از آنها نیز باید قدردانی و تشکر کرد.

    وی با توجه به حضور مسئولین شهرستانی در این مراسم درخواست کرد: از آنجا که زمین مسجد محدود می باشد و مدرسه در جوار آن بلا استفاده بوده جهت انتقال آن به مسجد همکاری لازم را داشته باشند تا در راستای نیازهای مسجد مورد استفاده قرار گیرد.

    جنت نیا خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه برخی از کارهای ساختمانی و نیازهای خدماتی مسجد بر آورده نشده است از خیرین محترم تقاضا می کنیم که در این جهت همانند همیشه دست مان را بگیرند.

    وی در پایان گفت: از همه خیرین و مردم روستای جنت رودبار، هیأت امنا و هیأت موسس مسجد به پاس تلاش ها و همکاری شان قدردانی و تشکر می کنم.

    در ادامه رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر در سخنانی گفت: به هیأت امنا و هیأت موسس مسجد، شورا اسلامی و دهیاری روستای جنت رودبار برای احداث بنای جدید مسجد المهدی (عج) که در کوتاه ترین زمان ممکن این بنای مقدس را به مرحله استفاده و افتتاح رساندند  خدا قوت و دست مریزاد می گویم.

    وی افزود: با توجه به اینکه برخی دیگر از خدمات و امکانات مسجد باید احداث و یا تهیه شود نیاز به کمک خیرین است که امیدواریم این امور و این نیازهای مسجد هر چه سریع تر انجام شوند.

    ابراهیم عزیز پور در ادامه بیان کرد: ما هم به عنوان مسئول اداره اوقاف و امور خیریه و نهادی دولتی تا جایی که توانستیم حمایت خود را داشتیم و در سال جدید نیز حمایت های مادی و معنوی خود را داریم.

    وی اضافه کرد: در چهار مرحله در امر بازسازی مسجد در سال ۹۲ و ۹۳ به مبلغ ۱۳ میلیون تومان کمک کردیم و در سال جاری نیز مسجد المهدی (عج) را در ردیف اعتبارات قرار می دهیم تا ان شاءالله بتوانیم از محل تعمیر و بازسازی اماکن متبرکه نمکی به طعام این امر خیر اضافه کنیم.

    وی اظهار داشت: مطمئناً اگر نیت خیر و تلاش معنوی بزرگان و خیرین عزیز نبود این مسجد و مساجدی از این دست که هم اکنون شاهد بازسازی و احداث آن ها هستیم در شهرستان رامسر بازسازی آنها انجام نمی شد و این امور نیاز به کمک های مردمی است زیرا مساجد مساجد دولتی نیستند بلکه در ایران اسلامی از طرف مردم احداث و نگه داری می شوند.

    عزیز پور ادامه داد: برای نگه داری و تامین منباع مالی مساجد نیز نیازمند موقوفاتی همچون مغازه و یا منزل مسکونی است که از محل درآمد اجاره آن نیازهای مسجد از این طرق رفع شود.

    فرماندار رامسر نیز در مراسم افتتاح مسجد المهدی (عج) جنت رودبار گفت: این مراسم و این همت و تلاش مثال زدنی مردم، خیرین بزرگواری که نقش اساسی و مهمی را ایفا کردند، هبأت امنا و هیأت موسس مسجد، شورای اسلامی و دهیاری روستا و اداره اوقاف و دیگر نهادها در امر احداث بنای جدید مسجد المهدی (عج) اتفاقی مبارک و شایسته قدردانی است.

    وی افزود: بنای جدید مسجد المهدی (عج) جنت رودبار به اعتقاد من زینت این دهستان شده است و این منطقه به لحاظ وجود این چنین مکانی که برای اجتماعات عمومی مردم بویژه در مراسم های فرهنگی و مذهبی بتواند محفلی باشد بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه در این زمینه خلائی احساس می شد با همت همه این اتفاق افتاد که جای تشکر بسیار دارد.

    حسین سروری در ادامه بیان کرد: هر چند در نظام مقدس جمهوری اسلامی به سر می بریم اما بر اساس آنچه که در آموزه های دینی به ما تکلیف شده ساخت و احداث مساجد وظیفه همه مسلمانان است که هر مسلمانی به اندازه توان خود در این امر مشارکت داشته باشد.

    وی اظهار داشت: دولت هم در جهت کمک به این امور وظایفی دارد اما اکثر کارها و کمک های مادی و معنوی به جهت استقرار مسجد به عنوان یک مکان مقدس و مستقل از طرف مردم و خیرین انجام می شود.

    فرماندار رامسر تصریح کرد: باید در همه کارها همچون ساخت و احداث این مکان مقدس وحدت، همدلی و همزبانی خود را تقویت کنیم.

    در پایان مراسم نیز از برخی خیرین، استاد کارها، هیأت امنا و هیأت موسس، بزرگان روستا و برخی مسئولان شهرستانی با اهدای لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید قدردانی شد.

     IMG_8280 copy IMG_8310 copy IMG_8347 copy IMG_8351 copy IMG_8364 copy IMG_8371 copy IMG_8387 copy IMG_8404 copy IMG_8430 copy IMG_8438 copy IMG_8452 copy IMG_8471 copy IMG_8492 copy IMG_8502 copy IMG_8513 copy IMG_8548 copy IMG_8586